Ervaringen met Amlodipine

amlodipine

buikkrampen gebied van rode huid tandvleesproblemen algemene malaise gezwollen enkels rode uitslag in één gebied pijn in de beenspier hand is rood veranderde stoelgang

Hoge bloeddruk (300 meningen)
Angina pectoris (17 meningen)
Syndroom van Raynaud (3 meningen)

29-06-2023 | Vrouw | 60
Hoge bloeddruk
Ik slik al jaren Amlopinine 5 mg , doordat het zo warm was ben ik er mee gestopt, omdat ik het gevoel had dat ik de warmte niet kwijt kon, en veel opvliegers had. Ik ben ook al in onderzoek geweest omdat ik in de nacht zeker 4 keer moet plassen, heb continu drang. Nu ik gestopt ben met amlopinine, is mijn drang helemaal verdwenen, ben nu net 4 dagen gestopt, ik durf wel t[lees meer...]e zeggen dat de drang om te plassen kwam door dit medicijn. Ik zal toch wel een andere bloeddruk verlager moeten, wil er eigenlijk een net niet zoveel bijwerkingen. Of iets homeopathisch. Weet iemand een ander alternatief

07-06-2023 | Vrouw | 69
amlodipine (2,5mg)
Hoge bloeddruk
Heb kaliumlosartan vervangen door amlodipine omdat het kaliumgehalte in mijn bloed toenam . Slikte kaliumlosartan al meer dan 5 jaar. Bijwerkingen amlodipine zijn pijnlijke kuiten, opgezwollen enkels, duizeligheid en droge mond. Slik amlodipine nu 10 dagen.

26-05-2023 | Vrouw | 72
Hoge bloeddruk
Ernstige huidproblemen oogleden weken lang de ogen bijna afgesloten. Hele dikken benen vuurrood met scheurtjes en vochtafscheiding. Vandaag geconstateerd. Is al 3 weken aan de gang en iedere dag komen er meer bulten. Zit van kop tot teen. Zo lelijke ervaring zal niemand aanmoedigen Amlodiphine te gebruiken. Terwijl ik dit tik heb zoveel ongemak van dit vreselijke midde[lees meer...]l.

22-05-2023 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Nu 7 jaar amlodipine geslikt. Wordt er gek van 3 dagen obstipatie dan een dag diarree . Nu een ander merk (accord) opgeblazen buik dikke borsten stoelgang is ook weer anders. Ga de dosering verlagen

17-05-2023 | Vrouw | 74
Hypertensie
Dit middel gekregen tegen hypertensie en drukgevoel op borst . Kreeg oedeem in beide enkels ( bijverschijnsel ) van dit middel , maar verdween na 3 wkn . Lichaam moet er aan wennen . Van een bloeddruk van 160 / 100 nu een bloeddruk van 120 / 60 . Dus ben zeer tevreden over dit middel . Voorheen slikte ik Lisinopril 30 mg , maar dat werkte niet meer na jarenlang gebruik [lees meer...]. Dus i.o.m huisarts daarmee gestopt . Slik de Amlodipine s avonds , ivm evt duizeligheid . Dit ook op advies van de apotheek .

17-05-2023 | Vrouw | 66
Hoge bloeddruk
Hoofdpijn hartkloppingenin eerste instantie na tia en carotisoperatie fossinopril en amlodipine samen gekregen.bloeddruk erg laag dus januari gestopt met fossinopril

25-04-2023 | Vrouw | 58
Hoge bloeddruk
Eerst merk accoord voor de eerste keer. Na 1 maanden mijn tandvlees totaal opgezet, nooit gedacht dat dat door medicijn zou komen. Veel tandarts bezoekjes gehad, en kosten. Na 3 mnd krijg ik pch merk, beter nog niet geweldig maar stuk minder tandvlees problemen. Nu 1 mnd verder moet ik weer aan de accoord, nou dat is voor mij niet accoord. Zij paar centen besparen en [lees meer...]ik bergen geld kwijt aan tandvlees operaties. Dan maar geen mooie bloeddruk.

