Ervaringen met Kaliumlosartan

losartan

Hoge bloeddruk (83 meningen)
Nierinsufficiëntie (3 meningen)
Hartfalen (2 meningen)
Syndroom van Raynaud (0 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

22-06-2016 | Man | 59
Aangeboren hartafwijking

22-11-2015 | Man | 62
Aangeboren hartafwijking
Ik heb op het ogenblik heel veel last van onverklaarbare spier en gewrichtspijnen. Hierdoor slaap ik heel slecht en voel ik mij vermoeid en gehandicapt. Ik ben een tijdje geleden gestopt met de Simvastatine zonder resultaat. Ik ben nu gestopt met de Metoprolol om te kijken als dat de boosdoener is. Als de pijnen aanhouden dan stop ik met de Losartan. Zo probeer ik erac[lees meer...]hter te komen welke van deze mensonvriendelijke medicijnen de boosdoener is. Ik gebruik naast Losartan ook Metoprolol en Simvastatine. Ik gebruik deze medicijnen sinds ongeveer twee maanden. In overleg met de Cardioloog is de dosis Metoprolol gehalveerd. Echter zonder resultaat.

11-11-2015 | Man | 81
Hoge bloeddruk
Hoog kaliumgehalte in urine, vaak 's nachts plassen vooral in het begin van de ochtend. Duizelig

20-10-2015 | Man | 71

06-09-2015 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Bij gebruik van een andere farmaceut kreeg ik een opgezwollen gezicht, dikke ogen en jeuk in de nek. Het lijkt net of mijn gezicht in brand staat. Ik keek in de bijsluiter en schrok me dood. Nooit meer slikken!

18-08-2015 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Deze medicijn hakt er bij mij flink in, in het begin keelpijn, moeilijk slikken, maagpijn, benauwd, en vermoeid. Na enkele weken nog de volgende verschijnselen, nog steeds vermoeid, soms last van de maag en vlug een trap oplopen word gestraft met kortademigheid benauwd en duizeligheid.

08-07-2015 | Man | 69
Hypertensie
Sinds 2013 gebruik ik Lisinopril, tegen verhoogde bloeddruk en omdat ik wat eiwit in de urine had. Daar kreeg ik ernstige kriebelhoest van, zodanig dat mijn ribben er zeer van deden. Daarnaast een huiduitslag op borst, rug en schouders, die flink jeukte. In maart 2015 naar huisarts die Losartan voorschreef. De jeuk en huiduitslag waren met twee weken weg. De bloeddruk blij[lees meer...]ft wat verhoogd. Als bijverschijnsel heb ik dagelijks het gevoel verkouden te zijn. Ik nies, moet veelvuldig mijn neus snuiten. Ook dit middel vertoont onaangename bijwerkingen.

14-05-2015 | Man | 77
Hoge bloeddruk
Twaalf jaar geleden was mijn bloeddruk ook te hoog. De huisarts, en later de internist schreef het ene na het andere middel voor. Uiteindelijk slikte ik zeven verschillende middelen. De bloeddruk werd wel lager, maar verder was ik een wrak. Hoesten, gewrichtspijnen, oververmoeid en depressief. Met moeite kon ik nog een straatje om lopen. Een natuurarts constateerde medici[lees meer...]jnvergiftiging. Geleidelijk mocht ik de pillen en poedertjes afbouwen en slikte ik na een paar weken alleen nog vitamines en voedingssupplementen. Elf jaar bleef mijn bloeddruk binnen aanvaardbare waarden en voelde ik mij goed. De natuurarts is inmiddels helaas gestopt met zijn praktijk wegens gevorderde leeftijd. Begin april '15 was mijn bloeddruk onverwacht extreem hoog (230/120). In overleg met de huisarts maar weer begonnen met Losartankalium, eerst 50 mg, twee weken later 100 mg. De bloeddruk zakte gelukkig tot soms 135/90 maar wat aanvankelijk een griepje leek - kriebelhoest, neusverkoudheid, gewrichtspijn - is na 5 weken nog steeds niet minder, Ik overweeg om geleidelijk de dosering te verminderen en zie wel waar het schip strandt.

06-05-2015 | Man | 69
losartan (50mg)
Voorgeschreven ivm aortaklep en mitralisklepvervanging door kunstkleppen. ivm bloeddruk en mogelijk hartfalen. Zorgt voor obstipatie, nekpijn, spierpijn en is dubbel met gebruik van carvedilol, veelvuldige sanitaire stops 's nachts. Is een slecht medicijn wat voor veel bijwerkingen zorgt, blij dat ik er mee gestopt ben. Zou het ieder afraden om te gebruiken.

24-04-2015 | Man | 54
Hypertensie
Dosering verdubbeld n.a.v. verhoogde bloeddruk, mogelijk veroorzaakt door chronisch gebruik pijnstillers zoals Naproxen. De werking is goed alleen bij snel opstaan wat meer duizeligheid en soms draaierigheid.

14-04-2015 | Man | 52
Nierinsufficiëntie
nadat mijn nieren zwaar beschadigd zijn door overdosis antibiotica, heb ik ernstige hypertensie. Oplossing bleek te liggen in losartan, echter die had zeer veel , al dan niet meteen bemerkte bijwerkingen. oedeem in de benen, kinkhoestverschijnselen, vermoeidheid, geregeld wazig zien, duizelig, maagklachten. Nadat ik uiteindelijk bij de longarts terecht kwam, bleek losartan[lees meer...] de dader. Op verzoek van hem een ander middel (barnidipine) gekregen, met als resultaat dat ik na inname van de 1e pil op de hartbewaking terecht kwam. Toen acuut gestopt met al deze medicijnen, en toen bleek na 1 week welke ongemerkte bijwerkingen losartan ook nog had. gebruik nu alleen nog hydrochloorthiazide.

08-04-2015 | Man | 59
Hoge bloeddruk
Door de ontdekking van de ziekte van Berger (nieraandoening) en hoge bloeddruk heb ik bloeddrukverlagende middelen voorgeschreven gekregen. Na experimenten met diverse geneesmiddelen is gebleken dat losartan voor mij het beste werkte. Het enige nadeel is dat ik met het gebruik van dit middel gemerkt heb dat mijn sportieve prestaties en vermogens met +/- 30% zijn afgenomen.[lees meer...] Ik ben een fervent duursporter en ervaar dit als uitermate vervelend. Het is gevoel van een permanente hongerklop. Wie deelt deze ervaring met dit middel?

14-02-2015 | Man | 68
losartan
samen met carvedilol 3,125 na dubbele hartklepprothese, veel bijwerking oorsuising, duizelig, droge ogen meer plassen in de nacht door druk op de nieren, spierkramp in kuiten, nek sinds 2 feb gestopt nadat ik sinds 2 sept. 2014 zelf al was overgegaan op 25 mg. spierkramp wordt minder en de kramp in de nek is verdwenen. Volgens polie hartfalen waar ik een paar keer ben gewe[lees meer...]est had ik met 50 mg al de laagste dosering. Na overleg arts maar gestopt met die rotzooi. gebruik nog wel carvedilol en acecoumarol

28-12-2014 | Man | 64
Nieraandoening

20-12-2014 | Man | 88
Hypertensie
Erge last van duizelingen.

28-11-2014 | Man | 87
Hypertensie
Altijd zéér duizelig, vermoeid en futloos.