perindopril

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

01-02-2022 | Man | 57
perindopril (4mg)
Hoesten en hoesten heel de dag door.Al drie vier maanden lang .Hopelijk na het stoppen vandaag met de inname medicijn geraak ik er snel vanaf. Straks overleef ik dit niet.Ondertussen totaal uitgeput.Slaapgebrek wegens hoestbuien in de nacht. Kan mij iemand vertellen uit eigen ervaring hoelang het hoesten nog zal aanhouden na stoppen inname van dit medicijn? Bedankt. Dir[lees meer...]k

31-12-2021 | Man | 89
perindopril (4mg)
Eerder met lisoprinil duizeligheidklachten, daarom gestopt, nu op aandringen arts na 2 jaar perindopril, nu geen duizeligheid maar soort dysentry met zere darm. Zonder medicatie bloeddruk tussen 150-175 mm/hg

30-06-2021 | Vrouw | 62
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Zo'n erge kriebelhoest en vast slijm, dat ik al maanden niet of nauwelijks slaap

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril (4mg)
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

04-03-2021 | Vrouw | 63
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

23-09-2020 | Vrouw | 59
perindopril (4mg)
Sinds 2 weken dit medicijn tegen hoge bloeddruk. Na een week stekende pijn in rechter bovenbuik, later pijn in gehele buik en opgeblazen gevoel. Ook misselijk. Ben direct gestopt.

23-09-2020 | Vrouw | 59

29-08-2020 | Man | 61
Aderverkalking
Veel spierkrampen. Nu 2 weken gestopt en spierkrampen lijken af te nemen

20-10-2019 | Vrouw | 53
perindopril (2mg)
kreeg deze in combinatie met chloorthyazide en nifidepine tegen hoge bloeddruk, na twee dagen flauwgevallen.Vanuit het niets opeens flauwgevallen,heel eng, bloeddruk gemeten en die was 112 bovendruk, was eerst rond de 145. Was weekend en dacht slik nog door tot maandag, dan naar de huisarts maar na een dag weer flauwgevallen, wederom die 112 bovendruk.Direct daarna met per[lees meer...]indopril gestopt. Trouwens ook geen vervanging voor genomen ondanks dat huisarts graag een derde medicatietablet er bij zag omdat dat normaal de gang van zaken was. Wel uiteindelijk de chloorthyazide ingeruild voor chloortalidon vanwege slechte uitkomsten onderzoek thyazide.(verhoogde kans op huidkanker )Chloortalidon zelfde eigenschappen, maar verlaagd de bloeddruk beter, snap niet dat het niet direct wordt voorgeschreven aangezien dit zelfs al uitgezocht en bekend was.Bij mij nu bovendruk van 134 en onderdruk rond de 80...en geen bijwerkingen, blij mee.

21-07-2019 | Man | 80
Afslanken - overgewicht
met dit middel gestopt met het gebruik en de hoest en slecht slapen gestopt na een week

14-07-2019 | Man | 79
perindopril (5mg)
Cardioloog moet kunnen nagaan of perindopril wel geschikt is voor elke patiënt. Voor mij in ieder gaval niet. Zijn hiervoor ook een tegen middel waardoor het hoesten verdwijnt ?

11-02-2019 | Vrouw | 54
perindopril (4mg)
Ga direct naar arts bij keelproblemen

28-11-2018 | Man | 79
perindopril (4mg)
hele dag hoesten en vooral tijdens liggen.

07-06-2018 | Man | 58
Hartinfarct
Gestopt met Perindopril op maandag 23 April 2018. Dit om reden dat de dunne en dikke darm klachten na een week stoppen met Atorvastatine nog erger waren geworden, de buikpijn was naar graad 8 gestegen. ook mijn bloedruk was vaak 98 over 60, wat veel te laag was, als ik op stond uit mijn zetel, moest ik oppassen dat ik niet omviel! Binnen 36 uur na het stoppen van de P[lees meer...]erindopril was de buikpijn gedaald naar graad drie dag ipv graad zes. De buik pijn geeft vaak het gevoel van ernstig onder spanning staand opgeblazen gevoel (puntbuik toeter). S’morgen voel im me vaak licht in mijn hoofd als ik uit bed kom, als ik stil zit of gaat fietsen of hard gaat lopen heb ik geen last, maar bij het uit de zetel opstaan, lopen in huis of een rustige wandeling heb ik erg vaak last hiervan. De zelfde avond om 22:00 uur terwijl ik rustig tv zat te kijken, gaat langzaam de hartslag vrij snel omhoog naar 92 ( normaal in rust zo een 56Bpm, waarneming op Apple Watch 3) en de bloeddruk gemeten die was 80 over 139. Daarna begon de hartslag binnen een minuut of twee steeds sneller te gaan tot 130BPM, ik had zelf het idee dat er geen eind aan kwam. Ambulance gebeld en tegen de tijd dat die hier was, is de BPM naar 100 terug gezakt.
Nu na een week gestopt te zijn met Perindopril, heb ik ook geen last meer gehad dat mijn hartslag wat op de loop ging en mijn bloeddruk was weer keurig 80 over 125. Na weken gestopt te zijn met de Perindopril bleef de buikpijn wat beter onder controle maar was nog steeds graad 3. Na verder onderzoek bleek de buikpijn door de Brilique 90mg te komen, die voor extreme darmgas vorming zorgt, de perindopril versterkte dit effect nog meer!

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (433) - Antibiotica - penicillines breedspectrum