Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

21-06-2010 | Man
valsartan
Ik krijg hier hartkloppingen van, slaap slecht, dus erg moe, krampen in benen s'nachts, ben onrustig, kan slecht concentreren, veel last van hoofdpijn. Ga binnenkort met homeopatie proberen.

31-05-2010 | Man
Preventie hartfalen

10-05-2010 | Man

24-04-2010 | Man
valsartan
105 - 180 2 weken dit medicijn amlodipine bijwerking dikke enkels knie spierkrampen hood pijn diversen pillen al gebruikt beetje moedeloos van

03-04-2010 | Man

06-03-2010 | Man
valsartan
Oorspronkelijk ander medicijn, maar daarvan kreeg ik nachtelijke spierkrampen, waardoor ik gehele dag stijf was in benen en armen. Ook meer last van "restless legs". Na bezoek huisarts veranderd van medicijn: Diovan. Nachtelijke spierkrampen en restless legs blijven echter. Bloedonderzoek levert geen oorzaak spierkrampen op. Ben nu bij internist om te zien of die de oorzaa[lees meer...]k kan achterhalen.

18-12-2009 | Man
Hypertensie
Door de Diovan is de bloeddruk snel verlaagd naar de juiste bloeddruk.

07-12-2009 | Man

27-11-2009 | Man
Na gebruik 6 mnd goed

27-11-2009 | Man
valsartan
na enkele maanden gebruik goede boven en onderdruk. Nierfunctie wat minder. Onder controle houden.

01-10-2009 | Man
slecht slapen

19-05-2018 | Vrouw | 51
valsartan (40mg)
Hele sterke oorsuizen waardoor mijn Ménière weer werd getriggerd. Daardoor meerdere aanvallen gehad. Na, nu al een lange tijd, te zijn gestopt met dit medicijn zijn de oorsuizen NIET helemaal terug op het oude niveau. Wel heb ik BLIJVEND gehoorverlies.

24-08-2016 | Vrouw | 50
valsartan (80mg)
Ik kreeg n.l. last van veel haarverlies en ernstige hoofdhuid psoriasis. Zwerende plekken op mijn hoofd en ik was al zover dat ik ging kijken naar pruiken, zoveel haar was ik kwijtgeraakt! Het duurde even voordat ik begreep dat dit door de Diovan kwam. De dermatoloog bevestigde dat het inderdaad hiervan kon komen. En dat het wel een half jaar kon duren als ik zou stoppen [lees meer...]met het medicijn, eer het weer beter zou gaan. Hij kreeg gelijk! Daarnaast kreeg ik last van onverklaarbare angsten en pijn bij het lopen. Wat een troep! En het hielp ook nog eens niks om te bloeddruk te verlagen. Nooit en te nimmer wil ik nog Diovan( valsartan) innemen.

14-09-2013 | Vrouw | 74
valsartan
Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik 17 juni 40mg valsatar per dag voorgeschreven naast de hydrocholoorthiazide van 12,5 mg die ik al jaren gebruik. Zo langzamerhand kreeg ik eind juni last van linker bovenbeen pijn bij zitten jeukgevoel van binnen aan buitenkant van dijbeen. Zo langzamerhand kreeg ik pijn in mijn heup, werd steeds erger af en toe een gevoel dat ik zwik met m[lees meer...]ijn heup. Omdat ik 6 juni een pace maker had gekregen, dacht ik ach ik heb teveel gezeten na die operatie, ik moet meer bewegen, maar de pijn in heup en onderrug wordt steeds erger, kon ik eerst 1 uur wandelen, nu strompel ik na 10 minuten over de straat. Verder heb ik regelmatig een gevoel van verstopping in mijn hoofd, alsof ik verkouden word en ook heb ik veel jeuk in mijn gezicht voornamelijk mijn voorhoofd. Ga nu morgen maar eens beginnen met afbouwen van valsatar en dan na een paar dag,en eens naar de huisarts.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (509) - Antibiotica - penicillines breedspectrum