irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

12-12-2012 | Man | 64
Herseninfarct
ik had jaren aprovel 150 mg. en ben sinds kort op irbesartan teva over moeten gaan, dit vertelde mijn apotheek en het zou de zelfde werking hebben, maar ik denk dat dit niet het geval is. ik ben erg vermoeid en last van stijve spieren en last van hoofdpijn. daarvoor had ik totaal geen last dus vraag ik, hebben jullie dit ook?

06-12-2012 | Man | 53
irbesartan
Ik gebruik al jaren Aprovel 150mg, nu gebruik ik zins twee maanden de vervanger en goedkoper voor de apotheker Irbesartan TEVA 150mg. Mijn vraag aan andere gebruikers hebben jullie ook last gekregen van jeuk en het lijkt wel dat mijn spieren stijven dan geworden.

05-12-2012 | Vrouw | 45
Hypertensie
sinds kort Teva tabletten ipv aprovel. Schijnt helemaal identiek te zijn. Continu behoorlijk spierpijn in de rug. Erg vermoeid en weinig lust voor leuke dingen. Lijkt door de nieuwe medicatie te komen. Apotheek vindt het onzin. Heb al eerder verkeerde medicatie gehad voor bloeddruk en toen had ik precies dezelfde verschijnselen. Ben benieuwd of anderen zich hier in herke[lees meer...]nnen.

14-10-2012 | Man | 63
Hypertensie
Al ruim twaalf jaar slik ik Aprovel 2x daags 150mg. Als ik hem vergat te nemen, meteen hoofdpijn dus de bd genomen en dan was ie te hoog. Sedert een week geleden switchte mijn apotheek over op irbesartan van teva, Ik had het eerst niet door, dacht aan de griep.... maar de griepverschijnselen blijven aanhouden met duizeligheid erbij!! Hoofdpijn, roodwarm hoofd, koortsgevoel[lees meer...], en op deze zondagmorgen mijn bd genomen.. 170 over 105!!! ik ben ervan overtuigt dat het komt door de Irbesartan van Teva.. er zit absoluut niet dezelfde werkzame stof in... Wat nu?? (Red; voorheen stond enkel Aprovel in de database, we hebben inmiddels irbesartan toegevoegd, dus deze mening ook op de juiste plek kunnen plaatsen. Dank voor de opmerking dat dit medicijn in de database ontbrak. Mvg, MijnMedicijn )

Thyrax Duotab (862) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (573) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (526) - Antibiotica - penicillines breedspectrum