Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

03-02-2012 | Vrouw | 53
Hypertensie
hallo ik heb nu al een poosje diovan 320mg per dag mijn vraag is heeft iemand met deze medicijnen ook last van een zweverig gevoel in het hoofd soms zo erg dat je denkt dat je flauw val en ook heb ik last van een hoest slijmerig gevoel in de keel graag hoor ik jullie meningen hierover

24-01-2012 | Vrouw | 68
valsartan
Mijn klacht met diovan begon met keelschrapen na een poosje begon het hoesten, het zijn heel vervelende slijmhoesten waar je dood moe van word,Ben 3 keer voor mijn klacht bij de dokter geweest, niets ontdekt ,daar aan gekoppelt foto,s maken, ook dat was goed, ook nog nooit gerookt.. Ik wijd mijn klacht aan diovan Al betwist mijn dokter dit. Ik blijf het medicijn maar slikk[lees meer...]en omdat er geen alternatieven zijn voor een ander medicijn, voordat ik diovan slikte voor mijn hoge bloeddruk, hadden ander medicijnen geen resultaat, anders moet ik weer andere medicijnen slikken als experiment, ik sukkel zo maar door.

19-01-2012 | Vrouw | 69
valsartan
Na het lezen van enkele reactie vraag ik mij nu toch af of hetgeen ik de laatste tijd in mijn lichaam voel te wijten is aan het gebruik van Diovan.Neem maar een half tabletje per dag maar heb de laatste tijd veel last van stijfheid in mijn spieren en zo nu en dan een slijm hoesje, zeer vervelend. Ga toch nog maar eens met mijn huisarts hierover praten.Misschien een altern[lees meer...]atief.

28-10-2011 | Vrouw | 40
valsartan
gebruik het al jaren nooit problemen, bloeddruk prima

26-10-2011 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk.
tevreden.

08-06-2011 | Vrouw | 68
valsartan
Mijn ervaringen na een maandje slikken, zijn zeer negatief. De meest akelige bijwerking is wel de verstoring van het hartritme en dat is iets waar ik normaal al last van heb en ook medicijnen voor slik. Tevens had ik hele dikke enkels, hoofdpijn en verschrikkelijke last van mijn spieren. Nu ben ik er mee gestopt en zijn de meeste klachten verdwenen. Ben nu bezig om, telefo[lees meer...]nisch via de assistente van mijn cardioloog, een vervanging te krijgen. Heb na drie dagen nog niks gehoord, dus zal eerdaags maar eens terugbellen. Zo kom je wel van de wal in het schip.

28-05-2011 | Vrouw | 68
valsartan
Ik hoest zeker al 5 jaar sinds ik diovan 80 anderhalf tablet per dag, gebruikt, het is een hinderlijke hoest waar ik heel moe van woord, Erzijn 2 maal long foto,s genomen, niets gevonden. Ik ga morgen maar weer eens naar de dokter om mijn klacht te bespreken. Ik heb tot heden steeds de recepten lijn gebeld,omdat ik het idee had dat mijn dokter het ook niet weet,Het la[lees meer...]atste bezoek aan mijn huisarts gaf hij een recept voor een puf doos,maar dat stelde niets voor. Zijn er nog meer patienten met deze klacht, Het zijn voornamelijk ,slijmhoesten die ik heb,net een losse verkoudheid.

26-05-2011 | Vrouw | 60
valsartan
De enige bijwerking die ik heb is last van prikkelhoest. En dat terwijl ik het middel kreeg omdat een ander middel daar teveel last van gaf. Maar verder helpt het mijn bloeddruk precies op de toelaatbare grens te houden zonder dat ik er veel voor hoef te laten. Ik let op m'n zoutgebruik, maar dat is alles.

08-03-2011 | Vrouw | 41
Hogebloed druk
ik slik diovan nu een paar maanden en ik heb last van buik kramp en diaree, zware krampgevoel in de benen, algehele mailaise moe en slapeloosheid. Op aan raden van de huisarts moet ik er een maandje mee stoppen, door een zeer uitgebreid bloedonderzoek waar niets uit kwam

01-03-2011 | Vrouw | 62
Te hoge bloeddruk
goed

21-02-2011 | Vrouw | 67
Bloeddruk

11-02-2011 | Vrouw | 64
valsartan
ik slik sinds 20 januari 2011 diovan 80mg in combinatie met atenelol 100/25pch.Mijn bloeddruk is nu weer ,na 3weken van normale waarden.ik heb nog geen enkele bijwerking,voel me weer prima! ik had al verschillende andere medicijnen gehad,maar zonder goed resultaat.

23-01-2011 | Vrouw | 70
Bloeddruk
Heel veel controles, alles steeds goed.

07-01-2011 | Vrouw | 42
Hartritmestoornissen, hoge bloeddruk
Sinds ik dit medicijn slik heb ik regelmatig last van hulbuien, ben depressief en ook 's morgens mijn bed niet uit te branden. Ik heb een drukke job wat mij voorheen redelijk goed afging, nu zie ik regelmatig apen en beren op de weg en ook 's avonds kan ik door het piekeren maar moeilijk de laap vatten. Voel constant een druk in mijn hoofd,keel en borst en het geeft een o[lees meer...]nrustig en onbestemd gevoel. Regelmatig last van darmkrampen en diarree. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met ascal en sotalol en ik hoop dat de klachten tijdelijk zijn, anders terug naar de cardioloog, want op deze manier hou ik het niet vol.

18-11-2010 | Vrouw
valsartan
dikke enkels, slechte stoelgang bloedingen van de darmen dikke handen hoge bloeddruk ging niet naar beneden slecht slapen vocht vasthouden ondanks medicijn hydrochloorthiazide 25 mg.

01-11-2010 | Vrouw
Licht verhoogde bloeddruk
hoofdpijn/duizelig/moe/algeheel niet lekker in vel voelen

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (508) - Antibiotica - penicillines breedspectrum