Ervaringen met Bisoprolol

bisoprolol

evenwichtsproblemen vermoeidheid hartritmestoornissen zichtproblemen hartklopping

Hoge bloeddruk (45 meningen)
Hartklachten (21 meningen)
Hartinfarct (8 meningen)
Hartfalen (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

23-04-2018 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Naast Amiodaron en Irbesartan heb ik dit medicijn gekregen. Na eerder gebruik, ongeveer 2 mnd geleden kreeg ik het vermoeden dat dit de veroorzaker van mijn ademhalingsprobleem was. Na een paar dagen stoppen verdwenen de klachten. Sinds 2 dagen weer genomen en de klachten kwamen weer terug, Morgen weer overleg met de cardioloog. Zeer vervelend. Ik niet slapen, partner nie[lees meer...]t slapen en dus moe en prikkelbaar overdag. Heb wel het gevoel dat mijn hart rustiger is.

01-08-2016 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Vanaf 05 feb 2011 aanval hartritmestoornissen gehad. Vanaf dat moment bloedverdunners en 2.5 mg bisoprolol/dag + bloedverdunners geslikt. Het viel me op dat na een enkel biertje of een glaasje wijn en/of stevige maaltijd en koffie na de laatste maaltijd ik klachten bleef houden. Ik heb mijn voedingspatroon aangepast. Ik drink nu soms alcohol vrij bier en wijn, neem ge[lees meer...]en zware maaltijden en let vooral op smaakzouten z.g. E-tjes (E620 t/m 637) waarvan E621 de 'gevaarlijkste' is. chinees voedsel gebruik ik nooit meer! Roken doe ik niet. Vanwege de toch aanhoudende problemen ben ik 9 juni 2014 met 200mg amiodaron/dag begonnen. Hierbij het advies gekregen om sterk zonlicht te mijden. Daarom smeer ik mijn gehele gezicht en armen elke dag na het scheren in met factor 50, Door zonlicht toch weer problemen gekregen.(opgezette handen). Op advies van huisarts en cardioloog op 16 feb 2015 verder gegaan met 100 mg amiodaron/dag. (Vaste inname gewoonte is: vlak voor avondmaaltijd fenprocoumon en direct na de avondmaaltijd amiodaron.) Wel heb ik sinds enige maanden dat ik met 1 oog iets dubbel zie(?). Na de start met amiodaron is 1 x longfoto gemaakt. Gaf geen afwijkingen. 2 x bloed onderzoek gehad. Wat mij bevreemdt is dat op 5/6/15 mijn TSH 4.41; T4vrij 16.4 en T3vrij 3.7 was. De volgende bloed controle op 15/6/16 gaf een TSH 5.96; T4vrij 13.7 en T3vrij 3.7. Kan men door medicatie een beetje dubbel gaan zien aan een oog? Op internet vond ik dat een oplopende TSH iets met de ziekte van Hashimoto te maken kan hebben(?) TSH waarden moeten toch onder de 3.0 zijn/blijven volgens web info! Sinds eind november 2014 geen hartritmestoornis meer gehad! Ik slik fenprocoumon, meet zelf mijn INR dat stabiel rond 2.1 blijft Ik wil mijn amiodaron gebruik (langzaam) af bouwen? Wie weet raad.

08-01-2022 | Man | 72
Hartklachten
Hartaritmie dreef mij naar de cardioloog die na holteronderzoek en echo dit middel voorschreef in volgens hem lage dosering. Na een kleine 14 dagen bleek mijn hartslag nog 32 en bloeddruk 70/40. Dit werd op een IC opname in het buitenland duidelijk nadat ik om was gevallen. Bovendien kon mijn lijf niet ophouden met ongecontroleerd schudden alsof ik een epileptische aanval [lees meer...]had. De buitenlandse cardioloog heeft de medicatie onmiddellijk gestopt. Hij vond mijn hartaritmie horen bij mijn leeftijd (72) en bij mijn lichamelijke gesteldheid horen. Hij adviseerde om niets meer te gebruiken omdat de aritmie niet tot gevaarlijke toestanden leidt.

20-04-2021 | Man | 73

27-10-2020 | Man | 73

02-12-2019 | Vrouw | 73
Hartfalen
al 20 jaar. koude handen en armen tot elleboog.In de nacht trekkingen in benen. af en toe hoofdpijn en inderdaad veel aangekomen.10 kilo . Gelukkig lees ik nu komt het door de medicijnen.

06-08-2017 | Vrouw | 73
Hartfalen
de ergste bijwerking, mijn groei staat stil en echt genezing is er niet. wel allerlei zogenaamde levensverlengende middelen, ik heb liever een hart met littekens van het leven, dan littekens van medisch ingrijpen.

17-06-2023 | Man | 74
bisoprolol (10mg)
Hartklachten
Na hartkloppingen van 200+, opgenomen in ziekenhuis. Cardioloog schreef Verapamil voor. Bijwerking giga harde ontlasting. Contrôle door cardioloog, onregelmatige hartslag. Over op bisoprolol. Na 6 maanden gestopt wegens bijwerkingen. Hartslag enigzins onregelmatig naar 62.

09-07-2020 | Man | 74
Hypertensie
Bisoprolol gebruik ik samen met hydrochloorthiazide en perindopril om mijn licht constant verhoogde bloeddruk onder controle te krijgen. Helaas heb ik al snel last gekregen van slaapproblemen.Het inslapen gaat niet Daarnaast ook last van veel winderigheid en lichte diarree. Ik probeer het nog een week . Als de slaapproblemen blijven aanhouden dan zal ik moeten uitk[lees meer...]ijken naar een andere oplossing.

01-05-2019 | Man | 74
Hartinfarct
dit medicament help niet voor wat het moet dienen

19-02-2017 | Vrouw | 74
Hartklachten
Na mijn hartoperatie moest ik deze medicatie innemen. Met weinig problemen, heb ik met deze medicatie gehad! Ik had geen maagproblemen maar de Carbasalaatcalcium, daarbij moest ineens pantoprazol bij ingenomen worden ongeveer 4 jaar geleden. Tot ik het programma Kassa gisteravond zag, ik vraag me af of het nodig om dit laatste middel te slikken. Wie heeft hier ervaring mee[lees meer...]? Ik denk erover om met de maagbeschermer te stoppen is dit wel nodig!?

31-12-2020 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
In eerste instantie kreeg ik van de arts bètablokkers voorgeschreven. Dit was geen succes. Spierpijn en totaal geen energie meer. Mijn pols zakte ook hierdoor onder de 50.

28-07-2016 | Vrouw | 75
Hoge bloeddruk
Hiervoor had ik de medicijnen van Sandoz en bijna geen bijwerkingen. Nu heeft de apotheek alleen Actavis. Deze wil ik niet meer en dus worden ze van Sandoz voor mij besteld. Ik moet ze nu zelf betalen, maar dat deed ik toch al, omdat zij van mijn eigen risico werden afgehouden.

12-08-2021 | Vrouw | 82
Hoge bloeddruk
Momenteel, veel huiduitslag en ondraaglijke jeuk. Duizeligheid en koud gevoel van de handen en voeten. Rode ogen

30-07-2023 | Man | 84
de 4e soort betablokker,ik kan er slecht tegen