21-04-2023 | Vrouw | 73
Angina pectoris
Sinds ik dit medicijn gebruik voel ik me naar, vermoeid, dikke enkels, dik gezicht, rode vlekken

24-03-2023 | Vrouw | 56
Hoge bloeddruk
Door dit medicijn heel erg ontstoken tandvlees en bloedneuzen gekregen. Mijn slijmvliezen waren ontstoken. Zere benen door verzuring. Mijn enkels en vingers waren bijna 2x zo dik door vocht vasthouden. Bloeddruk zakte wel iets ,maar niet voldoende. Óók lisinopril 10mg gebruik ik al 20 jaar , maar daar geen bijwerkingen van.

22-03-2023 | Vrouw | 50
Hoge bloeddruk
dikke benen branderig gevoel onder me voeten moest meteen ermee stoppen, nu Lercanidipine 10mg dag 2 benieuw naar

20-03-2023 | Vrouw | 59
Angina pectoris
Ivm druk op de borst dit medicijn gekregen van de cardioloog in 2019. Gehalveerd naar 2,5 mg ivm lage bloeddruk. Nu in 2023 weer naar de cardioloog ivm druk op de borst. Fietstest gedaan, hart was helemaal goed. Bloeddruk ook. Advies te verhogen naar 5 mg. Helemaal mis gegaan. Onrust nam toe. Angst. Bloeddruk werd heel hoog. 190/107/93 . Apotheker gebeld. Advies meteen s[lees meer...]toppen. Leverenzym functie laten prikken . Dan kunnen ze precies zien of je een bepaald medicijn verdraagt. Ik niet dus bent mijn lever het niet af en blijft de stof te lang in mijn bloed en vandaar die bijwerkingen. Nu een week gestopt en ben een heel ander mens. Apotheek zei, je krijgt je leven weer terug. 4 jaar verder. Ik hoop dat ik een ander hiermee kan helpen. Laat je lever functie prikken voor je begint aan medicatie. Het werkt als een paspoort voor je gezondheid.

10-02-2023 | Vrouw | 45
Hoge bloeddruk
Hypertensie door gebruik Methylfenidaat. 2 maanden lang MF gebruikt en zodra ik de amlodipine ging gebruiken voelde ik of het teniet werd gedaan....

05-01-2023 | Vrouw | 72
Hoge bloeddruk
Amlodipine werkt bij mij als puur vergif. De praktijkondersteuner wil het mij maar opdringen en gelooft de gemene bijwerkingen niet van dit medicijn. In de tijd dat ik amlodipine gebruikte hield ik op met leven. Kon nergens naar toe. Moest in de buurt van een toilet blijven. Bevuilde mijzelf en mijn woning dagelijks met dat vergif. Zelf dagelijkese inname van diareeremmme[lees meer...]rs stopten de diaree niet dat veroorzaakt werd door Amlodipine.

29-10-2022 | Vrouw | 86
Hoge bloeddruk
Verschrikkelijk moe, kan niet goed functioneren. Lage hartslag 37!

18-09-2022 | Vrouw | 62
Hoge bloeddruk
Inmiddels een aantal weken van de Amlodipine af. Tot nu ben ik 8 cm buikomvang kwijt en heb nu een stoelgang van 2 tot 3 x per dag. Geen beenkrampen meer en heb het ook een stuk minder koud. Slapen doe ik wel veel maar dat vind ik niet erg na jaren heel slecht geslapen te hebben. Weet niet of dat ook door de amlodipine kwam maar tot nu toe voel ik mij een stuk beter. En[lees meer...] de bloeddruk is niet veel veranderd.

11-09-2022 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ik heb veel last van spierpijn, zweetaanvallen, blaasontstekingen en slapeloosheid. Ben er mee gestopt, ik hoop dat ik snel opknap. Mijn bloeddruk was trouwens niet extreem hoog 153/85. Ik heb het idee dat je door de HA richting medicijn maffia wordt gestuurd. Ik ga over op Lucovitaal.