Diovan

Cozaar (63 meningen)
Irbesartan (62 meningen)

30-12-2008

Diovan (valsartan)

Ik gebruik diovan in combinatie met Amlodipine. Dit resultaat is uitstekend. Mijn bloeddruk was met andere medicijnen niet meer onder controle te krijgen.
23-12-2008

Diovan (valsartan)

geweldig middel. Heb andere geprobeerd maar die hadden bijwerkingen. Deze is erg goed
12-12-2008

Hogebloeddruk

hoest de longen uit mijn lijf
28-10-2008

Verhoogde bloeddruk

Na eerste voorschrift bleef de effectiviteit achter. In gesprek met huisarts bleek dat het gaat om "slow release" (Langzame afgifte) tabletten. De dosering van 2 tabletten van 80mg gespreid in de dag moest veranderd worden naar 2 x 80 mg in één keer. Dat heeft de effectiviteit aanmerkelijk verbeterd.
14-10-2019

Aangeboren hartafwijking

Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.
14-05-2013

Diovan (valsartan)

door cisten in mijn nieren heb ik een te hoge bloedruk en neem ik een maal daags 1 tablet diavan.en voor mijn stenen in mijn nieren neem ik allopurinol 1 tablet per dag.
25-03-2013

Hartinfarct

gebruik 160 mg. Vanaf begin niet mogeljk om auto te rijden. Te lage loeddruk??? Sinds 1 februar 2013i 1x 160 mg en 1 x 80 mg maakt gemiddeld 120 mg. er kan nu weer auto gereden worden. Wil nog verder gaan: 2 x 80 mg en 1 x 160 mg maakt gmiddeld 107 mg. Dit isbekend en accoord bij cardioloog.
07-01-2013

Diovan (valsartan)

Ik heb veel last van slijm en kortadimigheid ook heb ik spierkrampen en hartritme storingen.
11-12-2012

Diovan (valsartan)

gebruik Diovan door doctor voorgeschreven : 160 mg heb ik geweigerd en gezegd dat 80 mg ook wel voldoende zou zijn. Sinds 2 jaar teruggevallen op 40 mg/dag, 2 opeenvolgende dag innemen, 1 dag overslaan . bijwerking : (witte) slijmhoest ... is diovan de oorzaak ???
01-12-2012

prima
23-09-2012

Hypertensie

Ik heb een jaar lang Valsartan geslikt. Ik kreeg last van geïrriteerd neusslijmvlies. Mijn eerste conclusie was een verkoudheid. maar mijn oren gingen steeds meer dicht zitten waardoor ik paniekaanvallen kreeg.. dus rustgevende medicijnen slikken. Ook kreeg ik last van hartritme stoornissen. Ik heb verschillende keren op de Eerste Hulp gelegen van de hartbewaking. Ze kond[lees meer...]en geen oorzaak vinden. Dat zelfde gold voor de K.N.O. arts. 16 september gestopt met de Valsartan. We zijn nu een week verder, en ik voel me prima, geen last meer van mijn slijmvliezen, oren en geen hartritme stoornissen meer. Ik slik die troep dus nooit meer. De cardioloog heeft na een week zonder Valsartan, mijn bloeddruk gecontroleerd en die was 140-85. Er was volgens haar geen reden om andere bloedrukverlagers te gaan gebruiken. Mijn mening over Valsartan: "troep".
13-09-2012

Diovan (valsartan)

Van mijn arts heb ik Diovan voorgeschreven gekregen omdat mijn onderdruk te hoog was. Voor zover ik weet had ik daar niet echt bijwerkingen van, op een gegeven moment kreeg ik van mijn apotheek Valsartan i.p.v. Diovan met het verhaal dat dit het zelfde medicijn is. Sinds die tijd ervaar ik vervelende problemen zoals : licht in het hoofd, duiziligheid, futloosheid welke gep[lees meer...]aard gaat met vermoeidheid s'avonds en s'morgens en gewrichtspijn vanaf mijn schouders tot mijn vingers. Is Valsartan hier nu de boosdoender van en is Diovan dan wel beter ??? Ik ben voor deze klacht pas bij de internist geweest in het Ikazia ziekenhuis in Rotterdam, deze reageerde verbaasd dat de apotheek was overgeschakeld van Diovan naar Valsartan. Kortom een aantal vervelende klachten welke ik ook veel terug zie bij andere mensen. Mijn huisarts is momenteel met vakantie maar ik ga dit zeker aanvechten waarbij ik aangeef terg gezet te worden op Diovan.
12-09-2012

09-03-2012

Hypertensie

Ondanks jarenlang gebruik van diverse bloeddrukmiddelen bleef deze hoog 160-90. Gebruikte Amlodipine 5, Cardura 8, en Furosemide 20mg. Tevens Metoprololsucc.100mg. Nu erbij Diovan 80mg omdat ik ook plotselinge verhogingen kreeg van boven de 200-100. Bloeddruk is nu na 20 jaar eindelijk normaal 130-70. Echter die plotselinge aanvallen 's-avonds laat, bleef ik af en toe h[lees meer...]ouden. Ben nu ook achter deze oorzaak. Ik heb ook diabetes II en gebruikte te veel zoetstoffen, vooral aspartaam. Gestopt daarmee en alles is nu normaal. Af en toe een beetje duizelig, maar dat is voor mij geen probleem
14-01-2012

Hartritmestoornissen

gebruik 10jaar 180 mg verapamil prima medicijn tijdens een 24 uurs bloeddruk meting was deze 40% van de dag verhoogd. Advies arts 80 mg na 4 dagen bijwerking angst depri hoge hartritme zweten na 4 weken naar 40mg de klachten werden niet minder.Ben nu gestopt na 3 dagen waren de bijwerking weg. Via een ander site askpatient blijk dit een veel voorkomende bijwerking te zi[lees meer...]jn
09-12-2011

Diovan (valsartan)

Gebruik het al jaren tot volle tevredenheid 80 mgr per dag. Laatste half jaar opgehoogd naar 160 mgr. In combinatie met anesthesie per ruggenprik gedurende 3 weken hypotensie.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum