irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

20-11-2017 | Vrouw | 75
irbesartan (150mg)
Mijn bloeddruk is al heel lang op het randje. Nu is die echter nog hoger geworden met een gemiddelde van 147/95. Ik gebruik nu 5 dagen Irbesartan 150 mg en ik voel mij helemaal niet goed. Slaap heel slecht vanwege zuurbranden, druk op het middenrif, vervelende hoest, onrustige benen waardoor ik niet weet hoe ik moet liggen. Ook heb ik het gevoel niet diep genoeg te kunn[lees meer...]en ademen, dan begin ik weer te hoesten. Soms het gevoel dat mijn hart overslaat en weer hoesten. Overdag vermoeid en ben doodop als ik de trap ben opgegaan. Ook niet kunnen sporten ofschoon ik de pil pas 5 dagen heb gebruikt. Wat een ellende. Hier ga ik dus niet mee door.

10-11-2018 | Man | 78
Artrose
Gebruik al heel lang Irbesertan 150mg per dag v oor de hoge bloeddruk met goed gevolg. Na een val had ik eerst heftige pijnen en kreeg achtereenvolgens paracetamol 3x1000 mg voorgeschreven, daarna diclofenac maar vanwege erge bijwerkingen Tramadol of Heroìne. Dit ging ook niet en dus maar geen pijnstillers. Twee maanden na de val kreeg ik ook veel last van mijn L knie[lees meer...] en twee weken verder kreeg ik het vermoeden dat dit misschien verband hield met Irbesertan en ben na twee dagen vrijwel pijnvrij, nu maar hopen dat de bloeddruk goed blijft. (nu 125_85 mm Hg)

26-07-2020 | Vrouw | 81
irbesartan (150mg)
Sinds gebruik een half jaar lang heb ik bovengenoemde verschijnselen Ook mijn hb gehalte Is gezakt van 7 naar 6,1. Is dus niet normaal naar mijn mening. Is dit medicijn tegen hoge bloeddruk misschien niet geschikt . Wat te doen ?

03-08-2019 | Man | 82
Cardiomyopathie
vanaf start in januari geleidelijk meer moeheid, krachtsverlies. laatste 2 maanden dagelijks erg misselijk, af en toe braken. Hele dagen op bed . Moe moe slapen . Onder behandeling bij MDL arts, Cardioloog, Verwijzing voor Nefroloog. Sinds 3 dagen stop . Vandaag voor het eerst niet meer misselijk. Zit de hele middag op en kijkt tv. Lab: Kalium hoog, Kreatinine hoog. Ge[lees meer...]en enkele arts heeft gekeken of het een bijwerking van één van de medicijnen zou kunnen zijn.Ik heb het zelf bedacht , met de huisarts gecommuniceerd. ij heeft overleg gehad met het ziekenhuis .