Hartinfarct (1 mening)
Hartfalen (1 mening)
Cardiomyopathie (1 mening)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

20-12-2010 | Man
valsartan
verlies in zin in sex en erectie probleem? Wie herkent dit met probleem ook met diovan?

18-11-2010 | Vrouw
valsartan
dikke enkels, slechte stoelgang bloedingen van de darmen dikke handen hoge bloeddruk ging niet naar beneden slecht slapen vocht vasthouden ondanks medicijn hydrochloorthiazide 25 mg.

01-11-2010 | Vrouw
Licht verhoogde bloeddruk
hoofdpijn/duizelig/moe/algeheel niet lekker in vel voelen

29-10-2010 | Vrouw
Hoge bloed druk

03-10-2010 | Man
Te hoge bloeddruk
Na inmiddels 5 jaar gebruik nog steeds een prima effectief middel, nagenoeg zonder bijwerkingen.

03-10-2010 | Vrouw
Hypertensie
Toch vaak duizelig en kloppende slapen. Onrustig

29-09-2010 | Vrouw

28-09-2010 | Man
valsartan
Eerst slikte ik iets anders, kokhalzend hoesten. Black out gehad, met hartslag van 33 op IC. Van cardioloog pacemaker gekregen en diovan 160, geen problemen, nauwelijks bijwerkingen en veel energieker.

25-09-2010 | Vrouw
Bloeddruk

23-09-2010 | Vrouw
valsartan
Slikte eerst 3 medicijnen Hydrochloor, metropolol en diovan 160 mg preventief voor hoge bloeddruk. Op eigen verzoek! medicijnen afgebouwd en zit nu op 40 mg diovan. Bloeddruk is nu perfect. Had met bovenstaande drie last van duizeligheid, gewichtstoename, vocht vasthouden en voelde me niet prettig. Dus het is zeker het overwegen waard om eens met behulp van de huisarts me[lees meer...]dicijnen af te bouwen. Heb nu geen bijverschijnselen meer en ik hoop dat ik die 40mg ook nog eens kan weg laten in de toekomst.

22-09-2010 | Man

22-09-2010 | Man
Verhoogde bloeddruk

21-06-2010 | Man
valsartan
Ik krijg hier hartkloppingen van, slaap slecht, dus erg moe, krampen in benen s'nachts, ben onrustig, kan slecht concentreren, veel last van hoofdpijn. Ga binnenkort met homeopatie proberen.

11-06-2010 | Vrouw
Hypertensie
Sinds een maand slik ik 5 mg amlodipine en 160 mg Diovan per dag. Sinds een kleine week naar 320 mg Diovan overgezet. De eerste paar dagenwas ik echt heel erg moe, vooral in mijn benen. Dat is nu verdwenen. Ik slaap wel een stuk beter dan ik in maanden gedaan heb. Of de medicatie ook daadwerkelijk mijn bloeddruk verlaagt weet ik nog niet.

31-05-2010 | Man
Preventie hartfalen

19-05-2010 | Vrouw
Costerol
Ik slik het al zolang, en ik zou er van af willen. als ik aan de huis arts vraag nee door slikken waarom moet dat. bloed druk is goed graag een mening

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (505) - Antibiotica - penicillines breedspectrum