Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

05-04-2012 | Vrouw | 50
Hypertensie
Deze klachten kort na start selokeen begonnen en in de loop der jaren verergert: spier /gewrichts /botpijn. jeuk ogen. jeuk gehoorgang. tinnitus. benauwd niet kunnen doorademen. slaapstoornis, angsten, psychische malaise. moe als in: voortdurend griepgevoel, pijnlijke klierknoopjes in hals, nachtelijke hartkloppingen, zwaar hart, kou. Zowel bloeddruk als hartslag langzaam[lees meer...] (door de jaren heen) weer blijvend verhoogd. Bij verhogen dosering selokeen, klachten extreem verergert: intolerantie. Tijdens de eerste week afbouwen namen de klachten significant af. Bij opbouwen neemt het weer toe. Na jaren aangeven dat ik vind dat ik deze medicatie niet verdraag is het voor de verandering niet op ongesteld overgang en andere `vrouwen daar doen we het mee af kwaaltjes` gegooid. Luister naar je lijf, leer het verwoorden en dring aan als je het niet vertrouwd!

25-01-2012 | Vrouw | 39
Hartritmestoornissen
Opgenomen geweest met hartritmestoornissen gestart met Selokeen, leek te helpen maar ging niet over na 2 dagen geswitcht naar verapamil en tambocor

13-12-2011 | Man | 45
metoprolol
ik heb behoorlijk last van bijwerkingen, was erg traag, viel spontaan in slaap. onrustige benen. Kramp in voeten en scheenbenen. Koude voeten en handen. diarree klachten. Mijn 1e dosering was 100 mg pd nu gehalveerd naar 50 mg waarddor de intensie van de bijwerkingen minder is geworden.

09-06-2010 | Man
Hartritmestorenissen
IK heb het jaar lang gebruikt, maar omstanders vonden dat ik futloos werd, dus tijdje gestopt ermee. Maar sinds ziekenhuisopname vanwege hoog hartritme weer begonnen. Haalt wel de scherpe kantjes eraf en zakt rtime van 200+ naar ca 150.

02-05-2010 | Man
Extrasystole(hartritmestoornis)
20 jaar dit middel gebruikt. nadat je ouder word merk ik meer bijwerkingen. zoals: benauwdheid,erg moe zijn,vocht vasthouden in de benen,verminderde spierkracht,soms lichte depressies,verwardheid,droge mond,soms niet kunnen slapen. er word in de bijsluiter verteld dat deze bijwerkingen na verloop van tijd zouden moeten verdwijnen,dit is bij mij niet het geval,en de ene [lees meer...]dag heb ik er meer last van dan de andere dag.

16-01-2010 | Vrouw
Hypertensie
Op het ogenblik ben ik tijdelijk gestopt en ben daar heel erg blij om gezien al die bijwerkingen.Ik had ook last van hartkloppingen, kramp in mijn bovenarmen en voornamelijk iedere nacht en ochtend in mijn vingers.Ik had ook de indruk dat ik er dik van werd ,nu even afwachten of de diëtiste of een maand het resultaat ook ziet.Ik voel me ook duidelijk anders een stuk prett[lees meer...]iger.

05-07-2009 | Vrouw
metoprolol
Via dietiste erachter gekomen waarom ik de laatste jaren zo aankom. Blijkt inderdaad van de selokeen te zijn. Afvallen met selokeengebruik lukt niet.

29-03-2015 | Vrouw | 75
metoprolol (100mg)
Hartfalen
Koude handen en voeten en sinds anderhalf jaar psoriasis en hevige jeuk, die heel vervelend is. Wat is eventueel een vervanger.

14-10-2014 | Vrouw | 56
metoprolol
Selokeen heeft als nadeel dat je er psoriasis van krijgt, ik heb daar jarenlang onder geleden. Durfde me niet meer buiten te vertonen. Ook vermoeidheid is een vervelende bijwerking van Selokeen. Nadat ik gestopt ben met Selokeen viel ik 7 kilo af, mogelijk omdat ik gewoon meer in beweging kon komen maar ook mogelijk dat mijn schildklier niet meer geremd werd.

15-03-2013 | Vrouw | 71
Hypertensie
Ik gebruikte Selokeen maar moest van de verzekeraar overstappen naar een merkloos ander middel met metoprolol als werkbare stof. Ik kreeg toen vrij hevige maagklachten. Na overleg met de huisarts ben ik weer overgstapt op Selokeen. Maagklachten weg. Sinds 1 januari 2013 vergoed Avero-Achmea geen Selokeen meer. Mijn apotheek verstrekt Selokeen dus niet meer onder deze voor[lees meer...]waarden omdat ze bang zijn failliet te gaan. Kosten per maand € 4,17. Ik betaal ze nu zelf. Zijn er meer personen die bij het merkloze Metoprolol ook maagklachten hebben?

23-02-2013 | Man | 62
metoprolol
Ik slik 4 verschillende bloeddruk verlagen medicijnen, Selokeen 100 mg. Cozaar 100 mg. Promocard 30 mg. Amlodipine. 5 mg. Ik slaap nu zeer slecht, ik ben hier door impotent geworden, en een zeer hoge gewicht toe name. En veel hoofdpijn..

11-11-2012 | Vrouw | 52
Hypertensie
Ik ben zo "suf", sommige informatie komt niet binnen. Heb nog een hartslag van 40 slagen per minuut. Sta niet onder controle van arts.

30-10-2011 | Vrouw | 52
Hart problemen
na 14 jaar selokeen nu sotalol

20-09-2010 | Man
Hoge hypertensie; gal-lever insufficientie
Ik ga op advies (cardioloog) en op advies van mijn huisarts binnenkort stoppen met SElokeen 50. Ikzelf heb hier ook op aangedrongen, daar ik herstellende ben van de bovengenoemde klachten. Selokeen heeft teveel negatieve bijwerkingen en staat bekend als een zgn. "agressief geneesmiddel" ,o.a.: - vermoeidheid; - schrale, droge huid; - bij eventuele verwonding aan bee[lees meer...]n of waar dan ook heeft dit een hoge mate van tijdsduur aan herstel nodig. Duurt vaak enige maanden - is geconstateerd. Ben nu ook al in behandeling bij een dermatoloog, dank jullie geneesmiddel. - men heeft mij nu Acupril geadviseerd, bijna nul bijwerkingen. Met vriendelijke groeten, W.B

16-12-2009 | Vrouw
Hartritmestoornissen

14-12-2008 | Vrouw
Hogebloeddruk
ik gebruik hierbij 50 mm cozaar en 25 gr hydrochloorthiazide. krijg het gevoel dat de medicijnen blijven steken in de slokdarm.Volgens mij doet dat de selokeen.ook een bij verschijnsel is dat ik dikke wordt en wat ik ook doe, o.a. veel bewegen, ik val niet af. ik weet niet of dit waar is kunt u mij hierop een antwoord geven .

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum