Hartfalen (10 meningen)

Ramipril (41 meningen)
Rasilez (38 meningen)

01-10-2011 | Vrouw | 24
Hartpomp
hallo ik heb zins bijna een half jaar perindopril 2mg 1x per dag ik voel de weinig van soms heb ik nog hart kloping ik weet niet of het zo hoort maar verneem de echt weinig van ik ben wel iets fiter als normaal maar dat is dan ook alles verder blijf alles het zelfde

14-05-2012 | Man | 25
Hypertensie
Het middel geeft mij een geremd gevoel. Ook heb ik last van tranende ogen. Ik merk ook dat mijn gewicht in deze tijd flink is toegenomen (bijna 8 kilo) en dat terwijl ik 2 keer per week intensief sport en zeer gezond eet.

24-06-2016 | Vrouw | 31
perindopril (10mg)
ze hebben ontdekt dat ik hoge bloeddruk heb, daardoor teveel eiwit in mijn urine en toen moest ik Perindopril slikken. Legt tevens een beschermlaagje over je nieren ivm eiwitten. Ik heb gewoon mega veel last van de bijwerkingen. Ben een vrouw van 31 jaar en voel me belemmerd door alle bijwerkingen. Heb altijd veel gesport, maar kom nu niet vooruit. Probeer nog altijd te ac[lees meer...]cepteren dat ik een medicijn neem wat me eigenlijk heel erg moe en somber maakt.

07-10-2011 | Man | 31
Hogebloeddruk
bloeddruk van 195/120 (erg hoog), naar nu 140 /85.(is te doen). ben vaak moe en duizelig , maar dat lijkt me wel normaal met zo'n druk verschil af en toe een dipje maar verder voel ik me prima. ik fiets daar bij 150/170 km per week. ben bij de internist geweest ,maar die kon mij niet vertellen wat nou de oorzaak is van die te hoge druk. ga nu naar de cardioloog, hoop dat[lees meer...] die meer kan vertellen.

07-08-2012 | Man | 40
Hypertensie
Ik ben erg tevreden over perindopril. Ik ben 40 jaar en heb familiaire (erfelijke) hypertensie. Zo'n vijf jaar geleden werd mijn bloeddruk bepaald op 95/150 en werd besloten dat het tijd was voor medicatie; eerst kreeg ik Selokeen, daar ging de bloeddruk wel drastisch van omlaag maar veel bijwerkingen, namelijk erg moe en ook stemmingswisselingen. Ik liep in die tijd halve[lees meer...] marathons maar kon het niet opbrengen om te gaan trainen. Sinds de overstap naar perindopril is de vermoeidheid helemaal weg! Wel heb ik de indruk dat de effectiviteit van het middel wat minder is, mijn druk is nu redelijk stabiel op 90/135 wat nog steeds niet op de ideale waarde van 80/120 is, helaas. maar dit is kennelijk helemaal OK (volgens de arts). Ik ben er blij mee.

07-04-2020 | Vrouw | 42
Hypertensie
Prettig middel. Bloeddruk netjes. Erge overslagen verdwenen.

10-10-2017 | Man | 42
perindopril (4mg)
Gestart met Perindopril omdat ik met Nebivolol niet meer kon sporten (ik werd na een korte fietstocht al buitenademig). Wat mij betreft (42j) blijft de onderdruk te hoog (vooral bij opstaan) de hartslag is laag/normaal. Ik deel de mening dat Perindopril, zelfs met een speciaal 'pillenmes' moeilijk deelbaar is. Weinig tot geen effectiviteit (niet op 2mg niet op 4 mg). (Ik m[lees meer...]eet dagelijks twee keer). De enige verlaging is als ik meet na een uur in bed een boek te hebben gelezen.

05-11-2012 | Man | 42
Hypertensie
Na een gerbruik van een jaar is de dosering verhoogt naar 4 mg (was 2 mg) ivm niet zakken bloeddruk (150/105)Nu gaat mijn bloeddruk dus weer omhoog en schommelt rond de 160/120. Volgende week een afspraak met de internist

31-10-2016 | Man | 43
perindopril (8mg)
Hersenbloeding
7 feb 2013 getroffen door een hersenbloeding als gevolg van langdurige hypertensie. Meteen gestart met oa Perindopril in het ziekenhuis. Gebruik het nu ruim 3.5 jaar en heb eigenlijk geen last van bijwerkingen what so ever. Soms in de nacht een 5 minuutjes kriebelhoest, maar dat ik voorheen ook wel eens. Ik gebruik het samen met een plaspil (hydrochloorthiazide) en Nif[lees meer...]edipine (andere bloeddruktablet). Ben er blij er nog te zijn, voel me fit en sport veel.

16-05-2015 | Vrouw | 45
perindopril (2mg)
Ik gebruik perindopril wegens hoge bloeddruk, omdat hydrochloortiazide heel erg op mijn darmen werkte dat ik minstens 3x per dag naar de wc moest en het mijn leven ging beheersen. Mijn zus gebruikte al perindopril en ik wilde het ook gaan proberen. Tevreden, geen darmklachten meer. Maar mijn bijwerkingen zijn wel dooie vinger(s) als het koud is en vaak last van een slape[lees meer...]nde arm en/of hand. Ook heb ik het idee dat ik mede door dit medicijn ben afgevallen. Maar deze bijwerkingen neem ik voor lief, liever dit dan weer darmklachten.

30-05-2013 | Vrouw | 45
perindopril
Wie heefd er informatie voor mij,hoge bloeddruk samen met een lekkende hartklep ???

11-05-2017 | Vrouw | 46

09-05-2016 | Vrouw | 46
perindopril (2mg)
Aderverkalking
Nadat ik ben gedotterd en nog aantal klachten hield, zoals het op hol slaan van mijn hart na inspanning kreeg ik dit middel voorgeschreven door de cardioloog. Toen ik het haalde bij de apotheek kreeg ik van de apothekersassistente te horen dat het als bijwerking kriebelhoest had en als ik dat niet had ik dus mazzel had. Ik had geen kriebelhoest en heb het 15 dagen gebruikt[lees meer...] toen het balletje bij mij ging rollen dat ik wel heel snel in gewicht toenam afgelopen weken en me heeeeeel erg vermoeid voelde, terwijl ik daarvoor alweer hele dagen door kon halen (geen middagdutje meer). Ik ben op eigen initiatief gestopt en heb nu zo een afspraak met huisarts want ik ben overal helemaal klaar mee!

24-04-2016 | Vrouw | 46
perindopril (4mg)
Sinds enige tijd gebruik ik dit middel en ben zeer tevreden over het effect, mijn bloeddruk is weer normaal. Wat ik wel vervelend vind is de kriebelhoest die ik geregeld heb, duurt een aantal minuten en is dan weer over, maar als ik daar nog eens van af kon zijn.....

18-05-2019 | Man | 49
perindopril (4mg)
Opgenomen geweest in ziekenhuis vanwege pijn op de borst, bleek hoge bloeddruk. Hierdoor dit medicijn gekregen van cardioloog. 2 tot 3 x per dag lichte droge kriebelhoest. In begin nam ik de pil in de ochtend en was dan af en toe licht duizelig. Neem de pil nu voor het slapen in en heb nergens meer last van. Heb het idee dat ik veel beter slaap. Bloeddruk is weer no[lees meer...]rmaal, heb ook mijn zoutinname beperkt tot max 6 gram per dag en ben 10 kg afgevallen. Ben eigenlijk wel tevreden, geen zwaarwegende klachten mbt medicijn.

12-04-2013 | Vrouw | 49

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum