Diovan

Cozaar (63 meningen)
Irbesartan (62 meningen)

19-05-2018

Diovan (valsartan)

Hele sterke oorsuizen waardoor mijn Ménière weer werd getriggerd. Daardoor meerdere aanvallen gehad. Na, nu al een lange tijd, te zijn gestopt met dit medicijn zijn de oorsuizen NIET helemaal terug op het oude niveau. Wel heb ik BLIJVEND gehoorverlies.
24-08-2016

Diovan (valsartan)

Ik kreeg n.l. last van veel haarverlies en ernstige hoofdhuid psoriasis. Zwerende plekken op mijn hoofd en ik was al zover dat ik ging kijken naar pruiken, zoveel haar was ik kwijtgeraakt! Het duurde even voordat ik begreep dat dit door de Diovan kwam. De dermatoloog bevestigde dat het inderdaad hiervan kon komen. En dat het wel een half jaar kon duren als ik zou stoppen [lees meer...]met het medicijn, eer het weer beter zou gaan. Hij kreeg gelijk! Daarnaast kreeg ik last van onverklaarbare angsten en pijn bij het lopen. Wat een troep! En het hielp ook nog eens niks om te bloeddruk te verlagen. Nooit en te nimmer wil ik nog Diovan( valsartan) innemen.
14-09-2013

Diovan (valsartan)

Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik 17 juni 40mg valsatar per dag voorgeschreven naast de hydrocholoorthiazide van 12,5 mg die ik al jaren gebruik. Zo langzamerhand kreeg ik eind juni last van linker bovenbeen pijn bij zitten jeukgevoel van binnen aan buitenkant van dijbeen. Zo langzamerhand kreeg ik pijn in mijn heup, werd steeds erger af en toe een gevoel dat ik zwik met m[lees meer...]ijn heup. Omdat ik 6 juni een pace maker had gekregen, dacht ik ach ik heb teveel gezeten na die operatie, ik moet meer bewegen, maar de pijn in heup en onderrug wordt steeds erger, kon ik eerst 1 uur wandelen, nu strompel ik na 10 minuten over de straat. Verder heb ik regelmatig een gevoel van verstopping in mijn hoofd, alsof ik verkouden word en ook heb ik veel jeuk in mijn gezicht voornamelijk mijn voorhoofd. Ga nu morgen maar eens beginnen met afbouwen van valsatar en dan na een paar dag,en eens naar de huisarts.
28-08-2013

Diovan (valsartan)

zware vasospasmen gedurende jaren dat ik het gebruikte (éénzijdige afschuwelijke pijn aan één kant van mijn lichaam linkerarm/*linkerbuik/linkerbeen ofwel hetzelfde rechts, deoorzaak van de vasospasmen werd nooit herkend door cardiologen. Recent tweemaal een darminfarct, ischemische colittis gehad door de vasospasmen,alle andere oorzaken werden uitgesloten.
09-06-2013

Hartritmestoornis

het geeft een erg naar gevoel . Eerste dagen opgezet gezicht. vreselijke hoofdpijn. Naar lichaamsgevoel/ Zwaar hoofd. Niet te doen.
08-02-2013

Diabetes type 2

oververmoeid sinds het innemen van valsartan. duizeligheid, zwaar gevoel in mn hoofd en bloedneuzen. dus niet tevreden.
13-01-2013

Hypertensie

Sinds 12 dgn gebruik merk in duidelijk bijwerkingen m.b.t. mijn luchtwegen, en met name het neusslijmvlies. Tintelingen, jeuk en lichte zwellingen.. neem dit zeker mee nr het volgende consult bij de huisarts, want dit lijkt mij niet de bedoeling.
18-10-2012

kramp in benen
12-09-2012

10-06-2012

Diovan (valsartan)

door huisarts voorgeschreven ivm hoge bloeddruk, dikke voeten en handen gekregen, in gewicht toegenomen, duizelig, bang om te vallen, hoofdpijn. volgens mijn oude huisarts niet van de diovan. geruime tijd ben ik gestopt, niet duizelig meer, bijna geen hoofdpijn meer en geen dikke voeten en handen meer...
08-05-2012

Diovan (valsartan)

Ik slik 160 mg Diovan.Al 8 jaar Ik heb last van stijven spieren,ben vaak duizelig. Ik heb zeer pijnelijke handen en voeten. Kan geen melk produkten meer eten. Doe ik dit wel dan krijg ik na een paar uur zeer pijnlijke handen en voeten zien rood en zijn dik.Kan niet meer in mijn schoenen. Ook als ik noten heb gegeten, vooral pinda`s. Mijn haar is erg dun geworden door het[lees meer...] slikken van Diovan. Ik heb ook last van Jicht en dat is zeer pijnlijk maar volgens mijn huisarts kan dit niet maar ik heb het. Ik vind het jammer dat huisartsen te weinig luisteren naar patiënten als zij met klachten komen over de bijwerkingen van de medicijnen die zij slikken. Ik wil graag een ander medicijn proberen maar heb ook hartklachten dus dan durf je niet zo snel over te gaan naar een ander medicijn.
03-05-2012

Hypertensie

heb al een tijdje diovan ik ben al maanden zweverig in het hoofd, soms net of je gaat vallen zeker als je stilstaat en bijv met iemand sta te praten. ook en irritant kuchje ben al in het ziekenhuis helemaal onderzocht niks te vindeni internist vind het een raadsel maar heeft nog niet aan de diovan gedacht. dit gaat ik heb eens flink onder zijn neus wrijven want z[lees meer...]o voel ik mij heel onzeker en onprettig afz anja
13-04-2012

Diovan (valsartan)

Ik zal dan ook maar,na jarenlang diovan te hebben gebruikt,ben ik sinds kort pas er achter wat me dit heeft aangedaan,na onderzoek in 2 duizeligheidspolis,dwars door nederland heen,evenwichtsonderzoeken,ben ik er sinds kort pas achter dat dit door de diovan was,mijn leven naaar de knoppen,jarenlang niets durven te ondernemen uit angst om te vallen,ettelijke soorten therapi[lees meer...]e,geen vrienden meer over omdat je nooit iets durft te ondernemen Komt een praktijkondersteunster,geen arts,maar zij met het idee om de divan aan te passen met een plastabletje erbij,en val je van de een op de andere dag niet 6 keer per dag meer om
07-03-2012

Diovan (valsartan)

Ben blij dat mevr van 51 jaar hier op reageert op u site over valsartan. Ook mijn apotheek wil dit goedkope merkloos middel aansmeren, Begrijpt dat de overheid moet bezuinigen, maar niet ten koste van mijn gezondheid. Betaald dan liever mijn eigen medicijnen. Ik moet wel even vermelden dat het via mijn huisarts naar de medicijnlijn naar de apotheek loopt. Ben erg geschrok[lees meer...]ken van mevr haar klachten.
03-03-2012

Deze bevielen goed.
03-03-2012

Hypertensie

Vanaf 2009 de echte Diovan. Totdat ik 2 weken geleden een andere van de apotheek kreeg valsartan. Moest zogenaamd dezelfde stof bevatten. 11 dagen geslikt. Na 5 dagen kreeg ik al een vreemde smaak in mijn mond, heel vies. Eten en drinken smaakt niet meer. Alsof mijn hoofd eraf zou exploderen. Mijn arm en hele linker kant van het lichaam is stijf en doen zeer. Bloeddruk ste[lees meer...]eg naar boven 194 en onder 117. Daar werd ik goed bang van. Bij de echte Diovan heb ik dan nooit gehad. Mijn hele gezicht zit onder de puisten. Kan niet meer functioneren. Lig 14 uur in bed. Kortom, vergiftigd met deze troep. Doodziek ben ik ervan. Mensen wees gewaarschuwd!!! Laat een apotheek niet bepalen wat jij gaat slikken! Eis goede medicatie en geen goedkoop alternatief met hulpstoffen waar je suicidaal van wordt! A.s. maandag ga ik dit met mijn huisarts overleggen.

Thyrax Duotab (845) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (525) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (489) - Antibiotica - penicillines breedspectrum