candesartan

Bij  MigraineX

Hartfalen (2 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

30-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan (4mg)
Ik heb dit middel 1 dag gebruikt, en moest 1 tabl van 4 mg slikken. Ik heb de halve dosering gebruikt, en was de dag erna gelijk stront ziek ervan. Erge nekpijn, rugpijn, keelpijn,hoesten, hoofdpijn, griep gevoel. Ik ben gevoelig voor medicijnen, en dacht laat ik eerst de helft proberen, maar dat je zo ziek kan zijn van een helftje had ik niet gedacht. Ben inmiddels al 2[lees meer...] dagen ziek ervan, en hoop dat het snel over is.wat een troep! Voor mij nooit meer! !

29-06-2022 | Vrouw | 45
candesartan (4mg)
Slecht voelen, erge nekpijn, zweten, koude handen en voeten, rugpijn, stijf, loopneus, griepachtig na inname van helftje van 4 mg! ik ben overgevoelig voor van alles en nog wat. Geen aanrader voor mij

07-06-2022 | Vrouw | 50
candesartan (8mg)
Vanwege bijna chronische migraine Candesartan voorgeschreven gekregen. Omdat je de eerste dagen wat misselijk kan zijn, werd aangeraden de pillen voor het slapen gaan te nemen. Helaas was dat geen goed idee omdat ik een opgejaagd gevoel van de pillen kreeg en er dus niet goed van kon slapen. Ook begon na een paar dagen het hoesten. Dat werd alleen maar erger. Op aanraden h[lees meer...]uisarts gestopt. Toen de klachten weg waren, opnieuw begonnen met de pillen, maar de bijwerkingen kwamen terug. Met name het hoesten. Ik ben dus gestopt met deze pillen.

26-03-2022 | Vrouw | 36
candesartan (4mg)
Na 15 jaar migraine die zich de laatste jaren steeds meer ontwikkelde tot chronische hoofdpijn ben ik sinds 2 maanden gestart met Candesartan en dit heeft mij zoveel goed gebracht. Ik slikte teveel triptanen om de hoofdpijn te onderdrukken. In plaats van elke week wel wat hoofdpijndagen en 2x per maand migraine ben ik sinds Candesartan naar 2 dagen migraine per maand gegaa[lees meer...]n, alleen tijdens menstruatie. Ik heb mijn leven terug en kan het iedereen aanbevelen! Nul bijwerkingen!

04-03-2022 | Vrouw | 39
candesartan (8mg)
De aanvallen zijn enorm verminderd, en als ik wel een aanval heb dan is deze veel minder erg.

01-02-2022 | Vrouw | 55
candesartan (32mg)
Iedere keer meer omhoog,nu op 32 mg per dag en nog zo'n 6 aanvallen per maand.. Ander medicijn voorgeschreven, moet 4 mg per week nu gaan afbouwen van neuroloog, terwijl ik lees dat je meteen mag stoppen, dat vind ik raar... Slik liefste zo weinig mogelijk

26-01-2022 | Vrouw | 46
candesartan (8mg)
Ik neem sinds enkele jaren candsartan, tot 2 weken geleden goed gewerkt. Ik heb bu al 2 weken terug hoofdpijn. Sta er vooral ‘s morgens mee op!? Ligt het aan de boosterprik van 4 januari (begonnen na 2 dagen) of het merk candesartan krka. Hiervoor kreeg ik candesartan EG. zou er een stofje niet inzitten jij eerstgenoemde?!? Ik word de er gek van; terug die spanning op mi[lees meer...]jn hoofd, elke dag weer 😢. Sumatriptan erbij nemen helpt maar ik wil dat mijn preventieve pillen werken. 😨

23-11-2021 | Vrouw | 50
candesartan (4mg)
Sinds mijn 18e last van Migraine, paar keer per maand. Al jaren gebruik ik daarvoor Rizatriptan (eerst Maxalt) om aanvallen te couperen/blokkeren. In de afgelopen jaren is mijn medicatiegebruik drastisch toegenomen. Het afgelopen jaar soms weken achtereen dagelijks triptanen om hoofpijn/migraine te stoppen. Daardoor ontwikkelde ik medicatie-afhankelijke hoofdpijn. Afgelop[lees meer...]en september was ik hier helemaal klaar mee: elke dag medicijnen slikken en een zwaar/wazig hoofd alsof er een dikke deken over me heen lag. In overleg met mijn huisarts heb ik besloten om te stoppen met alle medicatie: cold-turkey afkicken. Ik mocht geen enkel medicijn gebruiken gedurende 6 weken. Dit goed besproken met familie/gezin en werk en vrienden, want ik wist wat dit ging betekenen: in die weken een aantal lange, hevige migraine-aanvallen gehad waar ik dus geen medicatie voor mocht gebruiken. Dagelijks een dagboek bijgehouden en daaruit bleek dat mijn oorspronkelijke migraine in frequentie en hevigheid was toegenomen. Nadat dit goed in beeld was gekomen ben ik begonnen met Candesartan 4 mg 1 x dd om te kijken of dit zou helpen om het aantal aanvallen per maand terug te dringen. Het resultaat is fantastisch: ik houd nog steeds een dagboek bij en zie de migraine-dagen drastisch naar beneden gaan. Net een periode van 17 hoofdpijnvrije dagen achter de rug, gevolgd door een milde migraine die na 1 x rizatriptan ook over ging en niet direct weer terugkwam. 17 Dagen hoofdpijnvrij, ik kan me niet herinneren wanneer dat voor het laatst zo was........ Ik ben heel opgelucht dat ik deze stap heb gezet en ga geduldig door met de Candesartan. Ik mag deze gaan ophogen, maar mijn huisarts adviseert vooral ook geduld: neem de tijd om te kijken wat het effect van deze dosis is en ga niet te snel ophogen. Bijwerkingen? Nee, helemaal niet. Mijn bloeddruk is iets gezakt, maar dat is een mooie bijkomstigheid omdat die de laatste jaren aan de hoge kant was (ik zat op 145/90 en nu sinds de Candesartan 4 mg op 125/75). Het was heel heftig om af te kicken van mijn triptanen gebruik, maar ik ben ontzettend blij dat ik die stap heb gezet. Het heeft mij geholpen om dit met mijn naasten en collega's goed door te spreken, dat maakte dat ik mij niet schuldig voelde op het moment dat ik dagenlang in bed lag met zware migraine en dus niet kon functioneren. Ook had ik met mijn man afgesproken dat hij mij geen pillen mocht geven als ik erom vroeg. Gelukkig had ik genoeg wilskracht om het allemaal los te laten en te laten gebeuren. En het heeft mij heel veel goeds gebracht.

08-09-2021 | Vrouw | 34
candesartan (8mg)
Gestart met 1 maal daags 1 tablet. Meteen bijwerkingen gekregen en grote twijfel of ik moest gaan opbouwen naar 2 maal daags vanwege de vervelende bijwerkingen. Ik was duizelig had spierpijn, hoofdpijn en werd erg verkouden. Veel griepsverschijnselen. Maar omdat ik meerdere keren per week een migraine aanval had wilde ik doorzetten. Opgebouwd naar twee maal daags. Verkoudh[lees meer...]eid werd minder maar wel heeeel moe. Sporten was ook moeilijker dan normaal. Maar na 3 weken begonnen de bijwerkingen minder te worden en voelde ik mij elke dag wat beter. Nu ben ik ruim 8 weken verder en heb geen migraine aanval meer gehad na week 3. Ben echt zo blij! Ik heb nog wel eens hoofdpijn en voel dat er op dat moment een migraine aanval 'onderdrukt' wordt. Maar met paracetamol op te lossen. Het doel van de neuroloog was om enkele hoofdpijnvrije dagen per week te hebben, maar ik heb enkele hoofdpijndagen en de meeste dagen ben ik hoofdpijn vrij!

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan (16mg)
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.

06-06-2021 | Vrouw | 32
candesartan (4mg)
Gebruik in combinatie met depakine. 3 keer per dag depakine en 2 keer per dag Candersatan. Dit is het enige wat werkt om mijn migraine aanvallen onder controle te houden. Nu zo’n 5 aanvallen per maand anders dagelijks. Aanvallen behandelen met sumatriptan, dit werkt soms.

31-05-2021 | Vrouw | 25
candesartan (4mg)
Ik heb sinds 8 jaar ongeveer ontzettend veel last van (chronische) migraine, dit samen met ongeveer 2 migraine aanvallen per week, was de ene naar 2-3 dagen voorbij begon de andere weer een dag later. Veel medicatie geprobeerd, uiteindelijk overgestapt van neuroloog. Deze heeft mij candesartan 4 mg voorgeschreven, in combinatie met Rizatriptan bij een aanval. Ik merkte ec[lees meer...]hter wel dat de druk in mijn hoofd nog steeds aanwezig was. In overleg met de Neuroloog mijn dosering verhoogd naar 8 mg, en nu nergens last meer van. Soms denk ik dat ik een aanval krijg maar dan ebt deze met een half uurtje weg dus echt ideaal. Het enige is dat ik er wat vermoeid door ben, maar ik heb liever die vermoeidheid dan mijn migraine. Ik kan weer doen en laten wat ik wil!

17-04-2021 | Vrouw | 52
Nvt

30-11-2020 | Man | 39
candesartan (4mg)
Jaren lang heb ik migraine gehad in het najaar, wat niet te verklaren was. Dit jaar werd het ineens wekelijks, soms meerdere dagen achtereen. Sinds augustus gebruik ik het middel, werkt prima. Heb sindsdien 2 kleine aanvallen gehad, hiervoor heb ik zo nodig Sumatriptan. Ik ben zeer tevreden, dan maar iets eerder moe 's avonds.

05-11-2020 | Man | 38
candesartan (16mg)
Jarenlang heb ik rondgelopen met verschrikkelijke hoofdpijnaanvallen. Vrijwel elke dag werd in de loop van de dag de hoofdpijn zo erg was dat het leek of mijn ogen uit mijn hoofd gedrukt werden. Doordat het tegen de avond vaak echt doorzette, werd dit op het werk in ieder geval niet echt opgemerkt. Later werd dit een algehele hoofdpijn die altijd opkwam tijdens het werk[lees meer...], wat ik redelijk verborgen kon houden, maar zijn hoogtepunt bereikte toen ik thuiskwam, minimaal 3x in de week heel heftig, dan lag ik op de knieën in bed te huilen van de pijn, de andere dagen had ik genoeg hoofdpijn om te zorgen dat ik niets meer gedaan kreeg. In het weekend ging het vaak iets beter, maar op de maandag was het meteen weer de heftigste dag van de week. De aanvallen kostten me ook enorm veel energie. Ik ging vaak direct na het werk door naar bed, had vrijwel geen normaal leven meer en mijn kinderen wisten op een gegeven moment niet anders dan dat pappa op bed lag in het donker. Ook voor mijn vrouw was dit geen leven. Dit was enorm frustrerend en bij de huisarts kwam ik helaas lange tijd niet verder, tot ik eindelijk na jaren ellende en doorzettingsvermogen van mijn vrouw, door een vervangende huisarts wél naar de hoofdpijnpoli werd doorverwezen, ook al gaf ze de kanttekening dat ze er geen migraine in zag maar iets anders. Op de poli kon men middels een gesprek over mijn klachten heel snel concluderen dat ik een klassiek migrainegeval was en mocht ik Candesartan proberen. Dit werkt heel erg goed in mijn geval en de aanvallen beperken zich nu tot 1x per maand en dan in een mildere vorm, meestal later op de avond. Hiervoor heb ik Rizatriptan gekregen die ik op de tong moet laten smelten. Als ik deze inneem slaap ik in no-time als een roos en ben ik de volgende dag in orde. Ik heb al eens een keer mijn medicatie vergeten 's ochtends, ik had dezelfde dag ook een migraine-aanval. Het kan toeval zijn, maar ik denk het niet. Bijwerkingen: Ik merk wel dat ik nu lange tijd 's avonds erg vroeg moe ben en ik vaak al tussen 8 en 9 al naar bed ga en binnen no-time in slaap val als ik ga liggen, ik sta op rond 06:10 overigens. Ik vermoed dat dit een bijwerking is van de Candesartan. Ik ga proberen in stapjes van 4mg langzaam af te bouwen om te zien of een lagere dosering bij mij nog effectief is en of dat de bijwerkingen onderdrukt. Ik vind het namelijk wel jammer dat ik elke dag als ik uit mijn werk kom, ga eten en korte tijd erna alweer op bed lig, vrijwel gelijktijdig met de kinderen. Ik hoop nog een goede middenweg te vinden hierin.

30-10-2020 | Vrouw | 45
candesartan (4mg)
Ik kreeg het tegen migraine, maar ik vind het middel erger dan de kwaal

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum