clonidine

ADHD (2 meningen)
ADD (1 mening)

07-05-2017 | Vrouw | 52
Overgang
Na een jaar van toename van nachtzweten en nachtelijke opvliegers toch via huisarts een oplossing trachten te vinden. In eerste instantie 2x daags 2 tabletten, na 2 weken 2x daags 3 tabletten. Verslechtering i.p.v. van verbetering; ik had het gevoel of er een straalkachel op m'n rug zat vastgebonden. Gezien alle bijwerkingen (droge mond, ernstige tandvleesproblemen, dik[lees meer...]ke tong, obstipatie, toename opvliegers, misselijkheid, duizeligheid, hoofdpijn) gebruik afgebouwd en gestopt. De bijwerkingen zijn nog niet verdwenen maar al wel íets minder.

14-04-2017 | Vrouw | 53
Overgang
Na 3 weken slikken trek ik mijn uitdrogingsverschijnselen niet meer. Speekselklieren zijn grotendeels uitgeschakeld. Gevolg: veel dorst; pijnlijke mond, pijnlijke uitgedroogde handen. Slapeloos door droge mond. Eerste twee dagen zwaar vermoeid. Heb vandaag halve dosis geslikt. Geen verbetering, morgen time out. Daarna opnieuw proberen.

22-12-2016 | Vrouw | 47
Overgang
Voorgeschreven door huisarts ivm heftige overgangsverschijnselen (heel veel opvliegers, slecht slapen). Werkte goed nadat de dosis flink verhoogd werd tot 2x3 tabletten per dag. Moeten stoppen wegens depressie (bijwerking). Afgebouwd in 2 weken en gelukkig zijn bijwerkingen verdwenen. Nu nog kijken of opvliegers terugkomen.....

28-05-2016 | Vrouw | 50
Overgang
Binnen een week had ik last van de bijwerkingen: dikke tong, droge mond, dronken gevoel met bewegen. Wat een rotzooi. Op zich was ik bereid alles te proberen om de opvliegers onder controle te krijgen maar dit gaf echt geen goed gevoel. Ik ben op zoek gegaan naar alternatieven zonder bijwerkingen. Die heb ik gevonden in de cryosauna. Sinds een paar weken ben ik in totaal n[lees meer...]u 14x gegaan vanaf de 7e sessie werden de opvliegers minder en sliep ik beter. De afgelopen week heb ik zelfs geen enkele opvlieger meer gehad. Het zou de hormoonbalans herstellen op een natuurlijke manier. Heeft bij mij echt geholpen. Hierbij alleen maar positieve bijwerkingen zoals: beter humeur, strakkere borsten en ook inwendig heeft me goed gedaan. Minder last van vaginale droogte en droge ogen. Zo blij. Kan het alle vrouwen met overgangsklachten aanraden!

21-04-2016 | Vrouw | 52
Overgang
Binnen 2 weken geen enkele opvlieger meer!

09-03-2016 | Vrouw | 54
Overgang
om de anderhalf tot twee uur een heftige opvlieger, dag en nacht. Al in geen maanden een nacht gewoon doorgeslapen. slopend! de huisarts heeft Clonidine voorgeschreven en na 7 dagen gebruik bijna geen opvliegers meer! heerlijk!!!

21-09-2015 | Vrouw | 49
Overgang
Na alle middeltjes van de drogist te hebben geprobeerd, waren mijn nachtelijke opvliegers niet weg. De huisarts schreef me vervolgens Clonidine voor. Na een week begonnen de bijwerkingen: praten met een (voor mijn gevoel) dikke tong, wat te wijten was aan de droge mond en ik begon steeds meer zwalkend te lopen. Ik ben al iets minder stabiel doordat ik sinds een paar jaar b[lees meer...]lind ben aan één oog, zie geen diepte en loop nogal eens ergens tegenaan. Dat werd alleen maar nog gekker. Ook had ik vooral 's ochtends een waas voor m'n goede oog. Dus na twee weken dit medicijn te hebben ingenomen, ben ik nog niet van m'n nachtelijke opvliegers af, maar heb ik er wel een berg ellende aan bijwerkingen bijgekregen,

10-09-2015 | Vrouw | 46
clonidine (0,15mg/ml)
Overgang
Ik sliep erg slecht, te warm en heel vroeg wakker. Ik werd wakker tussen 3 en 6 uur. En daarna vaak niet meer slapen. Dus ik voelde me gesloopt. Nu ik Clonidine slik word ik veel minder vaak 's nachts wakker en slaap tot de wekker me wakker maakt. En gelukkig zijn er ook nachten dat ik gewoon helemaal doorslaap.