Ervaringen met Bisoprolol

bisoprolol

evenwichtsproblemen vermoeidheid hartritmestoornissen zichtproblemen hartklopping

Hoge bloeddruk (45 meningen)
Hartklachten (21 meningen)
Hartinfarct (8 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

16-09-2016 | Vrouw | 38
Hartritmestoornis
Vanwege een hartritmestoornis, ben ik nu door de specialist naar huis gestuurd met bisoprolol. In januari heb ik een ablatie gehad, welke helaas niet effectief is gebleken. De bisoprolol vind ik echt troep.. Ik ben de hele dag zo ontzettend moe dat ik de hele dag door kan slapen, krijg diarree, maagpijn, maagzuur, nachtmerries etc etc. Terwijl ik ze nog maar net een week s[lees meer...]lik. In december heb ik ook bisoprolol meegekregen maar dan 5mg. Hier heb ik er maar eentje van op, maar toen werd ik zo benauwd dat ik er accuut mee gestopt ben. AFgelopen weekend ben ik opgenomen geweest vanwege langdurig aanhoudende hartritmestoornissen met een afwijkend ECG. Helaas door het weekend geen fatsoenlijk gesprek kunnen hebben met de specialist en nu sturen ze me naar huis met bisoprolol.. en dat terwijl ik al constant een te lage bloeddruk heb en bekend met met fenomeen van raynaud. Lijkt mij een slechte zaak om dan fulltime bisorpolol te slikken. Het is gewoon troep. Volgende week maar een afspraak plannen met de specialist.. want ik ga deze troep echt niet levenslang slikken.. bah bah

01-08-2016 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Vanaf 05 feb 2011 aanval hartritmestoornissen gehad. Vanaf dat moment bloedverdunners en 2.5 mg bisoprolol/dag + bloedverdunners geslikt. Het viel me op dat na een enkel biertje of een glaasje wijn en/of stevige maaltijd en koffie na de laatste maaltijd ik klachten bleef houden. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink nu soms alcohol vrij bier en wijn, neem ge[lees meer...]en zware maaltijden en let vooral op smaakzouten z.g. E-tjes (E620 t/m 637) waarvan E621 de 'gevaarlijkste' is. chinees voedsel gebruik ik nooit meer! Roken doe ik niet. Vanwege de toch aanhoudende problemen ben ik 9 juni 2014 met 200mg amiodaron/dag begonnen. Hierbij het advies gekregen om sterk zonlicht te mijden. Daarom smeer ik mijn gehele gezicht en armen elke dag na het scheren in met factor 50, Door zonlicht toch weer problemen gekregen.(opgezette handen). Op advies van huisarts en cardioloog op 16 feb 2015 verder gegaan met 100 mg amiodaron/dag. (Vaste inname gewoonte is: vlak voor avondmaaltijd fenprocoumon en direct na de avondmaaltijd amiodaron.) Wel heb ik sinds enige maanden dat ik met 1 oog iets dubbel zie(?). Na de start met amiodaron is 1 x longfoto gemaakt. Gaf geen afwijkingen. 2 x bloed onderzoek gehad. Wat mij bevreemdt is dat op 5/6/15 mijn TSH 4.41; T4vrij 16.4 en T3vrij 3.7 was. De volgende bloed controle op 15/6/16 gaf een TSH 5.96; T4vrij 13.7 en T3vrij 3.7. Kan men door medicatie een beetje dubbel gaan zien aan een oog? Op internet vond ik dat een oplopende TSH iets met de ziekte van Hashimoto te maken kan hebben(?) TSH waarden moeten toch onder de 3.0 zijn/blijven volgens web info! Sinds eind november 2014 geen hartritmestoornis meer gehad! Ik slik fenprocoumon, meet zelf mijn INR dat stabiel rond 2.1 blijft Ik wil mijn amiodaron gebruik (langzaam) af bouwen? Wie weet raad.

28-07-2016 | Vrouw | 75
bisoprolol (1,25mg)
Hoge bloeddruk
Hiervoor had ik de medicijnen van Sandoz en bijna geen bijwerkingen. Nu heeft de apotheek alleen Actavis. Deze wil ik niet meer en dus worden ze van Sandoz voor mij besteld. Ik moet ze nu zelf betalen, maar dat deed ik toch al, omdat zij van mijn eigen risico werden afgehouden.

09-05-2016 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Ik had altijd al een hoge bloeddruk & hoge hartslag, maar had er geen merkbare problemen mee. De huisarts raadde toch aan om Bisoprolol te nemen. Bloeddruk & hartslag daalden inderdaad. Maar ik was ook helemaal futloos, moe, en toen kreeg ik ook nog hevige hartkloppingen & duizelig gevoel. Terug naar de huisarts dus! Er werd me aangeraden om met de medicatie te stoppen. Oe[lees meer...]f! Ik hoop nu door gezondere voeding (producten die ze aanraden bij hoge bloeddruk), afvallen en meer beweging zelf voor een lagere bloeddruk te kunnen zorgen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de periode dat ik de medicatie nam! En afvallen lukte, hoewel ik zeer gezond at, niet. Ik kwam zelfs een paar kilo aan op 3 maanden.

27-03-2016 | Man | 57

15-03-2016 | Vrouw | 66
Hartritmestoornissen
Had sinds 1,5 jaar last van hartritmestoornissen en kreeg bloedverdunners erbij. Niemand had erg in de bisoprolol, al was mijn hartslag wel wat laag. Tot de huisarts mij 3 dagen een holter liet dragen en bleek, dat mijn hartslag 's nachts bijna weg was en soms 13 seconden helemaal weg was. In het ziekenhuis hebben ze gelijk de bisoprolol 5 mg. gestopt en ik kreeg een pacem[lees meer...]aker. Ik voelde mij herboren zonder die bisoprolol. Had ineens geen last meer van duizelingen, maag en darmstoornissen en een hartslag, die 's nachts ineens goed was. Overdag iets te hoog. Dus nu moest ik er bisoprolol 1,25 mg bij gaan slikken, vanwege toch de stijging van de hartslag, maar na 1 dag begonnen mijn klachten opnieuw. Nu de bisprolol helemaal gestopt en kijken wat dit doet.

12-01-2016 | Vrouw | 65
bisoprolol (10mg)
Hartritmestoornissen
Door de combinatie Flecainide en Bizoprolol zijn eindelijk de ritmestoornissen onder controle. Maar nu heb ik zoveel last van de bijwerkingen (met name van de maag en pijn op de borst bij lichte inspanning, maar ook misselijk, opvliegers en lichte hoofdpijn), dat het geen verlichting brengt. Een ander probleem is in de plaats van het vorige gekomen..

03-01-2016 | Vrouw | 57
Hoge bloeddruk
Van alles geprobeerd, maar de bloeddruk gaat niet echt omlaag Bisorolol haalt de bloeddruk wel naar beneden, maar de bijwerkingen,pijn in armen en benen is vaak te erg

01-09-2015 | Vrouw | 60
bisoprolol (10mg)
Hartfalen
Moest overgaan van selokeen naar bisoprolol in sept. 2014. Kreeg veel bijwerkingen en met mijn cardioloog overlegd halvering van tablet ivm koude voeten en handen.. Bleef erg moe en depressief, heb het ziekenhuis gebeld en kon bij een andere cardioloog terecht, niet dat mijn cardioloog slecht is, maar hij was er gewoon niet. Heb mijn klachten doorgenomen, en kon gelijk st[lees meer...]oppen met de bisoprolol. Nu na 2 mnd. niet zo moe en depressief meer en ook geen koude handen en voeten. Heb nog wel last van bijwerkingen van andere medicijnen, maar dit had ik echt niet verwacht dat dit middel zoveel bijwerkingen gaf. Ben wel doorgestuurd naar longarts en heb een puffer gehad en heb een goed vertrouwen in de longarts.

01-09-2015 | Vrouw | 59
Hartritmestoornis
Ik gebruik al jaren Bisoprolol voor hartritme van het merk Mylan, nooit geen bijwerkingen. Nu moest ik nieuwe ophalen bij de apotheek en kreeg ik de Bisoprolol van het merk Sandoz, ik heb ze nu 14 dagen geslikt en heb de hele dagen door zeurende maagpijn. De assistent van onze dokter zei toen tegen mij: dan kan u vast niet tegen het vulmiddel wat er in zit. na wat gepraat [lees meer...]te hebben hierover, kreeg ik van de apotheek een formulier die jezelf en de dokter moet invullen en nu krijg ik de oude Bisprolol van het merk Mylan weer terug, zonder hier voor meer te moeten betalen. Gelukkig is zo mijn probleem weer opgelost.

21-07-2015 | Vrouw | 70
Hoge bloeddruk
pijn in armen en benen, soms maagklachten. De pijn was behoorlijk

23-05-2015 | Man | 68
Hoge bloeddruk
zit onder de bulten en verga van de jeuk, dit is niet uit te houden. Ben ermee gestopt, heb van de dokter levocetirizine dihci gekregen, maar de jeuk is nog steeds niet over.

01-05-2015 | Man | 58
Hartfalen
heb 3 stents, moest 7 medicijnen nemen, kon niets meer, heb op een dag alles gestopt en kon op reis gaan, nu moet ik een operatie ondergaan en heb hartritmestoornissen. Neem opnieuw Emconcor 2.5 mg, kan weer niet meer, slapeloosheid, ga die pil opnieuw stoppen, heb al aan de apotheker gevraagd of dit medicijn bedoeld is om mensen de dood in te jagen, heb jaren niets genome[lees meer...]n voor het hart en kon alles doen wat ik maar wou, weer aan de pillen en ben een wrak, is gedaan, kom niet nog aan één pil, zelfs geen bloedverdunners, maken ons gewoon kapot, hou daar aub rekening mee. Heb het al genoeg tegen mensen gezegd, stop met die brol, maakt je gewoon ziek. Ze mogen kwaad zijn die cardiologen, het is mijn leven en ik beslis dat ik die brol niet meer neem , aan allen het beste.

09-02-2015 | Vrouw | 63
bisoprolol (1,25mg)
Hartritmestoornissen
De verzekeraar prefereert een ander middel, bijwerkingen, hoofdpijn, watten in hoofd, slaapstoornissen, dromen, pijn op de borst.

25-11-2014 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
heb bisoprolol 2x2,5 per dag gekregen omdat ik de nacht niet door kom, maar nu kom ik de dag en nacht niet door tabl. is gesmolten voor ik het kan door slikken en werkt niet dag en nacht gaat mijn lichaam te keer alsof ik de marathon heb gelopen en die hoofdpijn heb ik lang niet gehad loop dus de hele dag paracetamol te slikken om deze tegen te gaan en ben ontzettend moe, [lees meer...]kan niet eens stofzuigen, rood en bezweet hoofd binnen seconde en doordat ik niets kan doen word ik daardoor ook nog eens depri van

31-10-2014 | Vrouw | 59
Hoge bloeddruk
heb nog steeds last met slapen ben vanaf 1 à 2 uur wakker omdat ze niet meer werken, heb weer de marathon gelopen en sta als een wrak met zware hoofdpijnen op en moet weer overdag slapen, omdat ik niet meer kan, waarom werken ze niet 24 uur lang, als ik straks weer moet werken hou ik dat geen dag vol .