Amlodipine

amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

02-04-2019

Hypertensie

Ik krijg deze tabletten niet geslikt, ze zijn te ruw en blijven in mijn keel steken. Helaas is er geen gecoate versie. Ik kreeg ook talloze puntbloedinkjes rond mijn enkels. Dat is niet pijnlijk en naar het schijnt niet gevaarlijk, maar ik vertrouw het niet. Kan niet gezond zijn.
16-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)
13-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend
25-06-2019

Hypertensie

Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...
17-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Ik heb dit middel drie jaar trouw iedere dag geslikt. Eerst in de ochtend maar omdat ik er erg duizelig van werd ben ik het in de avond gaan slikken. Daardoor minder last van de duizelingen. Ik kreeg last van wazig beeld en voelde mij lange tijd gewoon niet lekker (onzeker, angstig etc) Het duurde echt een tijd voordat ik erachter kwam dat het met Amlodipine te maken had. [lees meer...]De afname van het libido gaf voor mij de doorslag om direct met het middel te stoppen. Dan maar een hoge bloeddruk, ik was het zat! Nu inmiddels overgestapt op Olmesartan en mijn bloeddruk is perfect, ik voel mij weer als vanouds en het libido is weer helemaal terug. Voor mij was Amlodipine een drama !
16-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.
22-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.
06-03-2019

Amlodipine (amlodipine)

sinds 2011 anti depressivia (Citolapram), sinds decemer 2017 Lisinopril 5mg, vanaf 29-12-2018 hydrochloorthiazide 12,5 mg erbij (negatief advies apotheker) maar na 6 weken gestopt vanwege bijwerkingen en geen resultaat. Nu dan mogen genieten van Amlopidine hetgeen direct misging. Door voorlichting verpleegkundige huisartsenpraktijk en huisarts alle vertrouwen verloren e[lees meer...]n ga op zoek naar andere weg.
06-03-2019

19-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.
17-06-2019

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina
11-02-2020

Amlodipine (amlodipine)

Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!
06-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig
08-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Bloeddruk mooi omlaag na een paar weken, in tegenstelling tot andere middelen. Geen last van bijwerkingen. Gewoon blijven puzzelen met je cardioloog tot je de juiste mix vind. Heeft wel even geduurd, doorzetten
27-04-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gestart ivm hoge bloeddruk, vooral bovendruk moest lager worden. Deze is lager, op dit moment 130.
13-01-2020

Hypertensie

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (530) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (491) - Antibiotica - penicillines breedspectrum