irbesartan

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

06-04-2016 | Vrouw | 71
irbesartan (150mg)
Na diverse bloeddrukverlagers waarvan heel veel bijwerking, ben ik in overleg met de Internist in Ziekenhuis overgestapt op Irbesartan 150 mg Van Sandoz. Dacht dat er een wereld voor me open ging, medicijn doet heel goed zijn werk doch na geruime tijd ingenomen te hebben, kwamen de bijwerkingen. Was al heel veel van mijn mooie haardos kwijt, maar het wordt alleen maar erge[lees meer...]r, daarnaast word ik gek van de jeukbultjes over mijn hele lichaam en op de gekste plekken, hartkloppingen, hartritmestoornis, kortademig, kortom ben totaal niet tevreden. Naar de huisarts met mijn verhaal doch die vind dat het medicijn goed werkt en met de rest moet je dan maar mee leven, dus mooi niet. Ga eerst terug naar de Internist om te kijken wat te doen en anders stap ik over naar een Homeopathisch Arts.

17-08-2015 | Man | 69
irbesartan (75mg)
Vervanging met medicijn met klachten. Echter, nu krijg ik nog veel meer klachten, zoals jeuk over hele lichaam, pijn oren, gehele dag hoofdpijn en enorme vermoeidheid, hetgeen als sporter een zeer negatieve bijwerking is.

04-06-2015 | Man | 74
irbesartan (150mg)
Na verloop van tijd merkte ik jeuk bij mijn anus en tussen de billen. Ook wel zweetreet genoemd. Ook grote vermoeidheid en moeheidspijn in de rug tot aan mijn schouders. Bij het sporten (in de zaal) werd ik zo vermoeid, dat ik niet meer kon meedoen, bovendien zag ik alles wazig en werd ontzettend draaierig. Bovenaan een trap gekomen, grote vermoeidheid. Ik stond gewoon te [lees meer...]hijgen! Ik heb dit medicijn van een nefroloog gekregen wegens verminderde functie van mijn nieren. Mijn bloeddruk was gereduceerd tot 85-105 hetgeen naar men zegt voor mijn leeftijd weer te laag is. Na melding hiervan heeft een andere nefroloog mij Irbesartan 75 mg zonder Hydrochloorthiazide van Sandoz voorgeschreven. Ik weet nog niet wat dit met me gaat doen. Voordat mijn nieren hierin een rol speelden, had ik ook te hoge bloeddruk, hetgeen met 40 mg Telmisaratan/hydrochloorthiazide van Sandoz goed heeft gewerkt, zonder bijverschijnselen. Ik weet niet waarom de nefroloog geswitcht is naar Irbesatan, maar ik vermoed ter beveiliging van mijn nieren.

20-02-2015 | Vrouw | 69
irbesartan (150mg)
Heb eerst coaprovel geslikt door geen vergoeding verzekering over stappen op irbesartan en hydrochloor . Het preferentie geeft aan Irbersatan Unichem. Dit is nu door CBG uit handel genomen. Kom hier pas achter niets aan de hand . Het probleem is dat wij mijn echtgenoot die het ook gebruikt opgeblazen en rood hoofd had .Ik had overal jeuk net of er brandnetels over je lic[lees meer...]haam gaan, hartkloppingen en komen tot slot dat de bloeddruk gewoon hoog blijft, hebben dit een week onder controle gehad .Conclusie navraag apotheek om ander merk te nemen , maar de voorraad van ons wordt niet terug genomen is wel vreemd dat hier niets aan gedaan wordt. Wie heeft dit mischien nog meer . Weer extra geld betalen terwijl de medicijnen niet meer in de handel mogen n

18-07-2014 | Man | 68
irbesartan
Op 28/2 gestart met Irbesartan omdat Losartan Kalium niet meer werkte. Op de startdag is er een kies getrokken, dus dacht ik dat de wat zurige metaalsmaak in mijn mond daar mee te maken had. Ik had ook iets dikkere lippen. Daar bijt je dan ongewild op. Heel vervelend. Diastolisch was prima; systolisch vloog alle kanten op en was altijd te hoog. De metaalsmaak verdween, maa[lees meer...]r als ik aan mijn lippen likte proefde het zurig. Soms voelde de binnenkant van mijn mond aan alsof ik iets te heet gegeten had, terwijl dat niet het geval was. Ongewild op lip en wang bijten herhaalde zich. Je denkt dan: “laat ik het wat tijd geven”. In april heb ik 3 implantaten laten plaatsen, dus dan denk je dat het mogelijk daaraan ligt. Doorbijten maar, al bleef systolisch te hoog. De huisarts vond dat er maar een Metoprololletje bij moest. Elders lees ik dat dit nogal zinloos en riskant was. Bij mij ging de systolische druk echter wel naar beneden naar een acceptabele waarde. Huisarts tevreden. Ik niet, want bijwerkingen dienden zich aan: nog steeds iets dikkere lippen en soms ook wangen; af en toe een rara smaak; evenwichtisproblemen; een piep en mijn linker oor en on-top-of-it toenemende maagzuurklachten. Steeds gemeld bij de huisarts, maar die vindt kennelijk alleen de bloeddruk belangrijk. Met de rest moet je maar zien te leven, “dat heeft met ouderdom te maken”. Vorig weekend werd het me de gek en heb ik eigenmachtig de metoprolol eruit gegooid. Rest qua bijwerkingen nu nog ‘slechts’ de wat vreemde smaak, iets verdikte lippen/wang en af en toe een zure oprisping over. Mijn huisarts is op vakantie tot eind deze maand. Misschien dat op deze site een expert enig licht op de zaak kan laten schijnen, waarvoor bij voorbaat mijn dank.

03-12-2013 | Vrouw | 44

21-10-2013 | Vrouw | 65
irbesartan (300mg)
Hypertensie
Nadat ik eerst Aprovel slikte, 'mocht' ik van de apotheek (lees zorgverzekeraar) overstappen naar Irbesartan. Dit, omdat Aprovel niet meer geproduceerd zou worden. Ben nu vaak misselijk en heb vreemde, pijnlijke prikkelingen in linkerbeen, linkerhand en linkermondhoeken. Bij neuroloog onderzoek gehad. Niets gevonden! Kan dit ook een bijwerking van de Irbesartan zijn.

13-09-2013 | Vrouw | 53
irbesartan (300mg)
In het verleden Aprovel gekregen geen probleem ondervonden tot het voorjaar de verzekering besloot over te stappen naar irbersatan , sinds twee weken hartritme stoornissen en sinds gister een hart slagverlaging naar een 50 slagen, eerst gedacht dat het met de bisopropolol te maken zal kunnen liggen. Maar na de ervaringen hier gelezen te hebben begin ik te denken dat h[lees meer...]et eerder aan de irbersatan zal kunnen liggen. Bloeddruk schommel ook op en neer. Morgen eerst contact met de huisartsenpost opnemen.

29-08-2013 | Vrouw | 60
irbesartan
Verplicht moeten overstappen van het vertrouwde maar duurdere Aprovel. Wat een ramp. Steeds een misselijkmakende knoop in mijn maag, draaierig en duizelig en vooral: hoofdpijn. Zo nu en dan ook spierkrampen. Wat een verschrikkelijk product. Het is goed dat de verz.mij. op de centen let maar niet ten kosten van haar klanten hun gezondheid. Op allerlei gebied valt er veel w[lees meer...]inst te behalen o.a. bij het overbodig weggooien van medicijnen en niet meer retournemen van medicijnen.

26-08-2013 | Man | 60
Darmproblemen - diarree
sinds 5 dagen slik ik 1 pil van 150 mg per dag, ik stop er vandaag mee. De eerste dag diarree, daarna werd het beter. Ik kreeg potentie-problemen ( erectie ) daarna hartkloppingen en een versnelde hartslag hoodpijn en druk op de borst. Voor mij ben ik er klaar mee.

02-07-2013 | Vrouw | 57
Hypertensie
Ook ik moest gedwongen overstappen van Aprovel naar Irbesartan; wisselende waarden in mijn bloeddruk, misselijk, slapeloosheid. Na overleg met de apotheek omdat ik bij huisarts geen gehoor kreeg (moest er maar aan wennen) heb ik nu Irbesartan Sandoz 150 mg gekregen; na een paar dagen geen klachten meer en een bloeddruk die weer goed is, niet schommelt, net zoals hij was g[lees meer...]edurende het gebruik van de Aprovel. Dosering moet wel aangepast worden omdat bloeddruk nu soms aan de lage kant is. Dat gaat binnenkort gebeuren.

27-06-2013 | Vrouw | 66
Hypertensie
erg beroerd geweest onrustig..gejaagd.. duizelig..misselijk hoofdpijn 2 keer daarvoor naar de huisarts geweest...en 2 keer naar het ziekenhuis.. ben gestopt met dit nare medicijn..en betaal nu zelf mijn oude bloeddruk pillen Aprovel. bedankt menzis

27-06-2013 | Vrouw | 66
Hypertensie
sinds het gebruik van irbesaratan van jubilant i.p.v. aprovel ben ik ziek..2 keer ziekenhuis geweest..2 keer huisarts geweest gestopt met dit medicijn. bedankt menzis

10-06-2013 | Vrouw | 68
irbesartan
Ben sinds kort op aandringen van de apotheek overgestapt van Aprovel naar Irbesartan Actavis. Voel me helemaal niet lekker en heb, zonder reden, slapeloze nachten. De laatste 5 dagen heb ik in totaal 6 uur geslapen, ik word er helemaal vervelend van. Mijn bovenbloeddruk is ondertussen gestegen tot over de 200 en de onderdruk zit boven de 110. Kan dit nu niet anders??

16-05-2013 | Man | 67
irbesartan
Het is schandalig hoe de zorgverzekeraar met zijn klanten omgaat. Na het verplicht overstappen van Aprovel naar Irbesartan is mijn leven aardig veranderd, voel me gewoon ziek en heb last van hartkloppingen, daar krijg ik nu ook medicijnen voor en omdat de bloeddruk weer ging stijgen moet ik nu ook plaspillen slikken, wat heet nu voordelig. Ik ga met alles stoppen, dan maar[lees meer...] een jaartje minder, nu is het middel erger dan de kwaal.

16-04-2013 | Man | 66
Hypertensie
In december 2012 ben ik door de zorgverzekeraar Menzis gedwongen over te stappen van het sinds 2005 voorgeschreven Aprovel op het uit India afkomstige Irbesartan van Jubilant gebruikt. Na 3 nachten niet geslapen, vanwege jeuk. Ook mijn gewichtstoename was ongeveer 1 kilo per dag. Bloeddruk steeg weer naar 110/180. Besloten om dan maar op eigen kosten Aprovel weer te ga[lees meer...]an gebruiken. Na 3 maanden ware de door Jubilant veroorzaakte verschijnselen verdwenen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase