amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

19-06-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (10mg)
Sinds januari gebruik ik Amlodipine. Merkte wel direct verlaging van de bloeddruk. Helaas wel enkele bijwerking, zoals lichte krampen in onderarmen en kuiten, koude handen en voeten en vooral in de voeten ook erge tinteling of 'doof' gevoel. En ik ben sinds januari 4 kilo aangekomen, terwijl ik al 25 jaar hetzelfde weeg. Als dit nog verder toeneemt, ga ik zéker overwegen[lees meer...] om een andere bloeddrukverlager te krijgen. Vaak zijn helaas de bijwerkingen erger als de kwaal zelf.

02-02-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Omdat mijn bloeddruk erg hoog was en ik klachten had gestart met amlodipine. Eerste 2 weken gingen prima. Ik voelde me eindelijk weer goed. Minder moe ook. Maar helaas kreeg ik daarna last van vocht in de enkels en rode knieën die heel warm worden. Soms kon ik er niet van slapen. Overdag ging het goed maar eind van de middag begon het dan weer. Nu starten met enalapril. Ho[lees meer...]op dat dit beter gaat. Bloeddruk was namelijk nog steeds hoog. 150 -110

10-10-2021 | Vrouw | 48
amlodipine (5mg)
Direct na t eerste gebruik was de volgende dag m’n bloeddruk van 220/120 gedaald naar acceptabele waarden rond 150/100. Maar de bijwerkingen werden na twee dagen ondraaglijk, ik was totaal uitgeschakeld, van normaal 3x sporten en lange wandelingen met de hond, durfde ik amper nog alleen naar buiten en was ik al blij met een wandeling van 5 minuten. Hartkloppingen, niet kun[lees meer...]nen slapen, extreem moe, enorm onwel gevoel, nooit meegemaakt dit. Na 6 dagen stop ik met dit middel en morgen (maandag) ga ik overleggen met de HA.

31-10-2021 | Man | 43
amlodipine (10mg)
Ik gebruikte dit middel al een lange tijd, echter ineens heb ik problemen er mee. Een aantal uur na inname word ik licht in m'n hoofd.

03-12-2021 | Vrouw | 42
amlodipine (5mg)
Lichaam moet er even aan wennen, maar ik begon tegelijk met de Sotalol ivm boezemfibr. dus moeilijk te zeggen waar het vanaf komt. Blozen en warm gezicht. Geen honger gevoel, erg moe, in de avond rillerig, diarree en een paar kg lichter. Maar na een week een heel rustig hart! En bijwerkingen bijna weg. Beetje suf nog. Maar wat een verademing met hoe ik me hiervoor voelde[lees meer...]. Slapen lukt goed, eindelijk geen natte dekens van het zweten!

15-10-2021 | Vrouw | 37
amlodipine (10mg)
Veel middelen geprobeerd maar bij deze geen last van bijwerkingen.... Heb lisinopril gehad en losartan en elanapril alleen maar problemen met deze nog niks

12-08-2022 | Vrouw | 20
amlodipine (10mg)
Maar van korte duur gebruikt. Mijn bloeddruk was wel mooi onder controle door de amlodipine, maar ik sliep enorm veel en bleef moe, mijn enkels leken wel golfballen. Daardoor ook op advies van arts over gestapt op andere medicatie.

08-02-2022 | Vrouw | 19
amlodipine (10mg)
Werkt wel, maar door de vermoeidheid, heel veel vocht dat ik vast hield waardoor ik ontzettend pijn had, voornamelijk in de enkels, overgestapt

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum