Ervaringen met Kaliumlosartan

losartan

Hoge bloeddruk (83 meningen)
Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

24-05-2020 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Heb altijd bloeddruk 120 over 80 gehad... en in eens was rond 150/94.. Het schommelde die weken erna erg en vandaar deze kaliumlosartan, maar waarpm gelijk 50mg en niet eerst 25mg proberen...

22-05-2020 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
Sedert intrede marktwerking medicatie is mijn medicatie afkomstig van meer dan 10 verschillende fabrikanten. Bijwerking bij wisseling fabrikant: diarree minstens 2 weken achtereen. Dat heeft met het bindmiddel te maken, volgens mijn huisarts. Vandaag alweer een nieuwe fabrikant, derde in 3 maanden. Tot 3 maand terug betaalde ik zelf voor mijn medicatie van de fabrikant[lees meer...] zonder bijwerking. 3 maand terug werd mij meegedeeld dat mijn merk niet meer werd geleverd. Starte met Hyzaar .......... 3 maand terug werd Sandox, toen Pharmachemie bv. en nu medical Valley Invest AB, deze laatste naam suggereert -wat ik al jaren vermoed- dat onze medicatie een enorm VERDIENMODEL is. VRAAG: wat kan ik hiertegen doen?

08-05-2020 | Vrouw | 60
Ademhalingsproblemen
Hoge ,bkoedruk

17-11-2019 | Vrouw | 64
losartan (50)
Hoge bloeddruk
Als ik moe word, dan draaiduizeligheid, ga ik niet rusten in bed, dan begint hoofdpijn,pijn in nek en schouders. Omdat ik ook mijn uren slaap niet haal s nachts, moet ik elke middag gaan rusten, anders kom ik de dag niet door. Vreselijk, voel me vaak geradbraakt. Algeheel gevoel van malaise. Ga terug naar de arts voor ander medicijn, dit is geen leven. Ik lijk wel een bab[lees meer...]y,die elke dag een middagslaapje moet doen,belachelijk. Normaal ben ik gewoon actief met hobbies,kleinkinderen, beetje sport enz.

16-08-2019 | Vrouw | 69

14-06-2019 | Vrouw | 66
Aangeboren hartafwijking
3 jaar aangemodderd met vaginale smeerseltjes tot ik tijdelijk mocht stoppen,nu moet ik weer slikken,na 1 pil klachten weer terug. Ik slik die bende niet meer.

20-05-2019 | Vrouw | 69
Hoge bloeddruk
Heb jarenlang valsartan 80 Mg geslikt. Geen problemen. Middel is uit de handel. Vervangen door Lisinopril 20mg, bloeddruk is weliswaar verlaagd , maar kreeg diarree. Een maand zonder deed wonderen. Omdat bloeddruk enorm steeg , toch weer geprobeerd en meteen weer diarree. Dus een ander middel gekregen, nl Losartan kalium, 25 Mg. Na twee dagen al weer diarree en oo[lees meer...]k een droge tong.

07-02-2019 | Vrouw | 54
Hoge bloeddruk
Gekregen als vervanger van Lisinopril waar ik veel spierkrampen van kreeg. Maar binnen een week zwol ik helemaal op. Mijn handen en voeten en keel vooral. Ik had moeite met slikken en mijn ring kon ik niet omhouden, zo erg knelde het. Terwijl normaliter mijn ring zelfs los zit. Dus ben ik gestopt en heb de huisarts per mail geinformeerd.

03-02-2019 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
na start gebruik hoge hartslag, overslagen, hoofdpijn, spierpijn en kramp in de benen 's nachts

02-02-2019 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Zeer slecht medizijn. Geeft enorm veel bijwerkingen. Zoals hoofdpijn, duizelig, somber, dubbel zien.

24-01-2019 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Valsartan is uit de handel nu losartankalium. Sinds 2 maanden gebruik ik de nieuwe medicijn . Voel mij de laatste tijd duizelig,hoofdpijn en pijn in mijn handen . Soms heb ik het gevoel of ik mijn ademhaling niet onder controle krijg. Heb diabetes en sinds kort ineens S nachts zweten , weet niet of het van losartankalium komt .

12-01-2019 | Vrouw | 49
Hypertensie
Sinds een aantal jaren Valsartan geslikt vanwege hoge bloeddruk. Maar augustus 2018 kreeg ik ineens Kaliumlosartan van de apotheker, omdat er in de Valsartan vervuilde stoffen zouden zitten. In oktober ging ik mezelf steeds vervelender voelen, maar moeilijk te verwoorden. Ik voelde me angstig, terwijl ik een hele nuchtere vrouw ben. Dus zelf snapte ik er niets van. In dece[lees meer...]mber de bloeddruk laten meten bij assistente van de huisarts. Zij hoorde toen een onregelmatige hartslag. Volgende dag bij huisarts laten checken en ook mijn klachten besproken. Hij kon er weinig mee zei hij en volgens hem was het de overgang (lekker makkelijk om het daar op te schuiven....). Wel doorverwezen naar cardioloog vanwege de onregelmatige hartslag. TIjdens de kerstdagen ben ik gestopt met de Losartan en weer Valsartan gaan slikken (daar had ik er nog een paar van). We zijn inmiddels 2½ week verder en psychisch voel ik mij weer stukken beter! Geen angstige rare gevoelens meer, wat een opluchting! Nog wel kortademig en soms wat pijn op de borst. Dit ga ik komende week met de cardioloog bespreken. Maar ik ga nooit meer Losartan slikken!!

03-01-2019 | Vrouw | 65
losartan (50mg)
Bijna een jaar atorvastatine geslikt maar kreeg daar hevige hoestbuien, spier pijn en hoofdpijn van, daarna kreeg ik losartankalium voorgeschreven, maar hier krijg ik dikke enkels van, ook hoofdpijn en spierpijn én ik heb totáál geen energie meer, voel me futloos en ben constant moe. Ben nu via de huisarts op zoek naar andere middelen.

01-12-2018 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Waardeloos rotzooi puur vergif . Zere benen zenuw pijn en vocht vasthouden

27-11-2018 | Vrouw | 61
Hoge bloeddruk
Nooit last van mijn benen gehad. Nu heel veel last van mijn rechter voet en benen. Benen zijn gespannen en ik kan moeilijk op mijn rechtervoet staan. Soms spontane zenuwpijn in het been gedurende 20 seconden. Het is gecombineerd met hydrochlorothiazide 12.5 mg

05-09-2018 | Vrouw | 61
Hartinfarct
2016 voorgeschreven gekregen nav hartkloppingen. Maart 2017 is de Losartan vervangen door Amlodupine. De bijwerkingen waren niet te verdragen. Weer gestart met Losartankalium ook die bijwerkingen waren niet mals. Tussen door gestopt. Op aanraden van de hartfalenverpleegkundige weer gestart, is goed voor je hart zei ze, je hebt het nodig. Ik heb het geweten, na 1 week weer[lees meer...] enorme klachten, wat een ellende. Zelfs met de ambulance naar de SEH gebracht. Wat een troep. Moest stoppen en heb nu Lisinopril 5 mg.