Ervaringen met Diovan

valsartan

Hoge bloeddruk (46 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

01-12-2012 | Man | 50
prima

26-03-2011 | Man | 50
Verhoogde bloeddruk
heb al vele jaren veel te hoge bloeddruk (160-110), ben niet te zwaar, sport en beweeg dagelijks, wel een stress baan. Ik ben sedert september begonnen met medicatie. Gestart met hydrochloorthiazide 25mgr (di-uretica/plaspillen), maar dat leverde onvoldoende verlaging op en gaf direct erectie problemen. Na 2 weken overgegaan op Diovan 80mgr 1x daags: onvoldoene effect, [lees meer...]geen erectie probleem, maar merkte wel lichte duizelingen die na enkele dagen weer weg gingen. Na 4 weken over op Diovan 160mgr; ook onvoldoende effect. Toen over op Codiovan, diovan 160 in combinatie met hydrochloor thiazide 12 mgr; direct erectie problemen, geen verlaging. Toen 320 mgr Diavan, de hoogste dosis; onvoldoende werking, weer erectie problemen. terug op 160 mgr in afwachting van een ander middel. mag nu Amlodipine gebruiken. Wie herkent dit traject?

10-06-2012 | Vrouw | 46
Hoge bloeddruk
door huisarts voorgeschreven ivm hoge bloeddruk, dikke voeten en handen gekregen, in gewicht toegenomen, duizelig, bang om te vallen, hoofdpijn. volgens mijn oude huisarts niet van de diovan. geruime tijd ben ik gestopt, niet duizelig meer, bijna geen hoofdpijn meer en geen dikke voeten en handen meer...

14-10-2019 | Man | 44
valsartan (80mg)
Aangeboren hartafwijking
Diovan heb ik gekregen toen de valsartan actavis besmet was wat toen in het nieuws was. In het begin ging het goed maar na een par maanden begon mijn gewicht onverklaarbaar en substantieel toe te nemen(terwijl mijn beweeg- en eet patroon onveranderx goed waren), begon ik steeds vaker maagzuur-achtige aanvallen te krijgen cq unheimlich gevoel in maag en buik waardoor alle e[lees meer...]nergie uit mijn lijf getrokken werd en met opstaan erg veel pijn in mijn voeten. Inmiddels al tig onderzoeken en checks weer gehsd maar met mij is niks mis (en als je zulke klachten hebt zijn artsen oostindisch doof door niet naar patienten luisteren). Uit enige wanhoop gewoon gestopt met de diovan en nu een week later is de pijn in mijn maag/buikstreek weg, doen mijn voeten geen zeer meer met opstaan. Ik blijf van de diovan af. Waarom begrijpen artsen niet dat bijwerkingen per persoon kunnen verschillen, moet je allemaal onderzoeken door voordat t toch wellicht aan een medicijn ligt. Als ik zie wat al die bezoeken kosten en dat onderzoek en mijn produktieverlies dan kan dat niet opwegen tegen het voorschrijven van een iets duurder medicijn waaebij die bijwerkingen er niet zijn? Dat vind ik het frustrerende aan medicatie en de bijwerkingen en de artsen.

07-01-2011 | Vrouw | 42
Hartritmestoornissen, hoge bloeddruk
Sinds ik dit medicijn slik heb ik regelmatig last van hulbuien, ben depressief en ook 's morgens mijn bed niet uit te branden. Ik heb een drukke job wat mij voorheen redelijk goed afging, nu zie ik regelmatig apen en beren op de weg en ook 's avonds kan ik door het piekeren maar moeilijk de laap vatten. Voel constant een druk in mijn hoofd,keel en borst en het geeft een o[lees meer...]nrustig en onbestemd gevoel. Regelmatig last van darmkrampen en diarree. Ik gebruik de medicijnen in combinatie met ascal en sotalol en ik hoop dat de klachten tijdelijk zijn, anders terug naar de cardioloog, want op deze manier hou ik het niet vol.

08-03-2011 | Vrouw | 41
Hogebloed druk
ik slik diovan nu een paar maanden en ik heb last van buik kramp en diaree, zware krampgevoel in de benen, algehele mailaise moe en slapeloosheid. Op aan raden van de huisarts moet ik er een maandje mee stoppen, door een zeer uitgebreid bloedonderzoek waar niets uit kwam

14-05-2013 | Man | 40
Hoge bloeddruk
door cisten in mijn nieren heb ik een te hoge bloedruk en neem ik een maal daags 1 tablet diavan.en voor mijn stenen in mijn nieren neem ik allopurinol 1 tablet per dag.

28-10-2011 | Vrouw | 40
Hoge bloeddruk
gebruik het al jaren nooit problemen, bloeddruk prima

02-02-2011 | Man | 36
verminderd libido

20-12-2010 | Man
Hoge bloeddruk
verlies in zin in sex en erectie probleem? Wie herkent dit met probleem ook met diovan?

18-11-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
dikke enkels, slechte stoelgang bloedingen van de darmen dikke handen hoge bloeddruk ging niet naar beneden slecht slapen vocht vasthouden ondanks medicijn hydrochloorthiazide 25 mg.

01-11-2010 | Vrouw
Licht verhoogde bloeddruk
hoofdpijn/duizelig/moe/algeheel niet lekker in vel voelen

29-10-2010 | Vrouw
Hoge bloed druk

03-10-2010 | Man
Te hoge bloeddruk
Na inmiddels 5 jaar gebruik nog steeds een prima effectief middel, nagenoeg zonder bijwerkingen.

03-10-2010 | Vrouw
Hypertensie
Toch vaak duizelig en kloppende slapen. Onrustig

29-09-2010 | Vrouw