irbesartan

Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

05-11-2009 | Man
Bloedrukverlaging
Medicijn verlaagde wel de bloeddruk maar niet geheel na tevredenheid. Gedurende gebruik last gekregen van spierafbraak c.q. spierpijn (CK boven normaal) Na het stoppen met dit medicijn klachten verdwenen.

20-08-2009 | Man

04-03-2009 | Man
Hypertensie
Recept van de internist gekregen. 's Avonds heb ik veel vocht (oedeem) in beide voeten. Ik heb niet echt het gevoel dat deze medicijn "iets" doet.

13-02-2020 | Man | 67
irbesartan (75mg)
Een tijd Aprovel geslikt. Ging allemaal goed. Totdat de ziektekostenverzekering het niet meer betaalde. Toen gestopt. Kreeg andere pillen waarvan ik de naam niet meer weet, maar met veel bijwerkingen. Daarna Lisopronil/chloortiadiazide 1 x per dag. Veel verveledende bijwerkingen zoals hoesten, afwezigheid, stemmingswisselingen, depressief, erectieproblemen en jeuk, uitslag[lees meer...] van kleine rode bultjes. Nu gestopt. Ik gebruik nu gewoon even niets.

29-03-2015 | Vrouw | 59
irbesartan (75mg)
Ziekte van Parkinson
gebruikte eerst 125 mg per dag , inmiddels gehalveerd tot 75 mg 1x per dag, (20 kg ben ik afgevallen) doordat ik gehalveerd ben 5 kg vocht verloren, verder weinig last van bijwerkingen

28-11-2013 | Vrouw | 61
irbesartan (150mg)
Werkt heel snel, bloeddruk daalde snel naar normaal. Heb geen last van bijwerkingen gehad.

11-10-2013 | Man | 61
irbesartan
Gebruik aprovel al sinds de introducering in Nederland, dus al zeker 15 jaar naar volle tevredenheid. Sinds begin dit jaar heb ik al drie namaak aprovel middelen gehad. Mijn bloeddruk is van 145/65 omhoog geschoten naar 170/90. Krijg gelukkig nu weer aprovel van de huisarts.

16-05-2013 | Man | 67
irbesartan
Ben zeer tevreden over dit medicijn.

02-04-2013 | Vrouw | 43
Hypertensie
Na jaren tobben de goede mix medicijnen gevonden waar Aprovel deel van uitmaakte. Ik heb met aprovel eigenlijk geen last van bijwerkingen gehad. Nu moest ik overstappen naar Irbesatan van een andere fabrikant. Nu ben ik duizelig, misselijk, lig 's nachts wakker met hartritmestoornissen en m'n bloeddruk begint te stijgen.

02-04-2013 | Vrouw | 65
Hypertensie
Mijn man gebruikt sinds enige weken IRBESARTAN >>> voorheen APROVEL. Wat ik graag zou willen weten: Zijn er mensen die dit ook gebruiken en die een verminderd libido hebben gekregen ?

14-12-2012 | Vrouw | 63
irbesartan
Ik heb goede ervaringen met Aprovel, gebruik dit sinds 5 jaar, de enige bijwerking: droge en geirriteerde hoest, weet niet zeker of het door de Aprovel komt, ik rook n.l. (helaas). Wordt wel als een v.d. meest voorkomende bijwerking genoemd. Helaas door de bezuinigingen heb ik nu van Sandoz Irbesartan gekregen, is de helft goedkoper, ben er sdert een week mee bezig, contro[lees meer...]leer m.b.v. een bloeddrukmeter zelf, indien blijkt dat dit mjedicijn minder werkt dan de orginele Aprovel, dan ga ik, ook al moet ik hetzelf betalen, weer mijn vertrouwde Aprovel gebruiken.

10-12-2012 | Vrouw | 48
irbesartan
Sinds enlkele jaren gebruik ik Aprovel met goed resultaat en zonder duidelijke bijwerkingen. Sinds ongeveer 6 weken goedkopere Teva gekregen van de apotheek. Na enkele weken klachten van jeuk en roodheid mn in gelaat en hals, hoofdpijn, duizeligheid, erge spierpijn mn in lage rug, buik en liezen. Ik concludeerde dat dit van de Teva komt. In overleg met de huisarts wee[lees meer...]r met Aprovel begonnen.

10-01-2012 | Vrouw | 60
irbesartan
Doordat mijn bloeddruk veel tehoog was veel vocht vast hield en mijn conditie van de een op de andere dag nul komma nul was ben ik aprovel gaan gebruiken 300mg en dialtiazem en een vaat verwijder en plastabletten en een maagbeschermer en simvastatine en vit D omdat er ook nog een botontkalking was geconstateerd wat mijns inziens komt door dat ik al bijna twee jaar diaree h[lees meer...]eb. Volgens de artsen kwam dit niet door de medicijnen ik heb zo mijn twijfels.

25-11-2011 | Vrouw | 47
irbesartan
Heb sinds enkele weken dit medicijn. Heb weinig last van bijwerkingen. Raak eindelijk weer eens wat vocht kwijt. Hen er wel last van dat ik het sneller koud heb.

27-10-2011 | Man | 75

06-08-2011 | Man | 62
Hoge bloeddruk en nieren
De bloedruk is nu normaal en de uitwerking op de nieren weet ik nog niet.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum