amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

21-06-2021 | Man | 28
amlodipine (5mg)
Ik braak soms onafgebroken door de Amlodipine. Wat ee naar spul. na 4 maanden is mijn bloeddruk nauwelijks omlaag.

15-10-2021 | Vrouw | 37
amlodipine (10mg)
Veel middelen geprobeerd maar bij deze geen last van bijwerkingen.... Heb lisinopril gehad en losartan en elanapril alleen maar problemen met deze nog niks

10-10-2021 | Vrouw | 48
amlodipine (5mg)
Direct na t eerste gebruik was de volgende dag m’n bloeddruk van 220/120 gedaald naar acceptabele waarden rond 150/100. Maar de bijwerkingen werden na twee dagen ondraaglijk, ik was totaal uitgeschakeld, van normaal 3x sporten en lange wandelingen met de hond, durfde ik amper nog alleen naar buiten en was ik al blij met een wandeling van 5 minuten. Hartkloppingen, niet kun[lees meer...]nen slapen, extreem moe, enorm onwel gevoel, nooit meegemaakt dit. Na 6 dagen stop ik met dit middel en morgen (maandag) ga ik overleggen met de HA.

23-06-2021 | Vrouw | 48
amlodipine (10mg)
Bekend met hoge bloeddruk. Twee jaar Cozaar gebruikt (zelf betalen maar een klein kuchje op de koop) Kuchje vondt de praktijkondersteuner genoeg om me op andere troep te gooien. Nu weer terug op mijn oude betaalde cozaar. Maar ben nog steeds van de kaart. Amplodipine heeft een half waarde tijd van 50 uur. Betekent troep en is bij mij pas over drie weken uit mijn lijf

18-06-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Ik heb dit een week gebruikt en de bijwerkingen namen met de dag toe. Extreme duizeligheid, zware benen en tinteleling/rusteloze benen, zombie, wazig en dubbelzien, spierzwakte, hoofdpijn. Durfde bijna niet meer alleen over straat. Grote schommeling in bloeddruk van hoog naar laag naar hoog. Na week van huisarts moeten stoppen en ander middel gekregen.

20-03-2021 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Heb amlodipine ruim een maand gebruikt, veel last van bijwerkingen. Voelde me niet comfortabel en bloeddruk ging nauwelijks omlaag. Ben er mee gestopt en krijg andere medicatie van de huisarts.

28-03-2021 | Man | 55
Ellende

01-02-2021 | Vrouw | 59
amlodipine (5mg)
Op 18 september 2019 gestart met Amlodipine ivm een te hoge bloeddruk. De bloeddruk ging naar normale waardes. Ik was dus erg tevreden. Rond 20 januari 2020 kreeg ik een aantal keren per dag last van kramp in de benen, voeten en tenen. De kramp bleef lang aanhouden en kwam steeds weer terug. Een paar dagen hierna werd de huid op mijn buik en rondom de oksels rood. Sinds [lees meer...]25 januari heb ik vreselijke jeuk. Op 29 januari ben ik gestopt met de Amlodipine.

19-01-2021 | Man | 61
amlodipine (10mg)
Na 23 jaar Norvasc Amlodipine te hebben geslikt moest ik overstappen naar een goedkoop merk volgens de apotheker, dus nu van het merk Accord. Nou dat heb ik dus geweten, ik ben helemaal depressief geworden, kon bijna niet meer functioneren. Ik snap niet dat je na zoveel jaren zonder problemen over moet stappen naar zulke rommel. Dus ze hoeven me nooit meer te zegg[lees meer...]en dit is het zelfde als je vorige medicijn. Na terug gaan naar mijn oude vertrouwde medicijn is het weer langzaam goed gekomen, maar de lijdensweg weg was groot. Verzekeraars moeten eens na gaan waar ze mee bezig zijn. Normaal ga je toch om beter te worden en niet slechter. Zelde medicijn in ander jasje, vergeet het maar.

18-03-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Ik gebruik de Amlodipine al een flink aantal jaren. Totaal geen last van bijwerkingen. (Terwijl ik bij bijv. statines verga van de spierpijn).

17-04-2021 | Man | 66
Hypertensie
ivm hoge bloeddruk in ziekenhuis geconstateerd, 216/110, gestart met enalapril 10 mgr en amlodepine 10 mgr, na 2 dagen weinig resultaat Bloeddruk daalde amper en veel bijwerkingen, zoals duizelig en pijn schouders/nek en rugpijn ook koude handen/voeten en tintelingen iom huisarts, alleen amlodepine 10 mgr gebruiken Klachten blijven hetzelfde en merk nog geen vooruitg[lees meer...]ang. bij geen verandering stop ik met alodepine, je krijgt alleen meer klachten en geen verbetering.

01-04-2021 | Vrouw | 67
amlodipine (10mg)
Last van slapeloosheid, ik lag soms tot 4 uur wakker. S-nachts erge spierkrampen. Overdag pijn in mijn benen en heupen. Ik houd erg van lange wandelingen maar dat lukte niet meer. Ook kreeg ik een rood, warm gezicht en erg veel last van witte, gevoelloze vingers zodra ik iets vastpak dat koud is. Ik ben met het medicijn gestopt maar nu 2 weken later nog steeds pijn in mij[lees meer...]n benen, dat gaat maar langzaam weg.

29-08-2021 | Man | 68
amlodipine (10mg)
Gebruik Enalapril 5 mg dit is naar twee gegaan bloeddruk was altijd met 1 Enalapril rond de 140 80 maar bloeddruk was het afgelopen jaar gaan stijgen tussen 150 en 160 dus Enalapril naar 10 mg dit gaf niet de nodige veranderingen dus kreeg ik Emlodipine 5 mg voor 6 weken ben de twee 5 mg Enalapril 'smorgens tussen 08.00 en 09.00 uur gaan slikken en 's.vondts de Emlodipi[lees meer...]ne 10 mg tot ik na 2 weken merkte vocht in scheenbenen . Heb dit aan plaats vervangende huisarts gemeld waardoor ik die zelfde dag nog een afspraak bij hem had de dag hierna bloed wezen prikken de resultaten waren goed en heb daarna contakt gehad met assistent huisarts om te melden dat ik zou stoppen en ben gestopt met Emlodipine assistent heeft toen met huisarts gesproken en belden later terug met de mededeling dat huisarts mij de volgende dag om 09.00 uur zou terug bellen. Die arts die zou terug bellen heeft niet gebeld maar een collega om 11.55 uur met hem de afspraak gemaakt dat mijn eigenlijke huisarts op 6 -9-2021. Mijn bloeddruk was 15974 zonder pillen en na innamen anderhalf uur later 165 74 dit 29-08-2021 . Is nu afwachten wat mijn eigenlijke Arts gaat doen of ik andere pillen ga krijgen.

16-08-2021 | Man | 68

26-03-2021 | Vrouw | 68
amlodipine (5mg)
Na inname tot 2 x toe hypertensie 230/110 met ambu opgehaald ivm een aanval van hoge bloeddruk. Bijwerkingen zijn vreselijk, niet slapen, hartkloppingen een uur na inname de hele nacht door, spierpijn, krampen, pijn in benen, misselijk, geen honger, beroerd. Moet ik doorgaan? Of is dit voldoende info voor de lezer hier absoluut niet aan te beginnen.

06-04-2021 | Vrouw | 69
amlodipine (5mg)
Na een aantal dagen innemen ben ik niet in staat meer verder dan 100 meter te lopen zonder te rusten wegens vermoeide spieren en pijn in heup. Vervolgens moet ik na een paar stappen alweer stilstaan. Welliswaar heb ik slagaderverkalking in benen, maar zonder Amlodipine heb ik daar nauwelijks last van.