Candesartan

Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

04-12-2019

Candesartan (candesartan)

14 dagen gebruikt, waarvan 13 dagen zeer heftige migraine, na elke inname weer nieuwe aanval, ontzettend misselijk, afgemat gevoel
13-11-2019

Candesartan (candesartan)

Na jarenlang 4 x per maand migraine te hebben gehad kreeg ik na een scheurtje in de halsader (Carotis dissectie) met vervelende bijwerkingen waarna ik de diagnose clusterhoofdpijn kreeg met de mededeling dat ik er maar mee moest leven. Uiteindelijk Candesartan Aurobindo 16 mg toegediend gekregen na een combinatie van andere medicijnen. Gebruik het nu 3 jaar en in deze 3 j[lees meer...]aar nog maar 2 keer migraine gehad en nagenoeg geen hoofdpijn. Wat een lifechanger na 38 jaar migraine en hoofdpijn! Andere merken hebben of minder effect of bij bijv. Teva vervelende bijwerkingen (jeuk, huidrollen, tot bloedens toe)
05-09-2019

Candesartan (candesartan)

het werkt wel, maar heb de hele dag een zwaargevoel in mijn hoofd, de ene dag meer als de andere
06-08-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik maar 4mg per dag, maar ik ben na 10 jaar van mijn chronische hoofdpijn af. Ook heb ik nu nog maar 1x per maand een migraine aanval i.p.v. 3 á 4 x per maand. Dit medicijn is voor mij echt een verademing!
11-07-2019

Candesartan (candesartan)

Ik ben begonnen met 8 mg en na een week opgebouwd naar 16 mg. Al snel nauwelijks meer migraine gehad (1 x in 24 dagen ... eerst 1 à 2 x per week) maar al snel jeukende uitslag (galbulten/netelroos). Ik had in eerste instantie niet meteen door dat het aan de Candersatan lag. Antihistamine geslikt maar na het stoppen daarvan kwam de jeuk binnen 2 dagen terug. Gestopt met Can[lees meer...]dersatan en na 2 weken jeukvrij. Toen geprovoceerd, dus weer gestart met 8 mg maar diezelfde dag nog weer vreselijke jeuk... Ik kan er helaas dus niet tegen. Maar tegen migraine hielp het prima!
19-06-2019

Candesartan (candesartan)

Mijn dochter van 13 is door dit medicijn op advies van neuroloog (Roermond) van wekelijks een migraineaanval (dus ook veel verzuim van school) naar max 1 keer per mnd gegaan. Wat een verbetering! Fantastisch. De dosering is nu verhoogd naar 2 tabletjes per dag in de hoop dat de frequentie van de aanvallen nog meer zal afnemen. Ze heeft geen bijwerkingen, alleen de eerste [lees meer...]dagen wat duizelig en lichte hoofdpijn.
09-05-2019

Candesartan (candesartan)

Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.
15-04-2019

Candesartan (candesartan)

Werkt super, ipv 4x migraine per week, nu nog maar max 1 of 2x per maand. Meestal heeft dat dan ook een oorzaak.
25-01-2019

Candesartan (candesartan)

Eerste migraine 03/2009 tijdens een fietstocht (klimmen). In 2010 valt mijn zicht weg omwille van een aura, ongerust (dacht dat ik een tumor had) en bezoekje aan neuroloog, deze schrijft me sumatriptan voor en stelt voor een migraine dagboek bij te houden. Ben bij Yin-Yang dokters geweest, accupunctuur, shiatsu, sacraal behandelingen,. speciale diëten,. Iedereen kent w[lees meer...]el iemand die er op zulke manier vanaf is geraakt,... Je probeert alles! Ondertussen weet ik dat het erfelijk is, hormonaal, heb ik inspanningsmigraine (fietsen), E-nummers (chinees eten), alcohol (bubbels+witte wijn), stress,... te lang wachten met eten, te kort, te lang slapen,. Ik ben altijd héél voorzichtig geweest met pijnstillers. Op het einde van de aanval, soms 's avonds of 2 dagen later spijt hebben dat je toch niet eerder een triptaan hebt genomen!!! Mij vele jaren thuis opgesloten wegens minstens 15-20 aanvallen (zwaar en lichte met constante druk: welk je gewoon bent, deze horen ondertussen bij je leven!) Het werd me weer te veel en in januari 2018 bij neuroloog 2 terechtgekomen en topiramaat voorgeschreven gekregen. Dit 8 maanden genomen,. ik was de constante druk kwijt en de aanvallen waren naar 5 per maand gezakt maar was ondertussen ook mijn werk kwijt, mijn eigen ;), bijna mijn partner, mijn vrienden en kennissen,. ik was een robot, kon niet meer functioneren,. kg's kwijt, niet op mijn woorden komen, geen interesse, super negatief, rare gedachten, heel wantrouwig,..... !!! Deze medicatie heeft mijn hele leven overhoop gehaald. 09/2018 Neuroloog 3 pakte het heel anders aan en onderzocht me daadwerkelijk en ging een rustig gesprek met me aan en nam haar tijd. Ze merkte dat ik moest leren loslaten en dat ik alles te goed wou doen,.. Ze raadde me yoga of mind-fulness aan. Ook is ze ervan overtuigd dat het niet van voeding komt dat je migraine krijgt!? Ze heeft me andere inzichten gegeven. Ze schreef me ondanks mijn lage bloeddruk toch een verlagend middel voor: Candesartan 8mg. Het gaat me goed af, de constante druk en 'het wazige' is weg. De migraine is beperkt tot 3-5 per maand. Ik merk wel dat ik vaker wakker word van hoofdpijn/druk 's morgens rond 5u,..maar als ik op sta, gaat deze over.
15-01-2019

Candesartan (candesartan)

Aanvallen minder erg en het aantal sterk vermindert! Voor mij een uitkomst.
03-12-2018

Candesartan (candesartan)

Doordat ik dit middel dagelijks gebruik is de frequentie van de aanvallen sterk verminderd.Eerder had ik meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Nu samen met de Cefaly (electrode) die ik 2x per week gebruik zijn de heftige aanvallen er niet meer.
28-10-2018

Candesartan (candesartan)

en hoge bloeddruk. Ik gebruik dit medicijn pas vier dagen
28-05-2018

Candesartan (candesartan)

Voor de komst van mijn kinderen gebruik gemaakt van een combinatie van topiramaat in combinatie met amitriptyline. Wegens de vervelende bijwerkingen na mijn zwangerschappen de profilaxe Depakine gestart. Omdat dit na verloop van tijd zijn gewenste effect verloor in overleg met de neuroloog gestart met Candesertan. De ernst en frequentie van de migraine aanvallen werden wel[lees meer...] minder maar ik kreeg er een chronische hoofdpijn voor terug wat het dagelijks functioneren nog meer belemmerd dan de frequente migraine aanvallen. Naast de hoofdpijn verder geen andere bijwerkingen gehad.
15-03-2018

Candesartan (candesartan)

Migraine en oogmigraine klachten chronisch, met dit middel begonnen en begint redelijk zijn werking te doen tegen de chronische migraine en oogmigraine. In het begin iets duizelig en misselijk maar dat is ook een klacht bij de migraines.
12-03-2018

Candesartan (candesartan)

Na een korte tijd alvast met dit middel begonnen door neuroloog voorgeschreven vanwege, na jaren weggeweest te zijn geweest, hoofdpijnen en migraine en occulaire migraine. Voor een deel van de klachten werkt het middel inmiddels tot op zekere hoogte voor mij, omdat ik een langzaam groeiende tumor in mijn hoofd heb die voor klachten zorgt en mijn dagelijks functioneren bepe[lees meer...]rkt nu in even meer contact met neuroloog over dit middel en door iets van afname van hoofdpijnklachten hoop ik meer zicht te krijgen op de klachten die specifiek alleen van de tumor afkomstig zijn en dat men deze snel gaat bestralen om te verwijderen.
29-11-2017

Candesartan (candesartan)

Jarenlang triptanen gebruikt. Heeft geleid tot medicijnafhankelijkheid en een ernstige intoxicatie. Was dichtbij een hart of herseninfarct. Sinds vorig jaar gebruik ik op voorschrift van de neuroloog 24mg (8 en 16 Mg tablet) candesartan cilexetil. Had ik dit middel maar jaren geleden gehad. Het remt de aanvallen sterk af. (Drie per week).

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (523) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum