irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

02-04-2013 | Vrouw | 43
Hypertensie
Na twee jaar tobben heb ik eindelijk de goede medicatiemix gevonden waar Approvell deel van uitmaakt. Nu vergoedt de verzekeraar Approvel niet meer en moet ik Irbesartan gebruiken. Gevolg 's nachts wakker met hartritmestoornissen, overdag duizelig, ik ben moe, heb last van m'n rug en ik ben kotsmisselijk! Ik hoop dat mijn huisarts de medische noodzaak voor Approvel wil aan[lees meer...]geven bij de zorgverzekeraar.

03-01-2013 | Man | 60
Hypertensie
Al 10 jaar gebruik ik Aprovel met wat bijwerking waar ik aan gewent ben roodheid van de huid enz . maar sinds een aantal maanden verstrekt de apotheek mij teva, exact het zelfde aleen goedkoper werd beweerd. Na een paar weken kreeg ik spierkrampen en smorgens na inname van de tablet braakneiging en hoesten. Nu stop ik helemaal en wacht tot de verschijnselen weg zijn.

05-12-2012 | Vrouw | 45
Hypertensie
sinds kort Teva tabletten ipv aprovel. Schijnt helemaal identiek te zijn. Continu behoorlijk spierpijn in de rug. Erg vermoeid en weinig lust voor leuke dingen. Lijkt door de nieuwe medicatie te komen. Apotheek vindt het onzin. Heb al eerder verkeerde medicatie gehad voor bloeddruk en toen had ik precies dezelfde verschijnselen. Ben benieuwd of anderen zich hier in herke[lees meer...]nnen.

14-10-2012 | Man | 63
Hypertensie
Al ruim twaalf jaar slik ik Aprovel 2x daags 150mg. Als ik hem vergat te nemen, meteen hoofdpijn dus de bd genomen en dan was ie te hoog. Sedert een week geleden switchte mijn apotheek over op irbesartan van teva, Ik had het eerst niet door, dacht aan de griep.... maar de griepverschijnselen blijven aanhouden met duizeligheid erbij!! Hoofdpijn, roodwarm hoofd, koortsgevoel[lees meer...], en op deze zondagmorgen mijn bd genomen.. 170 over 105!!! ik ben ervan overtuigt dat het komt door de Irbesartan van Teva.. er zit absoluut niet dezelfde werkzame stof in... Wat nu?? (Red; voorheen stond enkel Aprovel in de database, we hebben inmiddels irbesartan toegevoegd, dus deze mening ook op de juiste plek kunnen plaatsen. Dank voor de opmerking dat dit medicijn in de database ontbrak. Mvg, MijnMedicijn )

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum