Hartfalen (10 meningen)

25-07-2015 | Man | 67
Hartfalen

03-04-2012 | Vrouw | 67
perindopril
alhoewel mijn bloeddruk lager is geworden ben ik niet meer de oude waarvoor ik vreesde. Zie als bergen op tegen werk terwijl ik zoveel moet doen naar mijn baan. Heb ook kramp op de borst en pijnscheuten in mijn hoofd. Dat vind ik wel het ergste naast de derpressiviteit en het lijkt dat mijn gezicht opgezwollen raakt. Ook heb ik tranende ogen. Ik ben helemaal niet happy met[lees meer...] dit medicijn..

20-01-2018 | Man | 66
Hartklachten
Naast Hydrochloortizide is de afgelopen zomer door de huisarts Perindopril voor geschreven om mijn bloeddruk verder te verlagen. Afgelopen maanden in toenemende mate klachten (kriebelhoest, slecht slapen, wazig zien, jeuk). Medicatie tegen het hoesten voorgeschreven door huisarts (Flixotide en slaapmedicatie). Hielp niets. Na lang zoeken blijkt kriebelhoest op de eerst[lees meer...]e plaats van de mogelijke bijwerkingen te staan.... 1 week geleden gestopt met Perindopril en op eigen initiatief naar DIETISTE gegaan. Mijn voedingspatroon drastisch aangepast. Nu bloeddruk LAGER dan mét de Perindopril! Ik kan dus iedereen aanraden om te overwegen of Perindoril wel écht nodig is, of dat je op een andere manier de te hoge bloeddruk kunt verlagen!

13-05-2012 | Man | 66
Paniekaanvallen
Ik ben 66 jaar en heb al 8 maanden veel last van pijn in mijn borst, soms steken, maar altijd zware tintelingen. Zowel de huisarts als de cadioloog zeggen dat het prygisch is, echter ik denk meer aan bijwerkingen. Morgen weer eens met een apotheker praten, wie weet kan die helpen. Overigens is mijn bloeddruk nog steeds hetzelfde, 95 - 140, is dat te hoog ?

16-05-2021 | Vrouw | 65
perindopril (4mg)
vanaf de eerste dag ontstonden er vreselijke droge hoestbuien. Overdag zeer zeer hinderlijk, last van keel. S 'nachts wakker van het hoesten. niet 1keer maar hele dag en nacht door. Vreselijk!

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

18-03-2018 | Man | 65
perindopril (4mg)
bloeddruk is goed maar die bijwerkingen erg veel jeuk over het hele lichaam droge mond veel slaap suf over heel de dag

18-02-2018 | Vrouw | 64
perindopril (2mg)
Na 2 dagen gebruik, voelde ik me niet lekker, druk achter mijn borst, extreem moe, bij controle huisarts bleek ik een bloeddruk te hebben van 240/140 en werd vanuit de huisarts per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Waarschijnlijk een allergische reactie op dit middel, dus voor mij nooit meer

16-02-2018 | Man | 64
perindopril (4mg)
Iedere winter begint bij mij wel met een paar weken verkoudheid, dus ook deze winter. Maar de hoest duurde langer dan normaal en was ook heftiger dan tevoren. Daarnaast werd ik gaandeweg kortademig en kreeg het steeds meer benauwd. Na een paar prednizon kuren en een ziekenhuisopname vanwege bijna verstikking gaf de longarts aan, dat dit een bekende bijwerking is van dit m[lees meer...]iddel en dat hij veel patienten had gezien hiermee. Andere bloeddrukbestrijder en binnen 2 dagen van de hoest af.

29-10-2017 | Man | 64
perindopril (8mg)
alles met de jaren mee stabiel wel iets dat je meer wil maar niet kan maar dat kan ook leeftijd zijn

28-11-2011 | Man | 64
perindopril
suikergehalte loopt de laatste tijd op. nierfunctie is iets verminderd, oorzaak: onduidelijk.

05-09-2011 | Man | 64
Lekkage hartklep
Ik heb een lekkage van een hartklep tussen de boezem en de kamer. Het medicijn verlaagd ook de bloeddruk maar die was al niet zo hoog bij mij. Nu dus erg laag. Ben een maal flauw gevallen toen ik te snel op stond. Voel me ook erg moe. Ik tennis maar ik haal geen 2 sets meer. Voordat ik het medicijn innam geen probleem.

12-05-2021 | Man | 63
perindopril (8mg)
Had eerst Crestor en nergens last van. In 2015 kreeg ik last van erge roodheid in mijn gezicht en allerlei onderzoeken. Couperose etc. Laten laseren maar niets hielp. Totdat ik dacht wat is er toen veranderd. De medicijnen dankzij de zuinigheid van mijn verzekering (..) moest ik naar goedkoper alternatief nl die van Glenmark. Die heb ik nu paar keer overgeslagen en gelijk [lees meer...]minder rood. Hoop dat ik het heb gevonden dus met dezelfde werkzame stof maar de rest is bagger.

04-03-2021 | Vrouw | 63
perindopril (2mg)
Hartinfarct
Na voor proef 2 weken stoppen weer moeten beginnen omdat mijn bloeddruk veel te hoog opliep. Ook met dit middel blijft mijn bloeddruk te hoog en zijn de bijwerkingen heel vervelend. Door te twijfelen aan welke medicijn deze nare klachten ligt in overleg gestopt. Tijdens deze 2 weken veel minder klachten. Nu vraag bij cardioloog gelegd om een ander middel te mogen. Nog ge[lees meer...]en antwoord

21-02-2019 | Man | 63
Angina pectoris
vijf omleidingen Bij het starten van een inspanning af en toe kort ademhalen

12-04-2018 | Man | 63
Angina pectoris
ik merk er niks van verbetering of verslechtering middelen

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum