Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid kortademigheid tintelingen over het hele lichaam verstikkend gevoel misselijkheid vermoeidheid zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

31-12-2021 | Man | 89
Hoge bloeddruk
Eerder met lisoprinil duizeligheidklachten, daarom gestopt, nu op aandringen arts na 2 jaar perindopril, nu geen duizeligheid maar soort dysentry met zere darm. Zonder medicatie bloeddruk tussen 150-175 mm/hg

26-12-2015 | Man | 85
Oedeem

06-09-2022 | Vrouw | 83
Hoge bloeddruk
Na bijna 10 jaar Perindopril 4 mg tot volle tevredenheid en zonder bijwerkingen gebruikt te hebben van het ene moment op het andere een zeer dikke tong.

12-09-2012 | Vrouw | 81
perindopril
Hoest
het hoesten was bijwerking van het medicijn.

11-01-2022 | Man | 80
Hoge bloeddruk
Goed bloeddrukverlagend, oorsuizingen (altijd) bederven de goede werkzaamheid.

21-07-2019 | Man | 80
Afslanken - overgewicht
met dit middel gestopt met het gebruik en de hoest en slecht slapen gestopt na een week

14-07-2019 | Man | 79
perindopril (5mg)
Cardioloog moet kunnen nagaan of perindopril wel geschikt is voor elke patiënt. Voor mij in ieder gaval niet. Zijn hiervoor ook een tegen middel waardoor het hoesten verdwijnt ?

28-11-2018 | Man | 79
perindopril (4mg)
hele dag hoesten en vooral tijdens liggen.

03-10-2020 | Vrouw | 78
Hoge bloeddruk
Ik kreeg eerst 8 mg. en dat was niet fijn erge kriebelhoest , nu naar 6 mg. dus breek er een door midden en dat gaat prima , ook 4 mg. geprobeerd maar toen ging mijn bloeddruk weer meteen omhoog , plus rode wangen , kippenvel en koude handen handen en voeten . Nu weer naar 6 mg en dat gaat prima , slik ook nog Selokeen 50 mg. bloedverdunners enz.

21-02-2016 | Man | 77
Aangeboren hartafwijking
Op advies van de cardioloog moest ik de dosering verhogen naar 4pillen per dag. Bijna direct daarna begonnen de problemen. Een verwijzing voor de oogarts gehaald. Na een bijna auto-ongeluk, gelukkig zonder gevolgen, ben ik direct gestopt met de dubbele dosering. Na een week waren de meeste problemen verdwenen, ook bij de oogarts waren er geen problemen meer. Ook het auto[lees meer...]rijden gaat weer uitstekend. Wij spelen weer in de top van de bridge-competitie. De huisarts gaat er mee akkoord, en zegt ter aanvulling, indien nodig, overgaan op tweemaal 1mg nemen.

31-08-2020 | Vrouw | 76
Hoge bloeddruk
Droge keel en hoest, hiervoor A.Vogel hoestspray droge hoest gekocht. Werkt snachts prima op droge keel/hoest. Gebruik ochtend en avond 2 mg om te snelle bloeddrukdaling tegen te gaan in begin. Heb het nu veel warmer en daardoor jeukende huid. Slaap veel beter. Onregelmatige hartslag veel rustiger geworden

17-08-2015 | Man | 74
Complicatie na operatie
Na een bypass kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Gevolg: Droge mond en heel veel hoesten en dat is na zo'n operatie een ramp. Deze bijwerking is bekend. Na het stoppen van dit medicijn is na 6 dagen de kriebelhoest nog steeds niet helemaal over.

28-02-2015 | Vrouw | 74
Hypertensie
Ik slaap slechter en ik heb een gezichtstoornis, soms enkele tijden op de dag trilt mijn onderlip tot aan mijn kin.

11-10-2022 | Man | 72
perindopril (10mg)
Hoge bloeddruk
Na ongeveer 15 jaar gebruik te hebben gemaakt van Perindopril, kreeg ik een paar jaar geleden diverse bijwerkingen zoals; Oorsuizen, Kortademigheid, Vermoeidheid, Duizeligheid, Tintelingen, Stoornis gezichtsvermogen. De huisarts deed daar nogal laconiek over met de opmerking; 'elk medicijn heeft bijwerkingen'. Ben er niet blij mee en ook niet gerust op.

19-08-2021 | Man | 72
Hartklachten
Gebruik sinds kort Perindopril i.v.m. hartproblemen en hoge bloeddruk. Het medicijn werkt naar behoren, maar heeft wel enkele zeer vervelende bijwerkingen waaronder maag -darm problemen en diarree. Ik wil het nog even aanzien en anders ga ik overleggen met de Cardioloog. Ik heb begrepen dat Lisinopril minder bijwerkingen heeft. Tenslotte nog een tip voor mensen waarbij [lees meer...]Perindopril niet helpt. Dat blijkt uit promotieonderzoek van het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam. Een kwart van de patiënten met hart- en vaatziekten die het bloeddrukverlagende middel perindopril gebruiken ter preventie van een hartinfarct of beroerte, heeft daar geen baat bij.

11-02-2020 | Man | 72