Ervaringen met Sotalol

Hartkloppingen (9 meningen)

Bojan Nikolik (31-05-2015)

21-04-2020 | Vrouw | 16
Hartritmestoornis
Hallo ik ben 16 jaar en heb al sinds me 9e een hartritmestoornis. Ben er pas sinds dit jaar achter gekomen. Zou eigenlijk geopereerd worden maar door het coronavirus kan dat nu niet. Dus dit medicijn gekregen. In het begin kon ik echt niet slapen en voelde m’n hart naar. Nu ben ik er aan gewend en zijn de enige bijwerkingen heel duizelig en moe en geen gevoel vaak in mijn [lees meer...]linkerhand. Voor de rest wen heel fijn medicijn want heb geen enkele aanval meer gehad terwijl vroeger dit wel 10 keer op een dag gebeurde. Ben blij dat ik er eindelijk van af ben!!!

09-10-2023 | Man | 31
Hartritmestoornissen
Sinds een jaar last van hartritmestoornissen, iedere keer zat er 4 maanden tussen maar nadat ik er eind mee 2 in een week had ben ik Sotalol gaan slikken. Ik heb nu 4 hartritmestoornissen gehad. Sinds dien niks meer gehad maar erg vermoeid, hangerig en ik voel vaak een brandend gevoel rond mijn borst of 'electrische' steekjes die ik eerst niet had... Ik sta op de wacht[lees meer...]lijst voor ablatie en hoop van harte dat ik daarna mijn oude leven met enkel acenecomerol en laat opblijven weer kan oppakken maar als ik de reacties lees zakt mij de moed in de schoenen.

22-01-2019 | Vrouw | 40
Hartritmestoornissen
Sinds ik sotalol gebruik, ondanks de niet heel hoge dosis, ben ik moe, moe en nog eens moe. Ik ben slaperig, ook overdag, alles kost me energie en bij houdingsveranderingen ben ik regelmatig duizelig. Door het gebrek aan energie heb ik overal minder zin in. Ik heb een drukke baan, maar de combinatie met mijn klachten is bijna niet vol te houden. Afbouwen van 3 naar 2x da[lees meer...]ags heeft ook niet geholpen helaas. Ik ga overleggen om overgezet te worden op een ander middel.

18-05-2023 | Vrouw | 48
Hartritmestoornissen
Voel me gejaagd op de dag als ik stil zit Slaap uur en als ik even heb geslapen gaat het slapen daarna moeilijk voel me angstig en gejaagd net of ik uit me lichaam moet rennen Heb soms trekkingen van spieren of ik zenuwachtig ben

19-03-2023 | Vrouw | 54
Hartritmestoornissen
VKF meerdere malen gehad, op spoed beland en na een maand een ablatie gehad die, volgens de cardioloog, mee viel. Eerst sotalol 80 gekregen en pradaxa 2x 150mg. Ook een bloeddrukverlager(die nam ik al veel langer) Nu sinds 2 weken wordt de sotalol afgebouwd naar 1x 40mg. Nog erg moe en soms snelle pols, verminderde visie en zweverig hoofd. Ik zou mij beter moeten voelen ma[lees meer...]ar doe dit niet,zeer lusteloos, overweeg weer contact op te nemen met mijn cardioloog

06-06-2021 | Man | 55
sotalol (160mg)
Hartritmestoornissen
Al 23 jaar hartritmestoornissen rechterkamer sinds 3 jaar ook atrium vibreren eerst 20 jaar metropolol gebruikt hierbij geen bijwerkingen Sinds 3 jaar sotalol hierbij veel last van koude handen en voeten en vooral moeheid in benen ook vergeetachtig geworden Altijd zeer sportief en actief geweest nu niet meer vooruit te branden vooral bij iets warmer weer 20 + Iemand her[lees meer...]kent zich hierin bij warmer weer?

20-11-2021 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Veel hoofdpijn na inname en regelmatig duizelig.

08-05-2020 | Vrouw | 63
Hartritmestoornis
Na 1 dag sotalol geslikt te hebben kreeg ik een hartstilstand.ben gereanimeerd en heb 5 dagen in coma gelegen

08-04-2020 | Man | 64
Hartritmestoornis
Ik ben een man van 64, sinds 2010 gebruik ik sotalol , aantal jaren geleden ablasi gehad, in 2010 omleidingen en stents , Ik gebruik sotalol 80mg op gevoel, ik pin me er niet op, bij ritmestoornis pak ik een halfje smorgens en een halfje s´avonds, het blijft wel rommelen maar heb het idee dat je je eigen niet teveel moet opwinden bij het minst of geringst, maar rustig pro[lees meer...]beren te blijven, daarbij gebruik ik Xarelto 20mg en Libradin 10 in de ochtend, verder zorg ik dat ik goed eet, ik kan ermee leven, en met mijn geloof in God en de rust dat dat mij biedt heb ik vrede.

01-10-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Voorgeschreven ivm extra systole ,is vervelend maar onschuldig . Bij Inwerkingen,kortademig bij inspanning en gejaagde hartslag/ gevoel.

03-02-2023 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Volgens mij, hartritme stoornis komt heel vaak door bepaalde stoffen die wij innemen en soms te zware vitaminen. Ook als de darmen in de war zijn b.v. bij obstipatie kan je er last van krijgen. Ook zenuw beknelling in de nekwervels kan dit veroorzaken. Als dit het geval is, zal geen enkele medicijn helpen. Alleen door de storing op te heffen kom je er vanaf. (....). Let go[lees meer...]ed op jezelf en hou je lichaam in eigen beheer. Geef het niet zomaar aan een dokter die er een lijk van maakt. Het is tenslotte jou leven en jou verantwoording hoe je met dit lichaam die je in bruikleen hebt, omgaat. (RED mijn medicijn.nl : deze mening is aangepast)

28-12-2019 | Vrouw | 68
Hartritmestoornissen
Na 3 jaar zoeken bleek dat ik hartritmestoornissen had. Eerst bisoprolol en Xarelto, daarna Solatol en Xarelto en een ablatie eind oktober. Medicijnen moet ik blijven slikken tot de controle eind januari. Hartritme is goed nu en stabiel, bloeddruk ook maar naar de hoek van de straat lopen lukt niet, misselijk, vaak een naar gevoel (geen pijn), beperkt in activiteiten, vee[lees meer...]l mensen om me heen is lastig, ergens naar toe leidt tot een naar en onbestemd gevoel. Iemand die dit herkent?? Het beperkt mijn doen en laten en maakt het leven klein en minder leuk. Ik vraag me af of dit bijwerkingen zijn van medicijn.

09-03-2023 | Vrouw | 69
Hartritmestoornissen
Hart is rustiger, als ik niets doe, bij inspanning toch hartritmestoornissen! Ik zie ineens slechter, heb het voortduren heel koud, ik ben sloom, onderneem niet veel. Ben soms misselijk en heb diarree. Het is geen echte oplossing!

22-11-2023 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Na jaren tobben met hartritme stoornissen , diverse electro cardioversie's en geëxperimenteer met medicijnen in 2019 en in 2020 chirurgische ablatie ondergaan. Sotalol afgebouwd tot 0. Sinds enkele maanden weer klachten en opnieuw moeten starten met sotalol 2x 40 mg per dag. Ben moe gejaagd kortademig en onzeker.Voel me niet goed.

01-05-2022 | Man | 71
Hartritmestoornissen
Stond op metropolol 25 mg daarna toch nog op de 1 e hulp cardio beland vanwege te hoge hartslag . Aldaar na een aantal mislukte chemische en elektro cardioversie pogingen door de cardioloog over gezet op Sotalol80 mg . Inmiddels allerlei onderzoeken ondergaan voor de afspraak met de cardioloog op 12 mei 2022. Van de sotalol 80 mg 2x per dag wordt ik echter per dag z[lees meer...]ieker en beroerder ,misselijkheid,oververmoeid,slecht slapen,en erg depressief. En mijn hartslag is nog steeds onregelmatig en tussen de 38 en 143. Huisarts geweest om me terug te zetten op de metropolol ,dat doet hij niet want hij zegt dat dat aan de cardioloog is. Cardioloog krijg ik niet aan de lijn als ik het ZH bel dus ben ik nu al ruim 4 weken stront beroerd en niemand kan of wil verantwoordelijkheid op zich nemen. Op eigen initiatief de dosis terug gebracht naar 3 x per dag een halve tablet hartslag blijft gelijk aan wat het was en ook mijn beroerd gevoel neemt niet af. Ik onderneem morgen een laatste poging om alsnog een cardioloog aan de telefoon te krijgen . Lukt dat niet dan bouw ik de sotalol 80 mg van Sandoz verder af en zie wel wat er van komt. Voor mij is dit middel niet geschikt .

05-05-2023 | Vrouw | 72
Hartritmestoornissen
Sinds ik sotalol gebruik ervaar ik veel angst, word ‘s nachts wakker en “sta direct aan “ Paniek in mijn hoofd en tintelingen in mijn lijf, alsof er gevaar dreigt. Overdag helpt afleiding, maar ik ben de hele dag “ beren aan het verslaan”. Soms ben ik plotseling heel erg moe, maar dat kan normaal,zijn als je 72 bent. Wie heeft ook zo’ n ervaring?