Ervaringen met Irbesartan

irbesartan

Hoge bloeddruk (65 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

28-10-2019 | Vrouw | 68
Bloedverdunning
duizelig ik weet niet waarvan dat komt ?

15-04-2018 | Vrouw | 49
Hypertensie
Overgestapt naar deze medicatie na extreme bijwerkingen van perindopril en nifedipine. Dit lijkt een zachter middel met beter resultaat.

10-03-2018 | Vrouw | 44
Hoge bloeddruk
Ik had langdurig klachten en werd van specialist naar specialist gestuurd. Tot de reumatoloog in mijn dossier keek en zei dat ik al lange tijd wel heel erg hoge bloeddruk had. Wat blijkt nu achteraf veel van mijn klachten komen daar vandaan. Dankzij dit medicijn ben ik nu sinds een week van heel veel klachten af. Ik hoop dat dit zo blijft en het echte genieten weer kan b[lees meer...]eginnen. Het duurt erg lang voor het merkbaar is dat het werkt maar haalt op een langzaam tempo wel netjes de bloeddruk omlaag.

12-02-2018 | Man | 67
Hypertensie
Brengt de bloeddruk niet veel naar beneden. Wel een zaligheid dat er toch nog een middel is met weinig bijwerkingen. Helaas daalt de bloeddruk niet voldoende. Medicatie zal uitgebreid worden met triamtereen. Afwachten hoe het daarmee gaat.

22-07-2017 | Vrouw | 49
irbesartan (75mg)
Hoge bloeddruk
Bloeddruk is gezakt naar 130/79 met 75 mg. In het begin jeuk op hoofd en lijf en niet lekker voelen. Dat is overgegaan. Echter heb ik last van een enorme kriebelhoest die aanhoudt. Eerst een aceremmer, daarbij had ik ook last van kriebelhoest. Super irritant.

31-01-2015 | Man | 58
Diabetes type 1
31/1/2015 Ruud 58 jaar; ik heb al 28 jr Diabetisch type I. net als veel anderen werd ik verplicht om over te stappen van Aprovel naar Irbesartan (Unichem) 150 mg. reden medicijn is goedkoper. ook ik heb last van pijn op mijn borst , spierpijn met name in mijn linkerbeen. maar krijg ook regelmatig onverklaarbare kramp in kuit(en) en voeten. daar ik ook Cholestagel slik om d[lees meer...]e cholesterol omlaag te brengen en hier eveneens spierpijn als bijwerking genoemd wordt, weet ik echt niet meer wat nu de oorzaak is. daar ik regelmatig voetbal geef je dat vaak de schuld als je last van spierpijn hebt. echter de kramp kan ook zo maar s'avonds opkomen. als ik voetbal heb ik juist geen last van pijn op mijn borst terwijl ik op het moment van schrijven mijn borst wel voel. hoogst irritant allemaal en denk ik er over alle medicatie maar ff te stoppen :(

18-10-2014 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Gebruik bijna 2 jaar irbesartan en het gaat met mijn bloeddruk prima maar heb sinds enkele weken veel klachten. Vermoeidheid , pijn op de borst en lusteloosheid. Trappen lopen is een opgave moet bovenaan de trap gewoon bijkomen. Bloedonderzoek gehad alles prima hartfilmpje ook oke maar wat is het dan?? Gebruik nu een plaspil extra hydrochloorthiazide maar merk geen ver[lees meer...]betering.... Zijn er meer mensen die dit herkennen???

23-08-2014 | Vrouw | 33
Hoge bloeddruk
Sinds 1 jaar aan de irbesartan actavis. Vorig jaar plots veel te hoge bloeddruk. medicijn haalt bloeddruk goed naar beneden en houdt hem stabiel. Begonnen met 300 mg, toen 150 mg, toen 75 mg en die breek ik nu door de midden. Laatste tijd last van duizelingen. Toch als ik stop wordt mijn bloeddruk weer heel wisselvallig en hoger en komt de hoofdpijn terug. De bijwerkingen [lees meer...]verminderd libido, bulten op mijn hoofd en met sporten weinig doorzettingsvermogen. Bestaat et ook een dosis van 40 mg?

06-12-2012 | Man | 53
Hoge bloeddruk
Ik gebruik al jaren Aprovel 150mg, nu gebruik ik zins twee maanden de vervanger en goedkoper voor de apotheker Irbesartan TEVA 150mg. Mijn vraag aan andere gebruikers hebben jullie ook last gekregen van jeuk en het lijkt wel dat mijn spieren stijven dan geworden.

05-08-2023 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Slik dit middel al best lang. Heb enorm veel last van haaruitval terwijl ik een dikke bos krullen had. Er liggen enorme bossen haar in de badkamer, iedere dag. Daarnaast regelmatig licht in het hoofd, misselijk, veel gasvorming, lage hartslag, oprispingen en zuurbranden, vaak erg moe.

12-08-2021 | Vrouw | 24
Hoge bloeddruk
Bloeddruk wordt dusdanig verlaagd dat hij weer "gezond" is, dat.is ook waarvoor dit medicijn is bedoeld, dus dat is goed. Echter veel last van bijwerkingen: Rusteloze benen (Restless Legs Syndrom), hoofdpijn en plotseling opkomende duizeligheid. Wegens de bijwerkingen niet aan te raden.

27-03-2021 | Man | 71

26-07-2020 | Vrouw | 81
Hoge bloeddruk
Sinds gebruik een half jaar lang heb ik bovengenoemde verschijnselen Ook mijn hb gehalte Is gezakt van 7 naar 6,1. Is dus niet normaal naar mijn mening. Is dit medicijn tegen hoge bloeddruk misschien niet geschikt . Wat te doen ?

08-03-2018 | Man | 57
Hoge bloeddruk
Pilletjes zijn voorgeschreven door mijn nefroloog, na jaren furesemide (beviel uitstekend) gebruikt te hebben. Jicht en afwijkende bloedwaarden (eiwit in bloed) dwongen mij te stoppen met dit medicijn.

18-09-2016 | Vrouw | 65
Hoge bloeddruk
De laatste maanden merk ik dat dit middel een erg vieze smaak veroorzaakt bij het innemen ervan. Tevens breken de tabletten doormidden als ik ze uit de strip druk. Ik zou graag willen weten of er meer personen zijn die dit zo ondervinden. Het lijkt alsof het medicament is veranderd.

14-08-2016 | Man | 58
Hypertensie
Sins februari van dit jaar kreeg ik te kampen met 22/14 bloeddruk, waarvan plots deze hoge druk kwam is tot op vandaag een raadsel. Ik werd in april 2016 opgenomen in het ziekenhuis met 19/13 bloeddruk. Voordien werd me irbesartan 300mg voorgeschreven door de huisarts. Ik ben pakweg over gehele lochazm doorgelicht en gescand en bijna niets gevonden. Enkel dat ik te weinig [lees meer...]vitamine d had en een teveel aan de stoffen die nierstenen bevorderen. Irbesartan 300mg moet ik blijven nemen, maar sinds kort ervaar ik nu ondanks ik vroeger lisinopril 20 mg innam dat de bloeddruk inderdaad op dezelfde manier daalt 13/7 56 pols, maar heb nu geruime tijd erge last van oorsuizen, gepiep in het hoofd om zot te worden. Ga toch es terug serieus met huisarts praten en internist ziekenhuis. Als ik een paar dagen stop, dan neemt dit euvel af, neem ik ze terug meteen herbegint de ellende. Kijk nemen van medicijnen is goed, maar toch wanneer zulke ernstige bijwerkingen optreden zou dit medicijn of meerdere die deze bijwerkingen geven toch es beter mogen onderzocht worden, alvorens toe te dienen. Heb echt ook zin om op homeopatische middelen over te stappen. Tenslotte al wat we nu slikken is toch bijna allemaal chemisch spul.