irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

19-04-2013 | Vrouw | 52
Diabetes type 2
heel ergere hoofdpijn en uitslag op heel mijn lichaam en opgezette klieren. Bij mij is al vaker voor gekomen dat ik ziek werd van medicijnen die niet goed bij mijn diabetes samen gaat. . Ben ook geopereerd aan mijn hart, 3 bybass, Ik rook niet meer en let heel goed op mijn eten en nog is mijn bloeddruk te hoog. NU kijken wat ik ga slikken voor mijn hoge bloeddruk... de int[lees meer...]ernist weer bellen.

20-05-2021 | Vrouw | 53
irbesartan (150mg)
Heb irbesartan gekregen vanwege verhoogde bloeddruk, kreeg enorm vervelende bijwerkingen, erg duizelig, vreselijke spierpijnen schouders en benen, pijn in al mijn kiezen. Kon nauwelijks opstaan door de pijn. Ben het middel gestopt.

13-09-2013 | Vrouw | 53
irbesartan (300mg)
In het verleden Aprovel gekregen geen probleem ondervonden tot het voorjaar de verzekering besloot over te stappen naar irbersatan , sinds twee weken hartritme stoornissen en sinds gister een hart slagverlaging naar een 50 slagen, eerst gedacht dat het met de bisopropolol te maken zal kunnen liggen. Maar na de ervaringen hier gelezen te hebben begin ik te denken dat h[lees meer...]et eerder aan de irbersatan zal kunnen liggen. Bloeddruk schommel ook op en neer. Morgen eerst contact met de huisartsenpost opnemen.

06-12-2012 | Man | 53
irbesartan
Ik gebruik al jaren Aprovel 150mg, nu gebruik ik zins twee maanden de vervanger en goedkoper voor de apotheker Irbesartan TEVA 150mg. Mijn vraag aan andere gebruikers hebben jullie ook last gekregen van jeuk en het lijkt wel dat mijn spieren stijven dan geworden.

15-09-2016 | Man | 54
irbesartan (150mg)
Na hartkloppingen, ziekenhuisbezoek, maar na 8 dagen alles weer normaal. 3 maanden verder gaat mijn hart snel kloppen en ben moe na 10 meter hardlopen. Conclusie bloeddruk te hoog. Vandaar de pillen. Na 12 dagen gaan ze pas werken en inderdaad een brok ellende. WC bezoek minimaal 5x per dag. Maagkrampen, buikpijn, hoofspijn, geen eetlust meer, opgeblazen gevoel.

26-02-2015 | Vrouw | 54
irbesartan (75mg)
Ik had een half jaar zo'n pijn in mijn rug. Nu ben ik over gestapt op ibersartan Mylan en heb geen last meer gehad van mijn rug!

28-04-2014 | Vrouw | 55

24-04-2017 | Vrouw | 56
irbesartan (300mg)
5 jaar geleden kreeg ik een herseninfarct, ik was 50 jaar. Volgens het protocol medicatie gaan gebruiken waaronder aprovel. Na 3 jaar werd door de apotheek plots irbesartan van sandoz mee gegeven, ach, dezelfde werkende stof werd er gezegd, maar ik kreeg al vrij snel weer bloeddrukproblemen en vele klachten die ik daarvoor niet had. Moe, uitgeput, spierpijn, evenwichtsverl[lees meer...]ies, oorsuizen, wazig zien en ben terug gegaan naar mijn arts met deze klachten. Vervolgens gevraagd mij weer aprovel voor te schrijven wat de toenmalige apotheker ook heeft gedaan. Er werd een aantekening gemaakt mij alleen de approvel mee te geven. Na de zoveelste wisseling van apotheker (eigenaar, uitbater hoe het ook maar heet) nu weer irbesartan in mijn maag gesplitst gekregen op mijn vakantieadres. Nu weer volop klachten waar ik niet mee uit de voeten kan, dus maar weer terug in discussie om gewoon weer aprovel mee te geven ipv die rotzooi van dit merk......nu hebben ze ook met de Persantin lopen knoeien, is opeens na 5 jaar ook veranderd, ga dit ook melden, ik zit niet op deze ellende te wachten om mijn apotheker financieel te steunen, ik ben dit gesol met mensen en medicijnen goed zat.

23-11-2013 | Vrouw | 56
Hypertensie
Jarenlng irbesartan van aprovel geslikt, naar tevredenheid. Apotheek gaf plots de goedkopere Mylan. Niks op tegen, maar werd er ziek van. Huisarts schrijft nu Aprovel voor op medische indicatie (moet op recept er bij staan!) ziektekostenverzekering onvz vergoedt dit dan gewoon, waarvoor heel veel dank. Heb nu zelfde akkefietje met hydrochloortiazide lijkt het. Ben ik nog a[lees meer...]an het, uitzoeken. Mylan is goedkoper maar gebruikt duidelijk andere hulpstoffen!

08-03-2018 | Man | 57
irbesartan (300mg)
Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.

02-07-2013 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ook ik moest gedwongen overstappen van Aprovel naar Irbesartan; wisselende waarden in mijn bloeddruk, misselijk, slapeloosheid. Na overleg met de apotheek omdat ik bij huisarts geen gehoor kreeg (moest er maar aan wennen) heb ik nu Irbesartan Sandoz 150 mg gekregen; na een paar dagen geen klachten meer en een bloeddruk die weer goed is, niet schommelt, net zoals hij was g[lees meer...]edurende het gebruik van de Aprovel. Dosering moet wel aangepast worden omdat bloeddruk nu soms aan de lage kant is. Dat gaat binnenkort gebeuren.

19-09-2018 | Vrouw | 58
irbesartan (300mg)
Jaren met succes Valsartan CF en daarna Aurobindo gebruikt. Doordat dit niet meer verstrekt werd, van een andere fabrikant gekregen, daar kreeg ik maagpijn van. Via huisarts Irbesartan gekregen. Na verloop van een aantal weken, raar gevoel in mond,tong en opgezette bovenlip. Daarna smaakverlies. Bij controle bloeddruk bleek deze 172 nog wat te zijn. Dit heb ik nog nooit ge[lees meer...]had. Ben er accuut mee gestopt en nu maar hopen dat de bijwerkingen verdwijnen. Zien dat je een lekker boterhammetje kaas hebt met de smaak van bordkarton en een zere mond na het eten dat is heeeel vervelend.

14-08-2016 | Man | 58
Hypertensie
Sins februari van dit jaar kreeg ik te kampen met 22/14 bloeddruk, waarvan plots deze hoge druk kwam is tot op vandaag een raadsel. Ik werd in april 2016 opgenomen in het ziekenhuis met 19/13 bloeddruk. Voordien werd me irbesartan 300mg voorgeschreven door de huisarts. Ik ben pakweg over gehele lochazm doorgelicht en gescand en bijna niets gevonden. Enkel dat ik te weinig [lees meer...]vitamine d had en een teveel aan de stoffen die nierstenen bevorderen. Irbesartan 300mg moet ik blijven nemen, maar sinds kort ervaar ik nu ondanks ik vroeger lisinopril 20 mg innam dat de bloeddruk inderdaad op dezelfde manier daalt 13/7 56 pols, maar heb nu geruime tijd erge last van oorsuizen, gepiep in het hoofd om zot te worden. Ga toch es terug serieus met huisarts praten en internist ziekenhuis. Als ik een paar dagen stop, dan neemt dit euvel af, neem ik ze terug meteen herbegint de ellende. Kijk nemen van medicijnen is goed, maar toch wanneer zulke ernstige bijwerkingen optreden zou dit medicijn of meerdere die deze bijwerkingen geven toch es beter mogen onderzocht worden, alvorens toe te dienen. Heb echt ook zin om op homeopatische middelen over te stappen. Tenslotte al wat we nu slikken is toch bijna allemaal chemisch spul.

31-01-2015 | Man | 58
Diabetes type 1
31/1/2015 Ruud 58 jaar; ik heb al 28 jr Diabetisch type I. net als veel anderen werd ik verplicht om over te stappen van Aprovel naar Irbesartan (Unichem) 150 mg. reden medicijn is goedkoper. ook ik heb last van pijn op mijn borst , spierpijn met name in mijn linkerbeen. maar krijg ook regelmatig onverklaarbare kramp in kuit(en) en voeten. daar ik ook Cholestagel slik om d[lees meer...]e cholesterol omlaag te brengen en hier eveneens spierpijn als bijwerking genoemd wordt, weet ik echt niet meer wat nu de oorzaak is. daar ik regelmatig voetbal geef je dat vaak de schuld als je last van spierpijn hebt. echter de kramp kan ook zo maar s'avonds opkomen. als ik voetbal heb ik juist geen last van pijn op mijn borst terwijl ik op het moment van schrijven mijn borst wel voel. hoogst irritant allemaal en denk ik er over alle medicatie maar ff te stoppen :(

29-08-2013 | Vrouw | 60
irbesartan
Verplicht moeten overstappen van het vertrouwde maar duurdere Aprovel. Wat een ramp. Steeds een misselijkmakende knoop in mijn maag, draaierig en duizelig en vooral: hoofdpijn. Zo nu en dan ook spierkrampen. Wat een verschrikkelijk product. Het is goed dat de verz.mij. op de centen let maar niet ten kosten van haar klanten hun gezondheid. Op allerlei gebied valt er veel w[lees meer...]inst te behalen o.a. bij het overbodig weggooien van medicijnen en niet meer retournemen van medicijnen.

26-08-2013 | Man | 60
Darmproblemen - diarree
sinds 5 dagen slik ik 1 pil van 150 mg per dag, ik stop er vandaag mee. De eerste dag diarree, daarna werd het beter. Ik kreeg potentie-problemen ( erectie ) daarna hartkloppingen en een versnelde hartslag hoodpijn en druk op de borst. Voor mij ben ik er klaar mee.