irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

03-04-2013 | Man | 60
Hypertensie
Sinds de (verplichte) overstap van Aprovel naar Irbesartan Teva, wordt ik toenemende mate geplaagd door hoofdpijnen, spierkrampen in het bewegingsapparaat en stramme spieren.

03-01-2013 | Man | 60
Hypertensie
Al 10 jaar gebruik ik Aprovel met wat bijwerking waar ik aan gewent ben roodheid van de huid enz . maar sinds een aantal maanden verstrekt de apotheek mij teva, exact het zelfde aleen goedkoper werd beweerd. Na een paar weken kreeg ik spierkrampen en smorgens na inname van de tablet braakneiging en hoesten. Nu stop ik helemaal en wacht tot de verschijnselen weg zijn.

25-09-2016 | Man | 62
irbesartan (150mg)
Mijn bloeddruk wat 170 tot 180. Door dit medicijn daalde het naar 150 zonder bijwerkingen. Af en toe een beetje vermoeid maar is dat neit de leeftijd? Met HCT er bij daalt de bloeddruk naar 135. Dat is dus nog een optie (zonder veel bijwerking, alleen wat extra plassen)

31-07-2017 | Man | 63
irbesartan (150mg)
had eerst lisinopril, daarvan kreeg ik een akelige hoest. Toen irbesartan. In het begin prima, maar na 10 maanden of zo een zeer sterke pieptoon in mijn linkeroor. ben er spontaan mee gestopt en de piep is verminderd.

04-08-2015 | Vrouw | 63
irbesartan (75mg)
voornamelijk last van vermoeidheid, evenwichtsproblemen en oorsuizen.

01-02-2013 | Vrouw | 63
irbesartan
Jarenlang Aprovel gebruikt, en nu verplicht Irbesartan. Ik denk er over maar te stoppen met deze pillen, want het hoesten en hoofdpijn ontregelt mijn leven. Heb al zoveel. Verschillende soorten bloeddruk pillen gehad, en geen een hielp, totdat ik Aprovel kreeg. En nu komt die verzekering de boel te verzieken.

14-10-2012 | Man | 63
Hypertensie
Al ruim twaalf jaar slik ik Aprovel 2x daags 150mg. Als ik hem vergat te nemen, meteen hoofdpijn dus de bd genomen en dan was ie te hoog. Sedert een week geleden switchte mijn apotheek over op irbesartan van teva, Ik had het eerst niet door, dacht aan de griep.... maar de griepverschijnselen blijven aanhouden met duizeligheid erbij!! Hoofdpijn, roodwarm hoofd, koortsgevoel[lees meer...], en op deze zondagmorgen mijn bd genomen.. 170 over 105!!! ik ben ervan overtuigt dat het komt door de Irbesartan van Teva.. er zit absoluut niet dezelfde werkzame stof in... Wat nu?? (Red; voorheen stond enkel Aprovel in de database, we hebben inmiddels irbesartan toegevoegd, dus deze mening ook op de juiste plek kunnen plaatsen. Dank voor de opmerking dat dit medicijn in de database ontbrak. Mvg, MijnMedicijn )

13-12-2012 | Man | 64
irbesartan
slik in plaats van aprovel150mg irbesartan 150mg sinds 12dagen.heb veel hartrytmestoornise\

12-12-2012 | Man | 64
Herseninfarct
ik had jaren aprovel 150 mg. en ben sinds kort op irbesartan teva over moeten gaan, dit vertelde mijn apotheek en het zou de zelfde werking hebben, maar ik denk dat dit niet het geval is. ik ben erg vermoeid en last van stijve spieren en last van hoofdpijn. daarvoor had ik totaal geen last dus vraag ik, hebben jullie dit ook?

21-11-2019 | Vrouw | 65
irbesartan (150mg)
wat ik nog toe wou voegen,mijn klachten waren bij teva en bij aurobindo: pijnen in rug, armen en benen, sn'achts vervelende benen. hoofdpijn, moe, weinig energie, rillingen bij rust en het gevoel van kramp op de borst

21-11-2019 | Vrouw | 65
irbesartan (150mg)
als reumapatient vallen de klachten niet meteen op omdat je gewend bent aan pijn in de gewrichten. lang heb ik irbesartan gebruikt van aprovel, geheel naar tevredenheid. Bij wisseling van merk naar aurobindo en later nog een keer neer teva begonnen de klachten. Mijn artsen wisten geen raad met deze algehele malaise, ben daarom voor een second opinion naar St Maartens k[lees meer...]liniek geweest ,op advies van een reumatoloog daar ben ik de ibesartan gaan testen. tot mijn grote verbazing verdwenen de klachten na twee tot drie weken. Helaas ben ik er nog een keer in gestonken door het merk teva, het kost maanden van ellende om erachter te komen en om weer van de klachten af te komen.

18-09-2016 | Vrouw | 65
irbesartan (300mg)
De laatste maanden merk ik dat dit middel een erg vieze smaak veroorzaakt bij het innemen ervan. Tevens breken de tabletten doormidden als ik ze uit de strip druk. Ik zou graag willen weten of er meer personen zijn die dit zo ondervinden. Het lijkt alsof het medicament is veranderd.

24-01-2016 | Man | 65
irbesartan (150mg)
Ik had eerst hydrochloorthiazid tablet hier kreeg ik al jeuk van. Mijn bloeddruk ging niet genoeg omlaag, ik kreeg Irbesartan Aurobindo tablet erbij. Ik ben gestopt met cholesterol verlagen, omdat die ook jeukverschijnselen had. Ik ben gestopt met de hydrochloorthiazid. Ik gebruik nu alleen Irbesartan en ik heb nog steeds jeuk, maar sinds ik alleen nog Irbesartan gebruik h[lees meer...]eb ik last van bloedneuzen, hebben meer mensen deze overlast?

21-10-2013 | Vrouw | 65
irbesartan (300mg)
Hypertensie
Nadat ik eerst Aprovel slikte, 'mocht' ik van de apotheek (lees zorgverzekeraar) overstappen naar Irbesartan. Dit, omdat Aprovel niet meer geproduceerd zou worden. Ben nu vaak misselijk en heb vreemde, pijnlijke prikkelingen in linkerbeen, linkerhand en linkermondhoeken. Bij neuroloog onderzoek gehad. Niets gevonden! Kan dit ook een bijwerking van de Irbesartan zijn.

18-10-2014 | Vrouw | 66
irbesartan
Gebruik bijna 2 jaar irbesartan en het gaat met mijn bloeddruk prima maar heb sinds enkele weken veel klachten. Vermoeidheid , pijn op de borst en lusteloosheid. Trappen lopen is een opgave moet bovenaan de trap gewoon bijkomen. Bloedonderzoek gehad alles prima hartfilmpje ook oke maar wat is het dan?? Gebruik nu een plaspil extra hydrochloorthiazide maar merk geen ver[lees meer...]betering.... Zijn er meer mensen die dit herkennen???

27-06-2013 | Vrouw | 66
Hypertensie
erg beroerd geweest onrustig..gejaagd.. duizelig..misselijk hoofdpijn 2 keer daarvoor naar de huisarts geweest...en 2 keer naar het ziekenhuis.. ben gestopt met dit nare medicijn..en betaal nu zelf mijn oude bloeddruk pillen Aprovel. bedankt menzis