bisoprolol

Hartklachten (8 meningen)
Hartfalen (7 meningen)
Angina pectoris (1 mening)

01-10-2020 | Man | 36
Hypertensie
Ik gebruik bipressil met 5mg bisoprolol sinds 2 jaar. Sinds 6 maanden heb ik last van een druk op de borst en gevoel van kortademigheid. Covid testen ondergaan, deze waren negatief. Vermoeden van hyperventilatie, kine gevolgd, naar een psychotherapeut, benzo s en antidepressiva geslikt... niets hielp. Tot ik op de bijsluiter van bipressil brochospasmen zag staan... Ik ben [lees meer...]meteen gestopt met mijn medicatie en heb een afspraak gemaakt met mijn cardioloog. Medicatie is nu aangepast. En weg waren de klachten. Ik heb 2 huisartsen gezien, door 4 verschillende artsen getest op covid en bij een psychiater geweest... blijkbaar kent niemand de bijwerkingen van betablokkers. Het had me 6 maanden miserie en geld gespaard.

09-07-2020 | Man | 74
Hypertensie
Bisoprolol gebruik ik samen met hydrochloorthiazide en perindopril om mijn licht constant verhoogde bloeddruk onder controle te krijgen. Helaas heb ik al snel last gekregen van slaapproblemen.Het inslapen gaat niet Daarnaast ook last van veel winderigheid en lichte diarree. Ik probeer het nog een week . Als de slaapproblemen blijven aanhouden dan zal ik moeten uitk[lees meer...]ijken naar een andere oplossing.

11-03-2020 | Vrouw | 58
bisoprolol (1,25mg)
Ik ben zeer tevreden, mijn bloeddruk is omlaag en mijn hart kloppingen zijn weg. Wel heb ik vaak last van kriebelhoest sinds ik deze medicijnen weer gebruik.

17-02-2020 | Man | 58
bisoprolol (2,5mg)
Begin er niet aan als het niet nodig is.er zijn andere medicijnen.

23-11-2019 | Vrouw | 52
bisoprolol (2,5mg)
De laatste jaren bleef ik maar aankomen terwijl ik normaal eet en beweeg. Ben door dit medicijn 15 kilo aangekomen en velen met mij die dit medicijn gebruiken. Betablokkers die eindigen op lol geven allemaal overgewicht. Verder is mijn conditie achteruit gegaan. Krampen in mijn benen. Overmatig zweten. Kortademig. Ik ga stoppen met bisoprolol

28-09-2019 | Vrouw | 66
bisoprolol (1,25mg)
Ik heb naast Hydrochloritiazide nu bisoprolol 1,5 mg gekregen. Na een week kreeg ik akelig gevoel in armen en benen en benen en hals . Loodzwaar gevoel en zweet aanvallen. Ben vreselijk moe. Moet pas in november terug komen , maar of ik het zolang vol hou weet ik niet.

14-04-2018 | Man | 65
bisoprolol (10mg)
Hypertensie
De bijwerking zweten staat niet vermeld op de bijsluiter van Lodoz 10 mg. Ik ken nog 1 persoon die ook vlug zweet na langdurige inname (meer dan een jaar) van bisoprolol. Wordt zweten gemoduleerd door gamma receptoren en zou de verhoogde werking van het parasympatische zenuwstelsel het zweten kunnen verklaren ?

15-10-2017 | Man | 57
bisoprolol (2,5mg)
Bezint eer gij begint, zeker in combinatie met andere bloeddrukverlagers .

07-10-2017 | Vrouw | 50
bisoprolol (5mg)
eerste dagen lage hartslag, vermoeid en lusteloos, fietsen lukte niet. Dosis op eigen initiatief gehalveerd en progressief opgebouwd vanuit eigen kennis als verpleegkundige. Nu geen enkele klacht meer en zeer tevreden.

12-01-2017 | Vrouw | 50
Hypertensie
Vanwege extreem hoge bloeddruk medicatie voorgeschreven gekregen van de huisarts waaronder deze bisoprolol (bètablokker), in eerste instantie ging de bloeddruk en ook de hartslag rap omlaag. Al snel traden de vervelende bijwerkingen op, haaruitval, extreem droge huid (mijn beddengoed zag er soms uit alsof het gesneeuwd had zo droog en schilferig was mijn huid) en het ergs[lees meer...]te was het haast niet te omschrijven gevoel van steeds neerslachtiger en somberder worden; depressiviteit. Ben met de bisoprolol gestopt en met huid en haar al snel alles weer goed, ook de gemoedstoestand is na wat meer tijd weer opgeklaard. Nooit meer bètablokkers...té erg.

28-07-2016 | Vrouw | 75
bisoprolol (1,25mg)
Hiervoor had ik de medicijnen van Sandoz en bijna geen bijwerkingen. Nu heeft de apotheek alleen Actavis. Deze wil ik niet meer en dus worden ze van Sandoz voor mij besteld. Ik moet ze nu zelf betalen, maar dat deed ik toch al, omdat zij van mijn eigen risico werden afgehouden.

09-06-2016 | Vrouw | 49

09-06-2016 | Vrouw | 49
bisoprolol (5mg)
In de eerste weken merkte ik weinig van de bijwerkingen. Daarom kreeg ik 5 mg. Toen werd ik heel erg beroerd en moest terug op 2,5 mg. Veel zweten en slecht slapen in het begin. Toen begon ik 1 kilo per week aan te komen. Vervolgens kreeg ik Hartritmestoornissen en hartkloppingen en veel last van duizeligheid. Vanmorgen heb ik de internist gebeld en medegedeeld dat ik stop[lees meer...] met bisoprolol. Het medicijn doet wel wat het beloofd. Hartslag gaat omlaag en je bloeddruk ook. Jammer van de nare bijwerkingen. De afgelopen 3 jaar heb ik 15 soorten medicijnen geprobeerd. Overal vervelende bijwerkingen. Ik stop ermee. Is niet te doen voor mij.

09-05-2016 | Vrouw | 45
bisoprolol (2,5mg)
Ik had altijd al een hoge bloeddruk & hoge hartslag, maar had er geen merkbare problemen mee. De huisarts raadde toch aan om Bisoprolol te nemen. Bloeddruk & hartslag daalden inderdaad. Maar ik was ook helemaal futloos, moe, en toen kreeg ik ook nog hevige hartkloppingen & duizelig gevoel. Terug naar de huisarts dus! Er werd me aangeraden om met de medicatie te stoppen. Oe[lees meer...]f! Ik hoop nu door gezondere voeding (producten die ze aanraden bij hoge bloeddruk), afvallen en meer beweging zelf voor een lagere bloeddruk te kunnen zorgen. Ik heb me nog nooit zo slecht gevoeld als tijdens de periode dat ik de medicatie nam! En afvallen lukte, hoewel ik zeer gezond at, niet. Ik kwam zelfs een paar kilo aan op 3 maanden.

03-05-2016 | Vrouw | 65
bisoprolol (10mg)

14-04-2016 | Vrouw | 48
bisoprolol (5mg)
Ben begonnen met 2 1/2 mg en dat ging goed. Hartslag ging omlaag en de bloeddruk ook. 1 week geleden is de dosering verhoogd naar 5 mg. Kon niet meer slapen geen eetlust meer en last van opvliegers. Ik ga snel weer terug naar de vorige dosering. Het medicijn doet wel wat het moet doen maar niet meer kunnen slapen is niet te doen. Ben gesloopt na 1 week 5 mg.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum