Amlodipine

amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

11-02-2020

Amlodipine (amlodipine)

Twee weken 5 mg geslikt omdat enalapril bij mij niet afdoende was om de bloeddruk naar een acceptabel niveau te doen zakken. Veel last van de volgende bijwerkingen: duizelig, zwalkend over straat lopen, moe, onzeker, licht in het hoofd, vertraagd reactievermogen, moeilijk kunnen concentreren, opgezwollen gezicht, drukkend gevoel op de borst en steken bij rechter schouderbl[lees meer...]ad. In overleg met huisarts gestopt. Nooit meer deze rotzooi! Nu uitsluitend enalapril 20 mg. Ik ga vanaf morgen op eigen initiatief de door mijn huisarts voorgeschreven dosering verdelen over 2 maal 10 mg omdat mijn bloeddruk over de dag sterk schommelend is. Hopelijk is dit effectief. Daarnaast heb ik afgelopen weken mijn voedingspatroon en leefstijl aangepast: geen alcohol meer, max 3 kopjes koffie per dag, bietjes op het menu (natuurlijke vaatverwijder), appelcider azijn (1 eetlepel vermengen met 200 ml water en met een rietje drinken). Verder gebruik ik dagelijks supplementen: visolie capsules, vitamine D en magnesium. Meer bewegen en stress vermijden is ook belangrijk als je op een natuurlijke manier je bloeddruk omlaag wilt krijgen!
25-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Heb dit medicijn gekregen tegen hoge bloeddruk. Ben 69 jaar en vroeger altijd lage bloeddruk. Hartproblemen zitten in de familie. Heb nu een redelijk goede bloeddruk, meestal wel even boven de 14 maar dan wel met 7 onderdruk. Voor mij heeft dit medicijn totaal geen bijwerkingen, en neem het nochtans in combinatie met medicijnen voor epilepsie.
13-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

zeer hoge bloeddruk geconstateerd in 2014 (210/110), acuut op amlopidine, long embolieen geconstateerd, kleine bijwerkingen, medicijn werkt wel goed bloeddrukverlagend
22-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Sinds het gebruik oorsuizen, nu gestopt 2 dagen maar nog geen herstel. Hoelang duurt het voor de bijwerkingen weer stoppen. Hierna weer naar huisarts voor of nieuwe medicatie of weer starten bij geen resultaat stoppen Oorsuizen.
14-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

neem het nu vijf weken in. mijn gezondheid holt achteruit.kan heel slecht lopen van de rugpijn en spierpijn in de benen.als ik opsta heb ik al dikke benen. dit kan niet goed zijn.
06-11-2019

Amlodipine (amlodipine)

Zoveel bijwerkingen dat ik er na een paar dagen mee gestopt ben. Het voelde wel alsof mijn hartslag trager werd, dus het zal vast geholpen hebben. Maar mijn lichaam reageerde met 'neeeee', gezien alle bijwerkingen. Duizelig, wiebelig op de benen. Voelde aan alsof ik zwalkend over straat liep. Huiduitslag binnen 4 uur na inname tablet, ernstige jeuk hoofdhuid, handpalmen. [lees meer...] Rode vlekken hoofd en hals. Vertraagd reactievermogen, spreken werd lastig
19-10-2019

Amlodipine (amlodipine)

Gebruik amlpdipine nu 5 maanden en heb sinds jaren geen migraine meer, terwijl ik dit soms wel elke 2 tot 3 weken had. Wel wat zere benen en in de zomer vocht in enkels maar dat stoort mij tot op heden niet.
25-06-2019

Hypertensie

Eerste weken raar gevoel in mijn hoofd steken en hoofdpijn duizelig wazig zien. Daarna opeens heftige uitslag vnl op mn onderbenen en voeten. Licht op mn armen. Jeuk en voelde heel warm en ongemakkelijk aan. Nu opgezwollen handen en voeten. Kan er geeneens lang op staan pijnlijk.Schoenen pas ik niet meer in. Gebeld ga nu stoppen en kijken of alle bijwerkingen snel weggaan.[lees meer...] Dan kijken hoe verder...
17-06-2019

Amlodipine (amlodipine)

amlodipin besilaat sandoz mg met zanidep mg tegen bloeddruk ,dit neem ik in & pijnlijke spieren in benen en knieen, gezwollen enkels s'avonds, smorgens enkels terug normaal, ik leg ijsblok op de pijn , dit helpt iets of wat maar pijn komt terug, soms reparil gel ,met zanidep alleen had ik geen nevenwerkingen, wie kan me helpen deze nevenwerken te stoppen , dank en grts[lees meer...] Christina
17-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

Eindelijk een middel dat mijn bloeddruk verlaagt, helaas nu na 2 maanden opgezwollen enkels en vooral rechter onderbeen...... HELP! Wat wordt mij nu geadviseerd???
05-05-2019

Amlodipine (amlodipine)

hele hete bovenbenen, rood gezicht met vlekken, naar hulppost ziekenhuis op zondag op verdenking van trombosebeen, advies steunkousen, gestopt met medicijn en na al 2 dagen slinking van enkels en been, nu na 10 dagen slanke enkels en been.
02-04-2019

Hypertensie

Ik krijg deze tabletten niet geslikt, ze zijn te ruw en blijven in mijn keel steken. Helaas is er geen gecoate versie. Ik kreeg ook talloze puntbloedinkjes rond mijn enkels. Dat is niet pijnlijk en naar het schijnt niet gevaarlijk, maar ik vertrouw het niet. Kan niet gezond zijn.
06-03-2019

Amlodipine (amlodipine)

sinds 2011 anti depressivia (Citolapram), sinds decemer 2017 Lisinopril 5mg, vanaf 29-12-2018 hydrochloorthiazide 12,5 mg erbij (negatief advies apotheker) maar na 6 weken gestopt vanwege bijwerkingen en geen resultaat. Nu dan mogen genieten van Amlopidine hetgeen direct misging. Door voorlichting verpleegkundige huisartsenpraktijk en huisarts alle vertrouwen verloren e[lees meer...]n ga op zoek naar andere weg.
06-03-2019

29-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

Zwalken, spierpijn, veel plassen, wazigzien, krampen benen en armen, hierdoor gevallen, etc.
20-01-2020

Amlodipine (amlodipine)

De bloeddruk is in combinatie met plaspil goed gedaald

Thyrax Duotab (846) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (529) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (490) - Antibiotica - penicillines breedspectrum