Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

07-01-2013 | Man | 52
valsartan
Ik heb veel last van slijm en kortadimigheid ook heb ik spierkrampen en hartritme storingen.

11-12-2012 | Man | 65
valsartan
gebruik Diovan door doctor voorgeschreven : 160 mg heb ik geweigerd en gezegd dat 80 mg ook wel voldoende zou zijn. Sinds 2 jaar teruggevallen op 40 mg/dag, 2 opeenvolgende dag innemen, 1 dag overslaan . bijwerking : (witte) slijmhoest ... is diovan de oorzaak ???

01-12-2012 | Man | 50
prima

23-09-2012 | Man | 65
Hypertensie
Ik heb een jaar lang Valsartan geslikt. Ik kreeg last van geïrriteerd neusslijmvlies. Mijn eerste conclusie was een verkoudheid. maar mijn oren gingen steeds meer dicht zitten waardoor ik paniekaanvallen kreeg.. dus rustgevende medicijnen slikken. Ook kreeg ik last van hartritme stoornissen. Ik heb verschillende keren op de Eerste Hulp gelegen van de hartbewaking. Ze kond[lees meer...]en geen oorzaak vinden. Dat zelfde gold voor de K.N.O. arts. 16 september gestopt met de Valsartan. We zijn nu een week verder, en ik voel me prima, geen last meer van mijn slijmvliezen, oren en geen hartritme stoornissen meer. Ik slik die troep dus nooit meer. De cardioloog heeft na een week zonder Valsartan, mijn bloeddruk gecontroleerd en die was 140-85. Er was volgens haar geen reden om andere bloedrukverlagers te gaan gebruiken. Mijn mening over Valsartan: "troep".

13-09-2012 | Man | 53
valsartan
Van mijn arts heb ik Diovan voorgeschreven gekregen omdat mijn onderdruk te hoog was. Voor zover ik weet had ik daar niet echt bijwerkingen van, op een gegeven moment kreeg ik van mijn apotheek Valsartan i.p.v. Diovan met het verhaal dat dit het zelfde medicijn is. Sinds die tijd ervaar ik vervelende problemen zoals : licht in het hoofd, duiziligheid, futloosheid welke gep[lees meer...]aard gaat met vermoeidheid s'avonds en s'morgens en gewrichtspijn vanaf mijn schouders tot mijn vingers. Is Valsartan hier nu de boosdoender van en is Diovan dan wel beter ??? Ik ben voor deze klacht pas bij de internist geweest in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam, deze reageerde verbaasd dat de apotheek was overgeschakeld van Diovan naar Valsartan. Kortom een aantal vervelende klachten welke ik ook veel terug zie bij andere mensen. Mijn huisarts is momenteel met vakantie maar ik ga dit zeker aanvechten waarbij ik aangeef terg gezet te worden op Diovan.

12-09-2012 | Man | 70

09-03-2012 | Man | 69
Hypertensie
Ondanks jarenlang gebruik van diverse bloeddrukmiddelen bleef deze hoog 160-90. Gebruikte Amlodipine 5, Cardura 8, en Furosemide 20mg. Tevens Metoprololsucc.100mg. Nu erbij Diovan 80mg omdat ik ook plotselinge verhogingen kreeg van boven de 200-100. Bloeddruk is nu na 20 jaar eindelijk normaal 130-70. Echter die plotselinge aanvallen 's-avonds laat, bleef ik af en toe h[lees meer...]ouden. Ben nu ook achter deze oorzaak. Ik heb ook diabetes II en gebruikte te veel zoetstoffen, vooral aspartaam. Gestopt daarmee en alles is nu normaal. Af en toe een beetje duizelig, maar dat is voor mij geen probleem

14-01-2012 | Man | 68
Hartritmestoornissen
gebruik 10jaar 180 mg verapamil prima medicijn tijdens een 24 uurs bloeddruk meting was deze 40% van de dag verhoogd. Advies arts 80 mg na 4 dagen bijwerking angst depri hoge hartritme zweten na 4 weken naar 40mg de klachten werden niet minder.Ben nu gestopt na 3 dagen waren de bijwerking weg. Via een ander site askpatient blijk dit een veel voorkomende bijwerking te zi[lees meer...]jn

09-12-2011 | Man | 68
valsartan
Gebruik het al jaren tot volle tevredenheid 80 mgr per dag. Laatste half jaar opgehoogd naar 160 mgr. In combinatie met anesthesie per ruggenprik gedurende 3 weken hypotensie.

01-12-2011 | Man | 66
valsartan
Diovan geeft bij mij hartkloppingen, (voor het gebruik van Diovan nooit gehad). Ook hoesten bij het opstaan, wat ik ook nooit heb gehad, behalve in de tijd dat ik nog rookte. Voorts remt het het libido en geeft bij mij erectieproblemen. Vreemd is dat over de erectieproblemen in de bijsluiter niets vermeld staat, terwijl het bij de apotheek bekend is dat dit een bijwerking [lees meer...]kan zijn.

24-11-2011 | Man | 63
Bloed druk
voor mij een goede medicijn,werkt goed,voor mij geen bijwerking,en goed in tenemen.

14-11-2011 | Man | 72
Te hoge bloeddruk
Eerst twee maanden ging ok. Bloeddruk lager en bijna geen bijwerkingen. Daarna liep de bloeddruk zeer langzaam op tot waarde die ik heb zonder medicijn, maar wel kreeg ik steeds meer last, s'morgens bij het ontwaken van slijmhoest (zeer benauwd) en verstopte neus. Zodanig dat ik op het laast 1 tot 1,5 uur nodig had op weer "in de plooi"te komen.

30-08-2011 | Man | 63
valsartan
Vraag. Ik ben zo vreeslijk stijf,im mijn rug schouders benen. Iedere keer met opstaan bed ,en uit stoel. Ik ben de gehele dag aan de rommel en fiets en loop.maar door de stijfheid hinderd mij dat. wie heeft hier ook last van

25-08-2011 | Man | 55
valsartan
Verhoogde bloeddruk en hartritme stoornissen
Ben gestopt wegens zeer ernstige bijwerkingen. Werd wakker met een zwellende tong, die slikken onmogelijk maakte. Opname in ziekenhuis noodzakelijk. Merkwaardig was dat de bijwerking ineens pas na 4 jaar optrad.

11-08-2011 | Man | 64
valsartan
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik moe en lusteloos. Meestal kom ik uitgeput uit bed en weet dan niet hoe ik de dag moet doorkomen. Regelmatig wordt ik ook verrast door hartritme stoornissen. Door de huisarts doorverwezen naar naar de internist en naar de cardioloog maar beiden verklaren dat ik niets mankeer. Zelf al eens geprobeerd om te minderen met inname maar dat mon[lees meer...]dt uit in opnieuw hoge bloeddruk. Blijven slikken dus. Toch maar weer eens naar de huisarts en overleggen om een ander medicijn te proberen.

26-03-2011 | Man | 50
Verhoogde bloeddruk
heb al vele jaren veel te hoge bloeddruk (160-110), ben niet te zwaar, sport en beweeg dagelijks, wel een stress baan. Ik ben sedert september begonnen met medicatie. Gestart met hydrochloorthiazide 25mgr (di-uretica/plaspillen), maar dat leverde onvoldoende verlaging op en gaf direct erectie problemen. Na 2 weken overgegaan op Diovan 80mgr 1x daags: onvoldoene effect, [lees meer...]geen erectie probleem, maar merkte wel lichte duizelingen die na enkele dagen weer weg gingen. Na 4 weken over op Diovan 160mgr; ook onvoldoende effect. Toen over op Codiovan, diovan 160 in combinatie met hydrochloor thiazide 12 mgr; direct erectie problemen, geen verlaging. Toen 320 mgr Diavan, de hoogste dosis; onvoldoende werking, weer erectie problemen. terug op 160 mgr in afwachting van een ander middel. mag nu Amlodipine gebruiken. Wie herkent dit traject?

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum