Ervaringen met Selokeen

Hartritmestoornissen (10 meningen)
Hartinfarct (7 meningen)
Hartfalen (4 meningen)
Hartkloppingen (3 meningen)
Angina pectoris (3 meningen)
Hartklachten (1 mening)

10-04-2012 | Man | 54
Hypertensie
Voor mijn te hoge bloeddruk die ik toen plotseling kreeg nadat ik misselijk tegen flauwvallen aan naar de huisarts ging en daar geconstateerd werd dat de onderdruk 127 was. Met ziekenauto naar ziekenhuis..., kreeg ik selokeen en perindopril voorgeschreven na 4 dagen ziekenhuis... Na een week thuis kreeg last van nachtmerries, hondsbang niet slapen 2dagen zeer heftige dia[lees meer...]ree enz. Hebben in ziekenhuisar geen oorzaak kunnen vinden... gebruik nu selokeen zoc 50 samen met hydrochloorthyiazide 25mg. zeer slecht slapen,in de loop van de ochtend oorsuizen, in de loop van de middag drukkend gevoel op hoofd en oren. In de loop van de avond neemt oorsuizen af, en voel me haast weer normaal! ( niet moe en loom) krijg weer energie, maar ja dat is meer in de avond.... laatst gemeten bloeddruk bij arts: 150/92.... als ik om 23:30 op sta is het oorsuizen/piepen nagenoeg weg. ga ik even naar beneden en weer terug komt het suizen iets terug.... neem de pillen altijd in om 06:30 Wat veroorzaakt deze klachten nu??

05-04-2012 | Vrouw | 50
Hypertensie
Deze klachten kort na start selokeen begonnen en in de loop der jaren verergert: spier /gewrichts /botpijn. jeuk ogen. jeuk gehoorgang. tinnitus. benauwd niet kunnen doorademen. slaapstoornis, angsten, psychische malaise. moe als in: voortdurend griepgevoel, pijnlijke klierknoopjes in hals, nachtelijke hartkloppingen, zwaar hart, kou. Zowel bloeddruk als hartslag langzaam[lees meer...] (door de jaren heen) weer blijvend verhoogd. Bij verhogen dosering selokeen, klachten extreem verergert: intolerantie. Tijdens de eerste week afbouwen namen de klachten significant af. Bij opbouwen neemt het weer toe. Na jaren aangeven dat ik vind dat ik deze medicatie niet verdraag is het voor de verandering niet op ongesteld overgang en andere `vrouwen daar doen we het mee af kwaaltjes` gegooid. Luister naar je lijf, leer het verwoorden en dring aan als je het niet vertrouwd!

05-07-2009 | Vrouw
Hoge bloeddruk
Via dietiste erachter gekomen waarom ik de laatste jaren zo aankom. Blijkt inderdaad van de selokeen te zijn. Afvallen met selokeengebruik lukt niet.

14-02-2017 | Man | 67
metoprolol (100mg)
Hoge bloeddruk
Ik slik al vanaf 2000 Selokeen zoc 100 mg, ik ben in al die tijd zo'n 20 kg aangekomen, en afvallen lukt absoluut niet. Ik slaap zeer en zeer slecht, wat gepaard gaat met vreselijke levende dromen. Ben geheel impotent geworden, altijd vreselijk koude handen, en tevens pijn in mijn hoofd. Mijn schildklier werkt door de Selokeen nu veel trager dan zo het behoord. Wie heef[lees meer...]t hier ook last van, en wat heeft u er aan gedaan, zouden er geen plaatsvervangende medicijnen voor wezen die deze vreselijk bijwerkingen niet hebben, graag hoor ik dat dan.

25-12-2012 | Man | 71
Hoge bloeddruk
na jarenlang.. gebruik,zonder problemen van astra zeneca een nieuwe vooraad gekregen bij de eerste inname extreme bloeddrukverhoging waarde van 206/106/75 naar ziekenhuis gegaan wat pillen onder de tong gehad daalde naar 140/82/60 volgende dag selokeen 204 /120/101 .het betreft hier "ASTRAZENECA GmbH beloc-zok 95mg serie OFBBALA1 05-2015" receptuur gewijzigd of ander fab[lees meer...]rikaat onder naam astra zeneca?? ik heb van METOHEXAL indertijd 1tablet gebruikt en had hetzelfde effect