amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

11-02-2020 | Vrouw | 56
amlodipine (5mg)
Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!

19-10-2019 | Vrouw | 54
amlodipine (5mg)
Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.

16-01-2020 | Man | 53
amlodipine (10mg)
Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

22-11-2019 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.

17-01-2020 | Man | 52
amlodipine (5mg)
Ik heb dit middel drie jaar trouw iedere dag geslikt. Eerst in de ochtend maar omdat ik er erg duizelig van werd ben ik het in de avond gaan slikken. Daardoor minder last van de duizelingen. Ik kreeg last van wazig beeld en voelde mij lange tijd gewoon niet lekker (onzeker, angstig etc) Het duurde echt een tijd voordat ik erachter kwam dat het met Amlodipine te maken had. [lees meer...]De afname van het libido gaf voor mij de doorslag om direct met het middel te stoppen. Dan maar een hoge bloeddruk, ik was het zat! Nu inmiddels overgestapt op Olmesartan en mijn bloeddruk is perfect, ik voel mij weer als vanouds en het libido is weer helemaal terug. Voor mij was Amlodipine een drama !

13-01-2020 | Vrouw | 51
amlodipine (10mg)
zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend

16-10-2019 | Man | 50
amlodipine (5mg)
Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)

03-06-2020 | Vrouw | 17

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase