Diovan

Cozaar (63 meningen)
Irbesartan (62 meningen)

23-01-2011

Diovan (valsartan)

Ik gebruik het al zo lang. Ik kan niet meer zeggen of het wel goed is.
14-09-2013

Diovan (valsartan)

Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik 17 juni 40mg valsatar per dag voorgeschreven naast de hydrocholoorthiazide van 12,5 mg die ik al jaren gebruik. Zo langzamerhand kreeg ik eind juni last van linker bovenbeen pijn bij zitten jeukgevoel van binnen aan buitenkant van dijbeen. Zo langzamerhand kreeg ik pijn in mijn heup, werd steeds erger af en toe een gevoel dat ik zwik met m[lees meer...]ijn heup. Omdat ik 6 juni een pace maker had gekregen, dacht ik ach ik heb teveel gezeten na die operatie, ik moet meer bewegen, maar de pijn in heup en onderrug wordt steeds erger, kon ik eerst 1 uur wandelen, nu strompel ik na 10 minuten over de straat. Verder heb ik regelmatig een gevoel van verstopping in mijn hoofd, alsof ik verkouden word en ook heb ik veel jeuk in mijn gezicht voornamelijk mijn voorhoofd. Ga nu morgen maar eens beginnen met afbouwen van valsatar en dan na een paar dag,en eens naar de huisarts.
14-11-2011

Te hoge bloeddruk

Eerst twee maanden ging ok. Bloeddruk lager en bijna geen bijwerkingen. Daarna liep de bloeddruk zeer langzaam op tot waarde die ik heb zonder medicijn, maar wel kreeg ik steeds meer last, s'morgens bij het ontwaken van slijmhoest (zeer benauwd) en verstopte neus. Zodanig dat ik op het laast 1 tot 1,5 uur nodig had op weer "in de plooi"te komen.
12-09-2012

23-01-2011

Bloeddruk

Heel veel controles, alles steeds goed.
09-03-2012

Hypertensie

Ondanks jarenlang gebruik van diverse bloeddrukmiddelen bleef deze hoog 160-90. Gebruikte Amlodipine 5, Cardura 8, en Furosemide 20mg. Tevens Metoprololsucc.100mg. Nu erbij Diovan 80mg omdat ik ook plotselinge verhogingen kreeg van boven de 200-100. Bloeddruk is nu na 20 jaar eindelijk normaal 130-70. Echter die plotselinge aanvallen 's-avonds laat, bleef ik af en toe h[lees meer...]ouden. Ben nu ook achter deze oorzaak. Ik heb ook diabetes II en gebruikte te veel zoetstoffen, vooral aspartaam. Gestopt daarmee en alles is nu normaal. Af en toe een beetje duizelig, maar dat is voor mij geen probleem
19-01-2012

Diovan (valsartan)

Na het lezen van enkele reactie vraag ik mij nu toch af of hetgeen ik de laatste tijd in mijn lichaam voel te wijten is aan het gebruik van Diovan.Neem maar een half tabletje per dag maar heb de laatste tijd veel last van stijfheid in mijn spieren en zo nu en dan een slijm hoesje, zeer vervelend. Ga toch nog maar eens met mijn huisarts hierover praten.Misschien een altern[lees meer...]atief.
25-03-2013

Hartinfarct

gebruik 160 mg. Vanaf begin niet mogeljk om auto te rijden. Te lage loeddruk??? Sinds 1 februar 2013i 1x 160 mg en 1 x 80 mg maakt gemiddeld 120 mg. er kan nu weer auto gereden worden. Wil nog verder gaan: 2 x 80 mg en 1 x 160 mg maakt gmiddeld 107 mg. Dit isbekend en accoord bij cardioloog.
07-03-2012

Diovan (valsartan)

Ben blij dat mevr van 51 jaar hier op reageert op u site over valsartan. Ook mijn apotheek wil dit goedkope merkloos middel aansmeren, Begrijpt dat de overheid moet bezuinigen, maar niet ten koste van mijn gezondheid. Betaald dan liever mijn eigen medicijnen. Ik moet wel even vermelden dat het via mijn huisarts naar de medicijnlijn naar de apotheek loopt. Ben erg geschrok[lees meer...]ken van mevr haar klachten.
24-01-2012

Diovan (valsartan)

Mijn klacht met diovan begon met keelschrapen na een poosje begon het hoesten, het zijn heel vervelende slijmhoesten waar je dood moe van word,Ben 3 keer voor mijn klacht bij de dokter geweest, niets ontdekt ,daar aan gekoppelt foto,s maken, ook dat was goed, ook nog nooit gerookt.. Ik wijd mijn klacht aan diovan Al betwist mijn dokter dit. Ik blijf het medicijn maar slikk[lees meer...]en omdat er geen alternatieven zijn voor een ander medicijn, voordat ik diovan slikte voor mijn hoge bloeddruk, hadden ander medicijnen geen resultaat, anders moet ik weer andere medicijnen slikken als experiment, ik sukkel zo maar door.
14-01-2012

Hartritmestoornissen

gebruik 10jaar 180 mg verapamil prima medicijn tijdens een 24 uurs bloeddruk meting was deze 40% van de dag verhoogd. Advies arts 80 mg na 4 dagen bijwerking angst depri hoge hartritme zweten na 4 weken naar 40mg de klachten werden niet minder.Ben nu gestopt na 3 dagen waren de bijwerking weg. Via een ander site askpatient blijk dit een veel voorkomende bijwerking te zi[lees meer...]jn
09-12-2011

Diovan (valsartan)

Gebruik het al jaren tot volle tevredenheid 80 mgr per dag. Laatste half jaar opgehoogd naar 160 mgr. In combinatie met anesthesie per ruggenprik gedurende 3 weken hypotensie.
08-06-2011

Diovan (valsartan)

Mijn ervaringen na een maandje slikken, zijn zeer negatief. De meest akelige bijwerking is wel de verstoring van het hartritme en dat is iets waar ik normaal al last van heb en ook medicijnen voor slik. Tevens had ik hele dikke enkels, hoofdpijn en verschrikkelijke last van mijn spieren. Nu ben ik er mee gestopt en zijn de meeste klachten verdwenen. Ben nu bezig om, telefo[lees meer...]nisch via de assistente van mijn cardioloog, een vervanging te krijgen. Heb na drie dagen nog niks gehoord, dus zal eerdaags maar eens terugbellen. Zo kom je wel van de wal in het schip.
28-05-2011

Diovan (valsartan)

Ik hoest zeker al 5 jaar sinds ik diovan 80 anderhalf tablet per dag, gebruikt, het is een hinderlijke hoest waar ik heel moe van woord, Erzijn 2 maal long foto,s genomen, niets gevonden. Ik ga morgen maar weer eens naar de dokter om mijn klacht te bespreken. Ik heb tot heden steeds de recepten lijn gebeld,omdat ik het idee had dat mijn dokter het ook niet weet,Het la[lees meer...]atste bezoek aan mijn huisarts gaf hij een recept voor een puf doos,maar dat stelde niets voor. Zijn er nog meer patienten met deze klacht, Het zijn voornamelijk ,slijmhoesten die ik heb,net een losse verkoudheid.
21-02-2011

Bloeddruk

08-05-2012

Diovan (valsartan)

Ik slik 160 mg Diovan.Al 8 jaar Ik heb last van stijven spieren,ben vaak duizelig. Ik heb zeer pijnelijke handen en voeten. Kan geen melk produkten meer eten. Doe ik dit wel dan krijg ik na een paar uur zeer pijnlijke handen en voeten zien rood en zijn dik.Kan niet meer in mijn schoenen. Ook als ik noten heb gegeten, vooral pinda`s. Mijn haar is erg dun geworden door het[lees meer...] slikken van Diovan. Ik heb ook last van Jicht en dat is zeer pijnlijk maar volgens mijn huisarts kan dit niet maar ik heb het. Ik vind het jammer dat huisartsen te weinig luisteren naar patiënten als zij met klachten komen over de bijwerkingen van de medicijnen die zij slikken. Ik wil graag een ander medicijn proberen maar heb ook hartklachten dus dan durf je niet zo snel over te gaan naar een ander medicijn.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (492) - Antibiotica - penicillines breedspectrum