Diovan

Cozaar (63 meningen)
Irbesartan (62 meningen)

08-06-2011

Diovan (valsartan)

Mijn ervaringen na een maandje slikken, zijn zeer negatief. De meest akelige bijwerking is wel de verstoring van het hartritme en dat is iets waar ik normaal al last van heb en ook medicijnen voor slik. Tevens had ik hele dikke enkels, hoofdpijn en verschrikkelijke last van mijn spieren. Nu ben ik er mee gestopt en zijn de meeste klachten verdwenen. Ben nu bezig om, telefo[lees meer...]nisch via de assistente van mijn cardioloog, een vervanging te krijgen. Heb na drie dagen nog niks gehoord, dus zal eerdaags maar eens terugbellen. Zo kom je wel van de wal in het schip.
28-05-2011

Diovan (valsartan)

Ik hoest zeker al 5 jaar sinds ik diovan 80 anderhalf tablet per dag, gebruikt, het is een hinderlijke hoest waar ik heel moe van woord, Erzijn 2 maal long foto,s genomen, niets gevonden. Ik ga morgen maar weer eens naar de dokter om mijn klacht te bespreken. Ik heb tot heden steeds de recepten lijn gebeld,omdat ik het idee had dat mijn dokter het ook niet weet,Het la[lees meer...]atste bezoek aan mijn huisarts gaf hij een recept voor een puf doos,maar dat stelde niets voor. Zijn er nog meer patienten met deze klacht, Het zijn voornamelijk ,slijmhoesten die ik heb,net een losse verkoudheid.
09-03-2012

Hypertensie

Ondanks jarenlang gebruik van diverse bloeddrukmiddelen bleef deze hoog 160-90. Gebruikte Amlodipine 5, Cardura 8, en Furosemide 20mg. Tevens Metoprololsucc.100mg. Nu erbij Diovan 80mg omdat ik ook plotselinge verhogingen kreeg van boven de 200-100. Bloeddruk is nu na 20 jaar eindelijk normaal 130-70. Echter die plotselinge aanvallen 's-avonds laat, bleef ik af en toe h[lees meer...]ouden. Ben nu ook achter deze oorzaak. Ik heb ook diabetes II en gebruikte te veel zoetstoffen, vooral aspartaam. Gestopt daarmee en alles is nu normaal. Af en toe een beetje duizelig, maar dat is voor mij geen probleem
19-01-2012

Diovan (valsartan)

Na het lezen van enkele reactie vraag ik mij nu toch af of hetgeen ik de laatste tijd in mijn lichaam voel te wijten is aan het gebruik van Diovan.Neem maar een half tabletje per dag maar heb de laatste tijd veel last van stijfheid in mijn spieren en zo nu en dan een slijm hoesje, zeer vervelend. Ga toch nog maar eens met mijn huisarts hierover praten.Misschien een altern[lees meer...]atief.
12-09-2012

23-01-2011

Bloeddruk

Heel veel controles, alles steeds goed.
14-11-2011

Te hoge bloeddruk

Eerst twee maanden ging ok. Bloeddruk lager en bijna geen bijwerkingen. Daarna liep de bloeddruk zeer langzaam op tot waarde die ik heb zonder medicijn, maar wel kreeg ik steeds meer last, s'morgens bij het ontwaken van slijmhoest (zeer benauwd) en verstopte neus. Zodanig dat ik op het laast 1 tot 1,5 uur nodig had op weer "in de plooi"te komen.
14-09-2013

Diovan (valsartan)

Vanwege hoge bloeddruk kreeg ik 17 juni 40mg valsatar per dag voorgeschreven naast de hydrocholoorthiazide van 12,5 mg die ik al jaren gebruik. Zo langzamerhand kreeg ik eind juni last van linker bovenbeen pijn bij zitten jeukgevoel van binnen aan buitenkant van dijbeen. Zo langzamerhand kreeg ik pijn in mijn heup, werd steeds erger af en toe een gevoel dat ik zwik met m[lees meer...]ijn heup. Omdat ik 6 juni een pace maker had gekregen, dacht ik ach ik heb teveel gezeten na die operatie, ik moet meer bewegen, maar de pijn in heup en onderrug wordt steeds erger, kon ik eerst 1 uur wandelen, nu strompel ik na 10 minuten over de straat. Verder heb ik regelmatig een gevoel van verstopping in mijn hoofd, alsof ik verkouden word en ook heb ik veel jeuk in mijn gezicht voornamelijk mijn voorhoofd. Ga nu morgen maar eens beginnen met afbouwen van valsatar en dan na een paar dag,en eens naar de huisarts.
23-01-2011

Diovan (valsartan)

Ik gebruik het al zo lang. Ik kan niet meer zeggen of het wel goed is.

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum