amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

08-02-2022 | Vrouw | 19
amlodipine (10mg)
Werkt wel, maar door de vermoeidheid, heel veel vocht dat ik vast hield waardoor ik ontzettend pijn had, voornamelijk in de enkels, overgestapt

15-10-2021 | Vrouw | 37
amlodipine (10mg)
Veel middelen geprobeerd maar bij deze geen last van bijwerkingen.... Heb lisinopril gehad en losartan en elanapril alleen maar problemen met deze nog niks

03-12-2021 | Vrouw | 42
amlodipine (5mg)
Lichaam moet er even aan wennen, maar ik begon tegelijk met de Sotalol ivm boezemfibr. dus moeilijk te zeggen waar het vanaf komt. Blozen en warm gezicht. Geen honger gevoel, erg moe, in de avond rillerig, diarree en een paar kg lichter. Maar na een week een heel rustig hart! En bijwerkingen bijna weg. Beetje suf nog. Maar wat een verademing met hoe ik me hiervoor voelde[lees meer...]. Slapen lukt goed, eindelijk geen natte dekens van het zweten!

31-10-2021 | Man | 43
amlodipine (10mg)
Ik gebruikte dit middel al een lange tijd, echter ineens heb ik problemen er mee. Een aantal uur na inname word ik licht in m'n hoofd.

10-10-2021 | Vrouw | 48
amlodipine (5mg)
Direct na t eerste gebruik was de volgende dag m’n bloeddruk van 220/120 gedaald naar acceptabele waarden rond 150/100. Maar de bijwerkingen werden na twee dagen ondraaglijk, ik was totaal uitgeschakeld, van normaal 3x sporten en lange wandelingen met de hond, durfde ik amper nog alleen naar buiten en was ik al blij met een wandeling van 5 minuten. Hartkloppingen, niet kun[lees meer...]nen slapen, extreem moe, enorm onwel gevoel, nooit meegemaakt dit. Na 6 dagen stop ik met dit middel en morgen (maandag) ga ik overleggen met de HA.

02-02-2022 | Vrouw | 53
amlodipine (5mg)
Omdat mijn bloeddruk erg hoog was en ik klachten had gestart met amlodipine. Eerste 2 weken gingen prima. Ik voelde me eindelijk weer goed. Minder moe ook. Maar helaas kreeg ik daarna last van vocht in de enkels en rode knieën die heel warm worden. Soms kon ik er niet van slapen. Overdag ging het goed maar eind van de middag begon het dan weer. Nu starten met enalapril. Ho[lees meer...]op dat dit beter gaat. Bloeddruk was namelijk nog steeds hoog. 150 -110

27-10-2021 | Vrouw | 54
amlodipine (10mg)
Amlodipine zorgt bij mij voor pijnlijke, opgezette benen. 'S nachts komt dat vocht er weer uit want dan moet ik heel vaak plassen. Spierkrampen in mijn benen veroorzaakten veel pijn. Daarna Nifedipine gekregen maar de klachten werden uiteindelijk weer net zo erg.

18-05-2022 | Man | 57

05-02-2022 | Vrouw | 57
amlodipine (10mg)
Ga ermee stoppen na 9 maanden ontzettend slecht te voelen.. Dit na gebruik van 26 jaar.. Kan bijna niks meer vanwege energie level..

08-05-2022 | Man | 58
amlodipine (10mg)
Slecht ervaringen ik wist niet waar al die klachten die ik heb beschreven bij bijwerkingen vandaag komen tot dat ik mensen tegen kwam via internet en die ik prive kenden de zelfde klachten hadden toen wist ik dit is troep, ik ben er meteen mee gestop , en kreeg van iemand te horen moringa te gebruiken en dat helpt mij goed. mijn bloed druik is nou rond 140/90 som nog lager[lees meer...] zelfs

07-05-2022 | Man | 63
amlodipine (10mg)
Bloeddruk onder controle, Maar ik vind de bijwerkingen echt lastig! (Impotentie)***

11-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
hoi, gebruik 3 soorten voor de bloeddruk, maar na inname smorgens van dit medicijn krijg ik na een tijdje een raar gevoel in mijn hoofd en soms ook last van mijn oren. rot gevoel

07-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Hallo, lees dat u licht gevoel in hoofd hebt, heb daar ook last van maar weet niet of het door de amlodipine komt, gebruik ook metoprolol en perindopril voor de bloeddruk en medicijnen voor diabertes en bloedverdunners. atorvastatine voor cholesterol dus ik weet niet waar dit vervelende gevoel van komt, huisarts geweest en neurolooog maar niks mee opgeschoten. [lees meer...]gebruik deze medicijnen al jaren, maar sinds juni 2021 worstel ik hier mee.

28-10-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Effectief, maar waardeloos met veel bijwerkingen. Van verandering ontlasting hartkloppingen haaruitval , opvliegers. Vocht vasthouden. Kortom ellende.

29-08-2021 | Man | 68
amlodipine (10mg)
Gebruik Enalapril 5 mg dit is naar twee gegaan bloeddruk was altijd met 1 Enalapril rond de 140 80 maar bloeddruk was het afgelopen jaar gaan stijgen tussen 150 en 160 dus Enalapril naar 10 mg dit gaf niet de nodige veranderingen dus kreeg ik Emlodipine 5 mg voor 6 weken ben de twee 5 mg Enalapril 'smorgens tussen 08.00 en 09.00 uur gaan slikken en 's.vondts de Emlodipi[lees meer...]ne 10 mg tot ik na 2 weken merkte vocht in scheenbenen . Heb dit aan plaats vervangende huisarts gemeld waardoor ik die zelfde dag nog een afspraak bij hem had de dag hierna bloed wezen prikken de resultaten waren goed en heb daarna contakt gehad met assistent huisarts om te melden dat ik zou stoppen en ben gestopt met Emlodipine assistent heeft toen met huisarts gesproken en belden later terug met de mededeling dat huisarts mij de volgende dag om 09.00 uur zou terug bellen. Die arts die zou terug bellen heeft niet gebeld maar een collega om 11.55 uur met hem de afspraak gemaakt dat mijn eigenlijke huisarts op 6 -9-2021. Mijn bloeddruk was 15974 zonder pillen en na innamen anderhalf uur later 165 74 dit 29-08-2021 . Is nu afwachten wat mijn eigenlijke Arts gaat doen of ik andere pillen ga krijgen.

16-08-2021 | Man | 68

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (586) - Anticonceptie - eenfase