Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

18-10-2012 | Vrouw | 63
kramp in benen

24-11-2011 | Man | 63
Bloed druk
voor mij een goede medicijn,werkt goed,voor mij geen bijwerking,en goed in tenemen.

26-10-2011 | Vrouw | 63
Hoge bloeddruk.
tevreden.

30-08-2011 | Man | 63
valsartan
Vraag. Ik ben zo vreeslijk stijf,im mijn rug schouders benen. Iedere keer met opstaan bed ,en uit stoel. Ik ben de gehele dag aan de rommel en fiets en loop.maar door de stijfheid hinderd mij dat. wie heeft hier ook last van

11-08-2011 | Man | 64
valsartan
Sinds ik dit medicijn gebruik ben ik moe en lusteloos. Meestal kom ik uitgeput uit bed en weet dan niet hoe ik de dag moet doorkomen. Regelmatig wordt ik ook verrast door hartritme stoornissen. Door de huisarts doorverwezen naar naar de internist en naar de cardioloog maar beiden verklaren dat ik niets mankeer. Zelf al eens geprobeerd om te minderen met inname maar dat mon[lees meer...]dt uit in opnieuw hoge bloeddruk. Blijven slikken dus. Toch maar weer eens naar de huisarts en overleggen om een ander medicijn te proberen.

11-02-2011 | Vrouw | 64
valsartan
ik slik sinds 20 januari 2011 diovan 80mg in combinatie met atenelol 100/25pch.Mijn bloeddruk is nu weer ,na 3weken van normale waarden.ik heb nog geen enkele bijwerking,voel me weer prima! ik had al verschillende andere medicijnen gehad,maar zonder goed resultaat.

11-12-2012 | Man | 65
valsartan
gebruik Diovan door doctor voorgeschreven : 160 mg heb ik geweigerd en gezegd dat 80 mg ook wel voldoende zou zijn. Sinds 2 jaar teruggevallen op 40 mg/dag, 2 opeenvolgende dag innemen, 1 dag overslaan . bijwerking : (witte) slijmhoest ... is diovan de oorzaak ???

23-09-2012 | Man | 65
Hypertensie
Ik heb een jaar lang Valsartan geslikt. Ik kreeg last van geïrriteerd neusslijmvlies. Mijn eerste conclusie was een verkoudheid. maar mijn oren gingen steeds meer dicht zitten waardoor ik paniekaanvallen kreeg.. dus rustgevende medicijnen slikken. Ook kreeg ik last van hartritme stoornissen. Ik heb verschillende keren op de Eerste Hulp gelegen van de hartbewaking. Ze kond[lees meer...]en geen oorzaak vinden. Dat zelfde gold voor de K.N.O. arts. 16 september gestopt met de Valsartan. We zijn nu een week verder, en ik voel me prima, geen last meer van mijn slijmvliezen, oren en geen hartritme stoornissen meer. Ik slik die troep dus nooit meer. De cardioloog heeft na een week zonder Valsartan, mijn bloeddruk gecontroleerd en die was 140-85. Er was volgens haar geen reden om andere bloedrukverlagers te gaan gebruiken. Mijn mening over Valsartan: "troep".

08-05-2012 | Vrouw | 66
valsartan
Ik slik 160 mg Diovan.Al 8 jaar Ik heb last van stijven spieren,ben vaak duizelig. Ik heb zeer pijnelijke handen en voeten. Kan geen melk produkten meer eten. Doe ik dit wel dan krijg ik na een paar uur zeer pijnlijke handen en voeten zien rood en zijn dik.Kan niet meer in mijn schoenen. Ook als ik noten heb gegeten, vooral pinda`s. Mijn haar is erg dun geworden door het[lees meer...] slikken van Diovan. Ik heb ook last van Jicht en dat is zeer pijnlijk maar volgens mijn huisarts kan dit niet maar ik heb het. Ik vind het jammer dat huisartsen te weinig luisteren naar patiënten als zij met klachten komen over de bijwerkingen van de medicijnen die zij slikken. Ik wil graag een ander medicijn proberen maar heb ook hartklachten dus dan durf je niet zo snel over te gaan naar een ander medicijn.

01-12-2011 | Man | 66
valsartan
Diovan geeft bij mij hartkloppingen, (voor het gebruik van Diovan nooit gehad). Ook hoesten bij het opstaan, wat ik ook nooit heb gehad, behalve in de tijd dat ik nog rookte. Voorts remt het het libido en geeft bij mij erectieproblemen. Vreemd is dat over de erectieproblemen in de bijsluiter niets vermeld staat, terwijl het bij de apotheek bekend is dat dit een bijwerking [lees meer...]kan zijn.

21-02-2011 | Vrouw | 67
Bloeddruk

25-03-2013 | Man | 68
Hartinfarct
gebruik 160 mg. Vanaf begin niet mogeljk om auto te rijden. Te lage loeddruk??? Sinds 1 februar 2013i 1x 160 mg en 1 x 80 mg maakt gemiddeld 120 mg. er kan nu weer auto gereden worden. Wil nog verder gaan: 2 x 80 mg en 1 x 160 mg maakt gmiddeld 107 mg. Dit isbekend en accoord bij cardioloog.

07-03-2012 | Vrouw | 68
valsartan
Ben blij dat mevr van 51 jaar hier op reageert op u site over valsartan. Ook mijn apotheek wil dit goedkope merkloos middel aansmeren, Begrijpt dat de overheid moet bezuinigen, maar niet ten koste van mijn gezondheid. Betaald dan liever mijn eigen medicijnen. Ik moet wel even vermelden dat het via mijn huisarts naar de medicijnlijn naar de apotheek loopt. Ben erg geschrok[lees meer...]ken van mevr haar klachten.

24-01-2012 | Vrouw | 68
valsartan
Mijn klacht met diovan begon met keelschrapen na een poosje begon het hoesten, het zijn heel vervelende slijmhoesten waar je dood moe van word,Ben 3 keer voor mijn klacht bij de dokter geweest, niets ontdekt ,daar aan gekoppelt foto,s maken, ook dat was goed, ook nog nooit gerookt.. Ik wijd mijn klacht aan diovan Al betwist mijn dokter dit. Ik blijf het medicijn maar slikk[lees meer...]en omdat er geen alternatieven zijn voor een ander medicijn, voordat ik diovan slikte voor mijn hoge bloeddruk, hadden ander medicijnen geen resultaat, anders moet ik weer andere medicijnen slikken als experiment, ik sukkel zo maar door.

14-01-2012 | Man | 68
Hartritmestoornissen
gebruik 10jaar 180 mg verapamil prima medicijn tijdens een 24 uurs bloeddruk meting was deze 40% van de dag verhoogd. Advies arts 80 mg na 4 dagen bijwerking angst depri hoge hartritme zweten na 4 weken naar 40mg de klachten werden niet minder.Ben nu gestopt na 3 dagen waren de bijwerking weg. Via een ander site askpatient blijk dit een veel voorkomende bijwerking te zi[lees meer...]jn

09-12-2011 | Man | 68
valsartan
Gebruik het al jaren tot volle tevredenheid 80 mgr per dag. Laatste half jaar opgehoogd naar 160 mgr. In combinatie met anesthesie per ruggenprik gedurende 3 weken hypotensie.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum