Ervaringen met Aprovel

irbesartan

Hoge bloeddruk (48 meningen)
Niersteen / -stenen (1 mening)
Nierinsufficiëntie (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

19-04-2021 | Man | 58
irbesartan (75mg)
Hoge bloeddruk
bloddruk onder controle en stabiel verder sinds gebruik aprovel veel minder (tot bijna 0) last van migraine-achtige hoofdpijn

11-03-2019 | Man | 71
irbesartan (150mg)
Hoge bloeddruk
In een woord Goed! Wat een logica, als er geen bijwerkingen zijn, zijn er ook geen ernstige bijwerkingen. waarom moet je dit dan aangeven?

17-06-2017 | Man | 70
irbesartan (150mg)
Hoge bloeddruk
Ik kan kort zijn! Bloeddruk stabiel bovendruk gemiddel 125 en onderdruk gemiddeld 70. Micro albumine: wisselend maar binnen acceptabele norm. Geen bijwerkingen. Bewegen is wel belangrijk. Ik wandel sinds 1 juni 2008 tot nu gemiddeld op 4,74 km per dag.

12-02-2015 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Aprovel wordt niet meer vergoed.Heb een vervanger daarvoor gekregen wat het zelfde moest zijn maar niets is minder waart alleen maar problemen met mijn gezondheid. Heb nu kalium losartan maar veel te hoge bloeddruk wil graag weer terug naar aprovel maar dan moet ik het zelf betalen.

02-10-2013 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik gebruik ook al een aantal jaren Aprovel 300 mg 1x daags tot volle tevredenheid Vorig jaar moest ik ook de namaak tabletten gaan nemen omdat dit goedkoper was. Kreeg gelijk voor 3 maanden mee. Bij gebruik bleek echter dat ik misselijk en duizelig werd. Ook kreeg ik een rood aangelopen gezicht alsof ik te lang in de zon had gezeten. Na veel pijn en moeite toch weer [lees meer...]de Aprovel gekregen. Maar elke keer als ik de tabletten voorgeschreven krijg van de huisarts heb ik weer een strijd om deze te krijgen van de apotheek. Ik heb nu de beste oplossing gevonden. Ik koop ze gewoon in Spanje bij de apotheek zonder problemen en ze zijn in Nederland 73 euro voor 3 doosjes en in Spanje betaal ik 46 euro. dus tel uit je winst scheelt per jaar meer dan 100 euro. Er is altijd wel iemand die naar Spanje gaat met vakantie en ze mee kan brengen.

16-04-2013 | Vrouw | 51
Hypertensie
Jaren de combinatie Atenolol en Aprovel, is altijd goed gegaan. Bloeddruk perfect. Sinds kort IRBESARTAN van Actavis. Bloeddruk gaat omhoog en met hardlopen geen stap meer kunnen verzetten. Vrijdag voor gesprek naar de huisarts. In overleg weer terug naar Aprovel.

03-12-2012 | Man | 65
Hypertensie
Ik gebruik al vele jaren Aprovel 300 wegens te hoge bloeddruk. Aanvankelijk nam mijn gewicht toe met 10 kg. Later is dat weer afgenomen. Ook heb ik nooit meer hoofdpijn gehad sinds ik Aprovel gebruik. Mijn bloeddruk is volledig verbeterd, maar als ik met het medicijn stop, dan neemt de bloeddruk toch weer toe.

18-10-2012 | Vrouw | 60

12-09-2012 | Man | 83
Hartritmestoornissen

12-09-2012 | Vrouw | 68
Hoge bloeddruk
ik gebruik veel medicjinen maar heb geen klachten dus het zal wel een goede combinatie zijn.

13-08-2012 | Man | 74
Sinds ik co aprovel 300 gebruik heb ik nooit meer last van hoofdpijn

12-01-2012 | Vrouw | 69
goed.

21-11-2011 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
de bloedwaarden zijn helemaal goed nu. het ging heel snel, moet het nu wel blijven gebruiken

08-05-2011 | Man | 62
Hyperstensie
na veel probeersels met andere medicijnen werkt dit goed voor mij.

11-03-2011 | Vrouw | 55
Hoge bloeddruk
ben enorm afgevallen, wat to halvering van het medicijn heeft geleid.(regelmatig) 1 keer per jaar/2jaar 24 uur re meting 'savonds inname - telefoon instellen

27-02-2011 | Vrouw | 53
Hoge bloeddruk
Even wennen aan de grote tablet