Ervaringen met Diovan

valsartan

Hoge bloeddruk (46 meningen)
Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

28-09-2010 | Man
Hoge bloeddruk
Eerst slikte ik iets anders, kokhalzend hoesten. Black out gehad, met hartslag van 33 op IC. Van cardioloog pacemaker gekregen en diovan 160, geen problemen, nauwelijks bijwerkingen en veel energieker.

25-09-2010 | Vrouw
Bloeddruk

23-09-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Slikte eerst 3 medicijnen Hydrochloor, metropolol en diovan 160 mg preventief voor hoge bloeddruk. Op eigen verzoek! medicijnen afgebouwd en zit nu op 40 mg diovan. Bloeddruk is nu perfect. Had met bovenstaande drie last van duizeligheid, gewichtstoename, vocht vasthouden en voelde me niet prettig. Dus het is zeker het overwegen waard om eens met behulp van de huisarts me[lees meer...]dicijnen af te bouwen. Heb nu geen bijverschijnselen meer en ik hoop dat ik die 40mg ook nog eens kan weg laten in de toekomst.

22-09-2010 | Man

22-09-2010 | Man
Verhoogde bloeddruk

21-06-2010 | Man
Hoge bloeddruk
Ik krijg hier hartkloppingen van, slaap slecht, dus erg moe, krampen in benen s'nachts, ben onrustig, kan slecht concentreren, veel last van hoofdpijn. Ga binnenkort met homeopatie proberen.

11-06-2010 | Vrouw
Hypertensie
Sinds een maand slik ik 5 mg amlodipine en 160 mg Diovan per dag. Sinds een kleine week naar 320 mg Diovan overgezet. De eerste paar dagenwas ik echt heel erg moe, vooral in mijn benen. Dat is nu verdwenen. Ik slaap wel een stuk beter dan ik in maanden gedaan heb. Of de medicatie ook daadwerkelijk mijn bloeddruk verlaagt weet ik nog niet.

31-05-2010 | Man
Preventie hartfalen

19-05-2010 | Vrouw
Costerol
Ik slik het al zolang, en ik zou er van af willen. als ik aan de huis arts vraag nee door slikken waarom moet dat. bloed druk is goed graag een mening

10-05-2010 | Man

24-04-2010 | Man
Hoge bloeddruk
105 - 180 2 weken dit medicijn amlodipine bijwerking dikke enkels knie spierkrampen hood pijn diversen pillen al gebruikt beetje moedeloos van

03-04-2010 | Man

01-04-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
verminderd libido, zeer slecht slapen, onbestemde gevoelens, depressief, slecht kunnen lezen, dus slechter zien

19-03-2010 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Ik ben zeer tevreden, want mijn bloeddruk is binnen 2 weken gezakt van 160-110 naar 120-70.

06-03-2010 | Man
Hoge bloeddruk
Oorspronkelijk ander medicijn, maar daarvan kreeg ik nachtelijke spierkrampen, waardoor ik gehele dag stijf was in benen en armen. Ook meer last van "restless legs". Na bezoek huisarts veranderd van medicijn: Diovan. Nachtelijke spierkrampen en restless legs blijven echter. Bloedonderzoek levert geen oorzaak spierkrampen op. Ben nu bij internist om te zien of die de oorzaa[lees meer...]k kan achterhalen.

12-02-2010 | Vrouw