Ervaringen met Perindopril

perindopril

erectieproblemen duizeligheid kortademigheid tintelingen over het hele lichaam verstikkend gevoel misselijkheid vermoeidheid zichtproblemen

Hoge bloeddruk (81 meningen)
Hartinfarct (15 meningen)
Hartfalen (11 meningen)
Hartklachten (7 meningen)
Angina pectoris (4 meningen)

Lisinopril (237 meningen)
Enalapril (203 meningen)
Coversyl (57 meningen)
Ramipril (43 meningen)
Rasilez (38 meningen)

24-06-2016 | Vrouw | 31
perindopril (10mg)
Hoge bloeddruk
ze hebben ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb, daardoor teveel eiwit in mijn urine en toen moest ik Perindopril slikken. Legt tevens een beschermlaagje over je nieren ivm eiwitten. Ik heb gewoon mega veel last van de bijwerkingen. Ben een vrouw van 31 jaar en voel me belemmerd door alle bijwerkingen. Heb altijd veel gesport, maar kom nu niet vooruit. Probeer nog altijd te ac[lees meer...]cepteren dat ik een medicijn neem wat me eigenlijk heel erg moe en somber maakt.

20-04-2023 | Vrouw | 36
Hoge bloeddruk
Sinds januari per toeval ontdekt dat ik een veels te hoge bloeddruk (200/143) had. Per direct moeten starten met Perindopril, na 2 weken bleek het niet voldoende te werken dus Metoprolol erbij naast. Gecombineerd zorgt ervoor dat de bloeddruk prima is! Alleen merk ik nu sinds de laatste 3 weken dat mijn kniegewrichten in beide benen pijnlijk zijn, met of zonder inspanni[lees meer...]ng. Met 10 minuten fietsen ben ik buiten adem. En op de meest vreemde momenten treedt er een slaapgevoel in mijn ledematen (arm, vingers, volledig been) zonder dat dit 'afgekneld' heeft gezeten.

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

14-12-2022 | Vrouw | 42
perindopril (2,5mg)
Hartinfarct
Na infarct kreeg ik na plaatsing stent vage klachten: - pijn op borst, zeer trage hartslag. Dit in nacht, rust. Maandelijks. Jaar later pijn op borst, uitstraling, oorsuizen, zeer trage hartslag: diagnose schampschot. Arts vermoedt cmd, nu medicatie (diltiazem) waardoor Perindopril kwam te vervallen: weg ongelofelijke hoestbuien, weg pijn op borst. Misschien inderda[lees meer...]ad cmd en doet de medicatie zijn werk, maar ik vind het zeer bijzonder dat na het stoppen met hoesten door einde Perindopril ook al mijn andere klachten zijn verdwenen. Er zijn vaker geluiden over pob na stentplaatsing. Reden meestal onbekend. Bij mijn schampschot kreeg ik plots Metropolol en de laatste week Perindopril. Klachten namen toe. Nu zonder een prolol en perindopril heb ik geen last meer gehad.

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

10-10-2017 | Man | 42
Hoge bloeddruk
Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.

05-11-2012 | Man | 42
Hypertensie
Na een gerbruik van een jaar is de dosering verhoogt naar 4 mg (was 2 mg) ivm niet zakken bloeddruk (150/105)Nu gaat mijn bloeddruk dus weer omhoog en schommelt rond de 160/120. Volgende week een afspraak met de internist

31-10-2016 | Man | 43
perindopril (8mg)
Hersenbloeding
7 feb 2013 getroffen door een hersenbloeding als gevolg van langdurige hypertensie. Meteen gestart met oa Perindopril in het ziekenhuis. Gebruik het nu ruim 3.5 jaar en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen what so ever. Soms in de nacht een 5 minuutjes kriebelhoest, maar dat ik voorheen ook wel eens. Ik gebruik het samen met een plaspil (hydrochloorthiazide) en Nif[lees meer...]edipine (andere bloeddruktablet). Ben er blij er nog te zijn, voel me fit en sport veel.

16-05-2015 | Vrouw | 45
perindopril (2mg)
Hoge bloeddruk
Ik gebruik perindopril wegens hoge bloeddruk, omdat hydrochloortiazide heel erg op mijn darmen werkte dat ik minstens 3x per dag naar de wc moest en het mijn leven ging beheersen. Mijn zus gebruikte al perindopril en ik wilde het ook gaan proberen. Tevreden, geen darmklachten meer. Maar mijn bijwerkingen zijn wel dooie vinger(s) als het koud is en vaak last van een slape[lees meer...]nde arm en/of hand. Ook heb ik het idee dat ik mede door dit medicijn ben afgevallen. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief, liever dit dan weer darmklachten.

30-05-2013 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Wie heefd er informatie voor mij,hoge bloeddruk samen met een lekkende hartklep ???

11-05-2017 | Vrouw | 46

09-05-2016 | Vrouw | 46
perindopril (2mg)
Aderverkalking
Nadat ik ben gedotterd en nog aantal klachten hield, zoals het op hol slaan van mijn hart na inspanning kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Toen ik het haalde bij de apotheek kreeg ik van de apothekersassistente te horen dat het als bijwerking kriebelhoest had en als ik dat niet had ik dus mazzel had. Ik had geen kriebelhoest en heb het 15 dagen gebruikt[lees meer...] toen het balletje bij mij ging rollen dat ik wel heel snel in gewicht toenam afgelopen weken en me heeeeeel erg vermoeid voelde, terwijl ik daarvoor alweer hele dagen door kon halen (geen middagdutje meer). Ik ben op eigen initiatief gestopt en heb nu zo een afspraak met huisarts want ik ben overal helemaal klaar mee!

24-04-2016 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
Sinds enige tijd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden over het effect, mijn bloeddruk is weer normaal. Wat ik wel vervelend vind is de kriebelhoest die ik geregeld heb, duurt een aantal minuten en is dan weer over, maar als ik daar nog eens van af kon zijn.....

22-03-2023 | Man | 49
perindopril (5mg)
Hoge bloeddruk
Hartritmestoornissen, iets wat op extrasystolen lijkt, en dan vooral na een wat stevige inspanning... Druk op de borst, neerslachtigheid... Iemand nog last van die extrasystolen ?

22-03-2022 | Vrouw | 49
Hoge bloeddruk
Ik gaf de bijwerkingen de schuld aan andere dingen die ik heb totdat ik hier las, wat ik dus ook allemaal ervaar. Vandaag moest ik naar de cardioloog en stop nu met perindopril en ga over op candesartan 8 mg. Hopelijk heeft dat verschil.

18-05-2019 | Man | 49
Hoge bloeddruk
Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.