Ervaringen met Atenolol

Hartritmestoornissen (12 meningen)
Hartinfarct (4 meningen)
Hartklachten (3 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Verhoogde hartslag (2 meningen)

26-09-2023 | Vrouw | 52
Hoge bloeddruk
Goed medicijn voor mijn hoge hartslag in rust en mijn hoge bloeddruk

11-02-2020 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Geen problemen, bloeddruk onder controle

11-02-2020 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Ik gebruik alweer dan 25 jaar atenolol in verband met een hoge bloeddruk. Meet de voorgeschreven dosering en dagelijkse inname op een vast tijd bleef de bloeddruk op een aanvaardbaar niveau voor mijn leeftijd. De laatste jaar of daaromtrent kreeg ik in verband met het preferentie beleid van de verzekering atenolol van het merk Actavis. Door leveringsproblemen in de tweede [lees meer...]helft van 2018, kreeg ik eenmalig voor 3 maanden atenolol van het merk TEVA. Daarna weer terug naar Actavis. Echter in augustus 2019 was Actavis weer niet leverbaar en werd er atenolol van het merk Sandoz verstrekt door de apotheek. Na ca. 3 maanden gebruik merkte ik op dat mijn hartritme omhoog was gegaan naar ca 130. Toeval of veroorzaakt door wisseling van fabrikant? Intussen door de cardioloog overgezet naar metoprolol en een cardioversie ondergaan, maar heb nog steeds hartritme problemen.

28-11-2019 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Jaren lang Atenolol van Sandoz gehad was er helemaal aan gewend. Plots krijg ik ongevraagd of ik het wil of niet de Atenolol van een andere Fabrikant Teva, heeft misschien wel dezelfde werkzame stoffen maar niet de hulpstoffen. Ik heb erg snel last van bijwerkingen. Maar de bloeddruk is goed.

03-10-2019 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Altijd atenolol van milang nooit geen problemen sinds een lange tijd van het merk accord na ongeveer 1 uur na inname krijg ik een zweetaanval heel vervelend

11-08-2019 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Slikte al jaren atenolol 100mg van mylan nooit geen problemen , sinds ruim 1 1/2 jaar is de apotheek overgegaan op het goedkopere medicijn van accord , 1 uur na inname eerste zweetuitbarsting , apotheek gebeld en die zegt dat er hetzelfde inzit als bij mylan, heeft iemand daar ook ervaring mee

09-06-2019 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Heel af en toe een hups in mijn bloeddruk resulteerde in Atenolol 25 Mg. Hondsberoerd van geworden, of ik op mezelf neerkijk, zo vreselijk duizelig, misselijk, geen eetlust, hoofdpijn etc. Na 12 dagen gestopt. Eerst maar weer eens overleggen, dit houd ik niet vol, durf niet meer op de fiets, auto etc. Wie heeft hier ook slechte ervaringen mee.

14-01-2018 | Vrouw | 36
Hoge bloeddruk
sinds een paar maanden aan de atenolol wegens hoge bloeddruk en hartkloppingen. prima medicijn,doet zijn werk 8-) mooie bloeddruk en geen hartskloppingen meer. het enige nadeel hier van is de koude handen en voeten. ik ben hier voor terug naar de huisarts geweest en van de 50mg naar de 25mg overgegaan en amper last meer van de koude handen en voeten.

02-07-2017 | Man | 59

17-04-2017 | Man | 74
Hoge bloeddruk
gebruik al vele jaren medicijnen (TIA). Bloeddruk bleef prima 120-80. Sindskort gebruik ik atenolol 50 mg, omdat bloeddruk was gestegen naar 188-90. Na twee weken gebruik bloeddruk gezakt 144-50.

31-01-2017 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Slik dit medicijn al vele jaren, samen met een ander bloeddruk verlagend middel. Heb nooit klachten en/of bijwerkingen van dit medicijn gehad. Het zijn kleine pilletjes, dus makkelijk in te nemen met een beetje water. Geeft geen maagklachten, ook niet bij inname op de nuchtere maag.

04-03-2016 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Bijwerkingen van medicijnen heb ik nogal snel, welke ik ook slik. Het is moeilijk om mijn bloeddruk onder controle te krijgen met medicijnen die acceptabele bijwerkingen hebben. Op zich werken betablokkers wel goed. Al eerder heb ik die gebruikt waarvan ik zeer depressief ben geworden. Of misschien wel medeoorzaak, maar het heeft ernstige gevolgen voor mij gehad indertijd.[lees meer...] Nu merk ik dat na twee maanden gebruik de depressie weer terug dreigt te komen. Dus stop ik er mee en ga met de huisarts op zoek naar een ander medicijn voor de bloeddruk.

26-02-2016 | Vrouw | 52
Hypertensie
middel verlaagd wel mijn bloeddruk en gaat mijn hart overslag tegen. Maar de koude vingers en tenen vind ik heel vervelend, vooral in de winter. Ik heb altijd mijn warme handschoenen bij mij, thuis gebruik ik verwarmde kersenpitten zak om de voeten/tenen op te warmen. Zo is het goed uit te houden.

12-02-2016 | Man | 68
Hoge bloeddruk
Hoge bloeddruk in ernstige vorm (soms onderdruk van 160 en niet te meten bovendruk). Sinds de inname van deze bètablokker constante bloeddruk van 80 a 90 onder- en 140 bovendruk. Een gouden medicijn dat bij mij waarschijnlijk levensverlengend is gebleken. Door lagere hartslag (ongeveer 70 a 75 in rust en bij fikse inspanning maximaal 100). Wel oppassen met sporten of fitne[lees meer...]ss, omdat dan de aanbevolen polsslag niet gehaald kan worden, dus ook niet proberen!

02-02-2016 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
tob al 14 jaar met een hoge (boven)bloeddruk. heb alle soorten medicijnen al geprobeerd, maar krijg overal de kriebelhoest als bijwerking van. atenolol is tot nog toe minder, maar heb nu extreme haaruitval en nog steeds een bovendruk van 192. volgende week terug naar de arts en dan stop ik met dit medicijn.

10-08-2015 | Man | 61
Hoge bloeddruk
Na jaren innemen, kreeg ik een open been een wond van ruim 2 cm hoogte enkel, na onderzoek bleek het geneesmiddel de boosdoener te zijn, lag al op de operatietafel voor verwijderen spataders, maar zelf was ik het er niet mee eens en arts had er ook een probleem mee. Verder onderzocht, dit als resultaat jaar met open been gezeten, na stoppen medicijn ging wond weer dicht du[lees meer...]s..