candesartan

Hartfalen (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

03-05-2022 | Man | 44
1x gebruikt, kreeg zware migraine. Ben gelijk gestopt

21-12-2021 | Man | 43
candesartan (8mg)
Ik kreeg er bij dag 1 een hele zware migraine aanval van. gelijk mee gestopt.

13-08-2021 | Man | 75
candesartan (4mg)
Direct na inname van de eerste pil duikelt de bloeddruk spectaculair. Gaandeweg het gebruik stijgt de bloeddruk naar waarden als voor het gebruik van Candesartan. Als ik verhoog dan stijgt de bloeddruk mee. De achterzijde van de tong en de keel worden gaandeweg rood geïrriteerd. Mogelijk door zuurdampen uit de maag. De praktijkbegeleider van mijn huisarts had juist Candes[lees meer...]artan geselecteerd omdat ik met meerdere andere medicaties voordien maagzuur problemen had die met maagzuurremmers alleen maar erger werden. Ik ben gestopt met de farmaceutica en ben het alternatieve circuit ingegaan. Werkt prima.

22-11-2020 | Man | 72
candesartan (4mg)
Ik neem de medicatie s'avonds laat in zodat de werking in de nacht en ochtend het meest effectief is en de bijwerkingen bij aanvang het minst stoorden. Bloeddruk van gemiddeld 160 /165 bovendruk naar 135/140 en van 80/85 naar 70/75 onderdruk. Had voorheen Hydroch 4 mg per dag die minder effectief waren met veel meer toilet bezoek.

18-04-2020 | Man | 61
candesartan (16mg)
Ieder mens is verschillend dus het medicijn heeft bij ieder zijn eigen uitwerking. Ik gebruik dit medicijn sinds 2004. Gewoon perfect. Mijn bloeddruk is hiermee gewoon goed onder controle. Zowel de bloedrukmeter thuis als die van de huisarts tijdens de jaarlijkse controle geven perfecte waardes aan. Bijwerkingen heb ik niet en als ze er wel zijn dan merk ik daar niks va[lees meer...]n.

05-04-2020 | Man | 67
Ik was tevreden maar bloeddruk was o0 momenten te hoog

05-04-2020 | Man | 67
candesartan (16mg)
Ik ben juist op zoek naar ervaring van anderen

18-06-2019 | Man | 67
candesartan (16mg)
Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

05-05-2019 | Vrouw | 62
candesartan (6mg)
Kreeg dit middel ipv inovan 160 mg zomaar van de apotheek en dat tesamen met het middel sinemet 125 mg daar had ik nog bij sifrol2,1 mg 1× per dag stalevo125 mg 6× per dag en 1×per dag levocetirizine 5 mg en coloecalc benferol 5600ie .een keer per week ..

20-03-2019 | Vrouw | 67
candesartan (8mg)
Ipv Valsartan. Had amper gewrichtspijn....alleen na zwaar sjouwen o.i.d.

18-06-2018 | Man | 60
candesartan (8mg)
Heb het middel de afgelopen jaren van verschillende merken gebruikt. Ook in combinatie met hydrochloorthiazide. Aanvankelijk had ik alleen direct last van kortademigheid en benauwdheid ,slecht in slaap kunnen vallen en haaruitval. In de loop der tijd ontwikkelden zich ernstige gewrichtspijnen, vooral in de voeten. Ook kreeg ik opeens veel pijn in mijn bovenbenen en de laat[lees meer...]ste tijd veel last van koude handen en voeten. ( Nooit gehad) Door dit alles vaak gestopt en ook andere medicijnen tegen hoge bloeddruk geprobeerd. Naarmate ik dit middel langer gebruik, nemen vooral de gewrichtsklachten en pijn alleen maar toe. Lopen is inmiddels bijna onmogelijk geworden en de pijn in voeten en benen is er constant, ook in rust, ook tijdens het slapen. Daarom moet ik steeds een tijd ermee stoppen, wat slecht is voor de bloeddruk. Op dag 2 begint steevast mijn haar af te breken en uit te vallen. Mijn kapper informeerde al bezorgd of ik misschien zelf mijn haar had proberen te knippen! Alle klachten nemen snel af als ik stop en het haar groeit dan weer aan. Vanwege de pijn in voeten bij het lopen, heb ik geprobeerd het middel 'savonds in te nemen, maar dan volgt slapeloosheid. Daarnaast was er geen verschil. De bloeddruk is wel enigszins gedaald, maar niet heel veel. Niettemin kan ik niet zonder, omdat de druk anders te hoog wordt. Na het tig keer weer geprobeerd te hebben binnenkort terug naar de cardioloog vanwege alle bijwerkingen en waarschijnlijk inmiddels ook een slechte bloedsomloop. Hopelijk is er een beter middel met minder invalidiserende bijwerkingen. De kortademigheid, benauwdheid, haaruitval, slecht slapen beginnen meteen. De gewrichtspijnen ( schouderkoppen, handen en vooral voeten) gaan sluipend en geleidelijk. Bij heropstarten na stoppen is de pijn binnen 1 dag op het oude niveau terug. Vanwege het sluipende karakter leg je het verband met dit medicijn niet zo snel. Wie eraan begint, goed opletten dus. Leuker kan ik het niet maken.

04-04-2018 | Man | 55
candesartan (16mg)
Eigenlijk werkt het medicijn naar behoren ware het niet dat ik regelmatig last krijg van hoofdpijn (stekend) en lage rugpijn.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Tevreden geen bijwerkingen

24-06-2017 | Man | 61
candesartan (16mg)
Na in name hoge lichaamstemperatuur, heftig transpiratievocht over geheel lichaam, waardoor ik sneller verkouden word.

27-02-2017 | Man | 68
candesartan (16mg)
Ik slik meerdere medicijnen voor mijn Hoge Bloeddruk; Enalaprilmaleaat / HCT 20/12,5, Candesartan 16 mg, Metoprolsuccinaat 50 en was maanden vreselijk duizelig. Op eigen initiatief heb ik maar de gok genomen en ben gestopt met de Cadesartan. Ben amper nog duizelig meer en als ik mijn bloeddruk meet is die vrij normaal. Ben man van 68 met veel Hypertensie in de familie.

06-11-2016 | Man | 74
candesartan (8mg)
In eerste instantie geen bijwerkingen, maar na ca. een maand starten de problemen zoals hier beschreven. Duizeligheid, onzeker gevoel, teveel plassen, pijn in mijn kruis, geen enkele behoefte meer aan seksueel contact met echtgenote, inkrimpen penis tot minimale lengte Na drie maanden gebruik was mijn bloeddruk niet gedaald

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum