Bisoprolol

bisoprolol

Hartklachten (7 meningen)
Hartfalen (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

Metoprolol (624 meningen)
Sotalol (245 meningen)
Propranolol (236 meningen)
Atenolol (100 meningen)
Selokeen (78 meningen)

14-04-2018

Hypertensie

De bijwerking zweten staat niet vermeld op de bijsluiter van Lodoz 10 mg. Ik ken nog 1 persoon die ook vlug zweet na langdurige inname (meer dan een jaar) van bisoprolol. Wordt zweten gemoduleerd door gamma receptoren en zou de verhoogde werking van het parasympatische zenuwstelsel het zweten kunnen verklaren ?
15-10-2017

Bisoprolol (bisoprolol)

Bezint eer gij begint, zeker in combinatie met andere bloeddrukverlagers .
07-10-2017

Bisoprolol (bisoprolol)

eerste dagen lage hartslag, vermoeid en lusteloos, fietsen lukte niet. Dosis op eigen initiatief gehalveerd en progressief opgebouwd vanuit eigen kennis als verpleegkundige. Nu geen enkele klacht meer en zeer tevreden.
12-01-2017

Hypertensie

Vanwege extreem hoge bloeddruk medicatie voorgeschreven gekregen van de huisarts waaronder deze bisoprolol (bètablokker), in eerste instantie ging de bloeddruk en ook de hartslag rap omlaag. Al snel traden de vervelende bijwerkingen op, haaruitval, extreem droge huid (mijn beddengoed zag er soms uit alsof het gesneeuwd had zo droog en schilferig was mijn huid) en het ergs[lees meer...]te was het haast niet te omschrijven gevoel van steeds neerslachtiger en somberder worden; depressiviteit. Ben met de bisoprolol gestopt en met huid en haar al snel alles weer goed, ook de gemoedstoestand is na wat meer tijd weer opgeklaard. Nooit meer bètablokkers...té erg.
28-07-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Hiervoor had ik de medicijnen van Sandoz en bijna geen bijwerkingen. Nu heeft de apotheek alleen Actavis. Deze wil ik niet meer en dus worden ze van Sandoz voor mij besteld. Ik moet ze nu zelf betalen, maar dat deed ik toch al, omdat zij van mijn eigen risico werden afgehouden.
09-06-2016

09-06-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

In de eerste weken merkte ik weinig van de bijwerkingen. Daarom kreeg ik 5 mg. Toen werd ik heel erg beroerd en moest terug op 2,5 mg. Veel zweten en slecht slapen in het begin. Toen begon ik 1 kilo per week aan te komen. Vervolgens kreeg ik Hartritmestoornissen en hartkloppingen en veel last van duizeligheid. Vanmorgen heb ik de internist gebeld en medegedeeld dat ik stop[lees meer...] met bisoprolol. Het medicijn doet wel wat het beloofd. Hartslag gaat omlaag en je bloeddruk ook. Jammer van de nare bijwerkingen. De afgelopen 3 jaar heb ik 15 soorten medicijnen geprobeerd. Overal vervelende bijwerkingen. Ik stop ermee. Is niet te doen voor mij.
09-05-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Ik had altijd al een hoge bloeddruk & hoge hartslag, maar had er geen merkbare problemen mee. De huisarts raadde toch aan om Bisoprolol te nemen. Bloeddruk & hartslag daalden inderdaad. Maar ik was ook helemaal futloos, moe, en toen kreeg ik ook nog hevige hartkloppingen & duizelig gevoel. Terug naar de huisarts dus! Er werd me aangeraden om met de medicatie te stoppen. Oe[lees meer...]f! Ik hoop nu door gezondere voeding (producten die ze aanraden bij hoge bloeddruk), afvallen en meer beweging zelf voor een lagere bloeddruk te kunnen zorgen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de periode dat ik de medicatie nam! En afvallen lukte, hoewel ik zeer gezond at, niet. Ik kwam zelfs een paar kilo aan op 3 maanden.
03-05-2016

14-04-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Ben begonnen met 2 1/2 mg en dat ging goed. Hartslag ging omlaag en de bloeddruk ook. 1 week geleden is de dosering verhoogd naar 5 mg. Kon niet meer slapen geen eetlust meer en last van opvliegers. Ik ga snel weer terug naar de vorige dosering. Het medicijn doet wel wat het moet doen maar niet meer kunnen slapen is niet te doen. Ben gesloopt na 1 week 5 mg.
03-01-2016

Bisoprolol (bisoprolol)

Van alles geprobeerd, maar de bloeddruk gaat niet echt omlaag Bisorolol haalt de bloeddruk wel naar beneden, maar de bijwerkingen,pijn in armen en benen is vaak te erg
21-07-2015

Bisoprolol (bisoprolol)

pijn in armen en benen, soms maagklachten. De pijn was behoorlijk
02-06-2015

Bisoprolol (bisoprolol)

Ik heb dit medicijn nu zo'n 20 jaar tegen hoge bloeddruk gebruikt en had hartritmestoornissen waarvan ik niet wist waar ze vandaan kwamen. Doordat ik altijd koude vingers en tenen had, kreeg ik een ander medicijn. Toevallig ontdekte ik dat mijn hart regelmatiger begon te kloppen! Bisoprolol kan dus hartritmestoornissen veroorzaken.
23-05-2015

Bisoprolol (bisoprolol)

zit onder de bulten en verga van de jeuk, dit is niet uit te houden. Ben ermee gestopt, heb van de dokter levocetirizine dihci gekregen, maar de jeuk is nog steeds niet over.
24-01-2015

Bisoprolol (bisoprolol)

Gebruik dit middel al jaren vanwege een hoge bloeddruk en tachycardie maar nog is mijn hartslag vrijwel altijd >100. Maar nu heb ik sinds vandaag een ander merk Bisoprolol van het merk Mylan en heb het idee dat ik daar anders op reageer dan op het andere merk Teva, ik heb de gehele dag nu al hartoverslagen en dat heb ik altijd wel een beetje in lichte mate maar dit is beho[lees meer...]orlijk ernstig. Niet ernstig in de zin van een ernstige aandoening maar wel ernstig in de zin van dat het erg aanwezig is. Kan het komen door de switch naar een ander merk? Snap ook niet dat ik een ander merk heb, maar gebeurd wel vaker en is denk ik gewoon een financiele kwestie. Maar herkennen mensen dit en dus het ervaren van andere (bij)werkingen door een ander merk?
25-11-2014

Bisoprolol (bisoprolol)

heb bisoprolol 2x2,5 per dag gekregen omdat ik de nacht niet door kom, maar nu kom ik de dag en nacht niet door tabl. is gesmolten voor ik het kan door slikken en werkt niet dag en nacht gaat mijn lichaam te keer alsof ik de marathon heb gelopen en die hoofdpijn heb ik lang niet gehad loop dus de hele dag paracetamol te slikken om deze tegen te gaan en ben ontzettend moe, [lees meer...]kan niet eens stofzuigen, rood en bezweet hoofd binnen seconde en doordat ik niets kan doen word ik daardoor ook nog eens depri van

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum