amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

19-06-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (10mg)
Sinds januari gebruik ik Amlodipine. Merkte wel direct verlaging van de bloeddruk. Helaas wel enkele bijwerking, zoals lichte krampen in onderarmen en kuiten, koude handen en voeten en vooral in de voeten ook erge tinteling of 'doof' gevoel. En ik ben sinds januari 4 kilo aangekomen, terwijl ik al 25 jaar hetzelfde weeg. Als dit nog verder toeneemt, ga ik zéker overwegen[lees meer...] om een andere bloeddrukverlager te krijgen. Vaak zijn helaas de bijwerkingen erger als de kwaal zelf.

07-05-2022 | Man | 63
amlodipine (10mg)
Bloeddruk onder controle, Maar ik vind de bijwerkingen echt lastig! (Impotentie)***

02-02-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Omdat mijn bloeddruk erg hoog was en ik klachten had gestart met amlodipine. Eerste 2 weken gingen prima. Ik voelde me eindelijk weer goed. Minder moe ook. Maar helaas kreeg ik daarna last van vocht in de enkels en rode knieën die heel warm worden. Soms kon ik er niet van slapen. Overdag ging het goed maar eind van de middag begon het dan weer. Nu starten met enalapril. Ho[lees meer...]op dat dit beter gaat. Bloeddruk was namelijk nog steeds hoog. 150 -110

15-10-2021 | Vrouw | 37
amlodipine (10mg)
Veel middelen geprobeerd maar bij deze geen last van bijwerkingen.... Heb lisinopril gehad en losartan en elanapril alleen maar problemen met deze nog niks

03-08-2021 | Vrouw | 71
amlodipine (5mg)
In het begin voelde ik me erg moe en energieloos. Nu na 2 maanden gaat het beter. Maar vooral het lang wakker blijven en niet goed in slaap kunnen komen en toch vroeg wakker worden is verschrikkelijk. Dat is nog steeds. Daar word je dus ook moe en depri van.

02-08-2021 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
Gedurende de dag kreeg ik opgezette enkels/benen en ben overgegaan naar Lisinopril. De bijwerkingen daarvan zijn voor mij funest in de vorm van dag en nacht (kriebel)hoestbuien. Zeker in Corona-tijd is ieder kuchje verdacht.

03-12-2021 | Vrouw | 42
amlodipine (5mg)
Lichaam moet er even aan wennen, maar ik begon tegelijk met de Sotalol ivm boezemfibr. dus moeilijk te zeggen waar het vanaf komt. Blozen en warm gezicht. Geen honger gevoel, erg moe, in de avond rillerig, diarree en een paar kg lichter. Maar na een week een heel rustig hart! En bijwerkingen bijna weg. Beetje suf nog. Maar wat een verademing met hoe ik me hiervoor voelde[lees meer...]. Slapen lukt goed, eindelijk geen natte dekens van het zweten!

16-08-2021 | Man | 68