Candesartan

Valsartan (84 meningen)
Cozaar (63 meningen)

18-06-2019

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben
05-05-2019

Candesartan (candesartan)

Kreeg dit middel ipv inovan 160 mg zomaar van de apotheek en dat tesamen met het middel sinemet 125 mg daar had ik nog bij sifrol2,1 mg 1× per dag stalevo125 mg 6× per dag en 1×per dag levocetirizine 5 mg en coloecalc benferol 5600ie .een keer per week ..
20-03-2019

Candesartan (candesartan)

Ipv Valsartan. Had amper gewrichtspijn....alleen na zwaar sjouwen o.i.d.
18-06-2018

Candesartan (candesartan)

Heb het middel de afgelopen jaren van verschillende merken gebruikt. Ook in combinatie met hydrochloorthiazide. Aanvankelijk had ik alleen direct last van kortademigheid en benauwdheid ,slecht in slaap kunnen vallen en haaruitval. In de loop der tijd ontwikkelden zich ernstige gewrichtspijnen, vooral in de voeten. Ook kreeg ik opeens veel pijn in mijn bovenbenen en de laat[lees meer...]ste tijd veel last van koude handen en voeten. ( Nooit gehad) Door dit alles vaak gestopt en ook andere medicijnen tegen hoge bloeddruk geprobeerd. Naarmate ik dit middel langer gebruik, nemen vooral de gewrichtsklachten en pijn alleen maar toe. Lopen is inmiddels bijna onmogelijk geworden en de pijn in voeten en benen is er constant, ook in rust, ook tijdens het slapen. Daarom moet ik steeds een tijd ermee stoppen, wat slecht is voor de bloeddruk. Op dag 2 begint steevast mijn haar af te breken en uit te vallen. Mijn kapper informeerde al bezorgd of ik misschien zelf mijn haar had proberen te knippen! Alle klachten nemen snel af als ik stop en het haar groeit dan weer aan. Vanwege de pijn in voeten bij het lopen, heb ik geprobeerd het middel 'savonds in te nemen, maar dan volgt slapeloosheid. Daarnaast was er geen verschil. De bloeddruk is wel enigszins gedaald, maar niet heel veel. Niettemin kan ik niet zonder, omdat de druk anders te hoog wordt. Na het tig keer weer geprobeerd te hebben binnenkort terug naar de cardioloog vanwege alle bijwerkingen en waarschijnlijk inmiddels ook een slechte bloedsomloop. Hopelijk is er een beter middel met minder invalidiserende bijwerkingen. De kortademigheid, benauwdheid, haaruitval, slecht slapen beginnen meteen. De gewrichtspijnen ( schouderkoppen, handen en vooral voeten) gaan sluipend en geleidelijk. Bij heropstarten na stoppen is de pijn binnen 1 dag op het oude niveau terug. Vanwege het sluipende karakter leg je het verband met dit medicijn niet zo snel. Wie eraan begint, goed opletten dus. Leuker kan ik het niet maken.
04-04-2018

Candesartan (candesartan)

Eigenlijk werkt het medicijn naar behoren ware het niet dat ik regelmatig last krijg van hoofdpijn (stekend) en lage rugpijn.
10-07-2017

Tevreden geen bijwerkingen
24-06-2017

Candesartan (candesartan)

Na in name hoge lichaamstemperatuur, heftig transpiratievocht over geheel lichaam, waardoor ik sneller verkouden word.
27-02-2017

Candesartan (candesartan)

Ik slik meerdere medicijnen voor mijn Hoge Bloeddruk; Enalaprilmaleaat / HCT 20/12,5, Candesartan 16 mg, Metoprolsuccinaat 50 en was maanden vreselijk duizelig. Op eigen initiatief heb ik maar de gok genomen en ben gestopt met de Cadesartan. Ben amper nog duizelig meer en als ik mijn bloeddruk meet is die vrij normaal. Ben man van 68 met veel Hypertensie in de familie.
06-11-2016

Candesartan (candesartan)

In eerste instantie geen bijwerkingen, maar na ca. een maand starten de problemen zoals hier beschreven. Duizeligheid, onzeker gevoel, teveel plassen, pijn in mijn kruis, geen enkele behoefte meer aan seksueel contact met echtgenote, inkrimpen penis tot minimale lengte Na drie maanden gebruik was mijn bloeddruk niet gedaald
06-07-2016

Candesartan (candesartan)

Ik gebruik al jaren dit medicijn en heb geen last van bijwerkingen. Wat ik me wel afvraag is ofdat het effect heeft op de werking van mijn penis. hij wordt niet meer zo gauw stijf. Kan iemand mij daar een antwoord over geven.
02-03-2016

12-10-2015

Candesartan (candesartan)

Overdag gaat het goed met dit medicijn candesartancilexetil Candecor 16mg van TAD, maar snachts kan ik er niet van slapen, rond 3uur val ik pas in slaap. Ook heb ik het idee dat het medicijn niet goed op de verlaging van de bloeddruk werkt, omdat die redelijk hoog blijft, en in bed stijgt de bloeddruk ook. Gebruikte hiervoor Candesartancilexetil van Mylan 16mg en die werkt[lees meer...]e wel goed op de verlaging van de bloeddruk, maar voorlopig niet meer te krijgen zowel niet hier in Duitsland waar ik woon als in Nederland. Slapen is al 2 jaar een probleem bij het slikken van bloeddruk verlagende medicijnen, begrijp niet waarom dat is?
22-04-2015

09-03-2015

Candesartan (candesartan)

Heb voor dit medicijn diverse andere gehad, allemaal met bijwerkingen gebruik nu Candesartan 4 mg, het medicijn doet zijn werk goed. mijn bloeddruk blijft heel goed op peil, alleen heb ik ernstige haaruitval en dunner wordend haar, ben hier niet blij mee, maar kan het medicijn niet missen. Ben onlangs naar de dermatoloog geweest, het bloedonderzoek heeft niets opgeleverd[lees meer...]. De voorgeschreven minoxidil heb ik nu enkele dagen in gebruik, volgens de apotheek kan het wel 3 tot 4 maanden duren voordat er eventueel resultaat is te zien, wat 'n ramp en ook nog eens een hele duren, moet voor het flesje van 100 ml. € 43.-- betalen en wordt niet vergoed, met de 100 ml. kan ik net geen maand doen. Als iemand dit leest die dezelfde ervaring heeft met candesartan 4 mg en nu een uitstekend alternatief heeft, laat het weten.
16-10-2014

Candesartan (candesartan)

Ik heb het medicijn drie jaar gebruikt. In het laatst jaar kreeg ik steeds meer bloeduitstortingen in mijn onderbenen. Ik zat onder de blauwrode plekken en als ik mijn been stootte liep er donker bloed uit dat niet makkelijk stolde. Het duurde even voordat ik door had dat het een bijwerking zou kunnen zijn. In overleg met de huisarts ben ik gestopt met candesartan. Na [lees meer...]twee weken kreeg ik geen nieuwe blauwe plekken meer en na vier weken zijn mijn onderbenen weer toonbaar. De bloeddruk was met en zonder medicijn hetzelfde, dus ik denk dat het ook niet meer effectief was.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum