amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

18-05-2022 | Man | 57

08-05-2022 | Man | 58
amlodipine (10mg)
Slecht ervaringen ik wist niet waar al die klachten die ik heb beschreven bij bijwerkingen vandaag komen tot dat ik mensen tegen kwam via internet en die ik prive kenden de zelfde klachten hadden toen wist ik dit is troep, ik ben er meteen mee gestop , en kreeg van iemand te horen moringa te gebruiken en dat helpt mij goed. mijn bloed druik is nou rond 140/90 som nog lager[lees meer...] zelfs

14-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
Naast amlodipine 5 mg kreeg ik losartan 50 mg, dus 2x bloeddrukverlager, vanwege hartproblemen.

24-02-2022 | Man | 72
amlodipine (5mg)
Als aanvulling enalapril tegen hoge bloeddruk. Alleen maar negatieve effecten. Vooral hoge mate van oorsuizen groot probleem waardoor vermoeidheid, slapeloosheid, angstaanvallen, depressieve gevoelens et. Na 3 maanden in overleg huisarts gestopt met innemen. Nu 3 dagen geleden en oorsuizen lijkt sterk afgenomen, hopelijk blijft dat zo. Wat een troep is dit want alleen maar[lees meer...] vergaande bijwerkingen en geen effect waar het voor bedoeld is.

05-02-2022 | Vrouw | 57
amlodipine (10mg)
Ga ermee stoppen na 9 maanden ontzettend slecht te voelen.. Dit na gebruik van 26 jaar.. Kan bijna niks meer vanwege energie level..

08-11-2021 | Vrouw | 88
amlodipine (5mg)
sinds ik deze pil moet gebruiken, ben ik verward. slaapstoornissen. gespannen. emotioneel

31-10-2021 | Man | 43
amlodipine (10mg)
Ik gebruikte dit middel al een lange tijd, echter ineens heb ik problemen er mee. Een aantal uur na inname word ik licht in m'n hoofd.

28-10-2021 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
Effectief, maar waardeloos met veel bijwerkingen. Van verandering ontlasting hartkloppingen haaruitval , opvliegers. Vocht vasthouden. Kortom ellende.

27-10-2021 | Vrouw | 54
amlodipine (10mg)
Amlodipine zorgt bij mij voor pijnlijke, opgezette benen. 'S nachts komt dat vocht er weer uit want dan moet ik heel vaak plassen. Spierkrampen in mijn benen veroorzaakten veel pijn. Daarna Nifedipine gekregen maar de klachten werden uiteindelijk weer net zo erg.

10-10-2021 | Vrouw | 48
amlodipine (5mg)
Direct na t eerste gebruik was de volgende dag m’n bloeddruk van 220/120 gedaald naar acceptabele waarden rond 150/100. Maar de bijwerkingen werden na twee dagen ondraaglijk, ik was totaal uitgeschakeld, van normaal 3x sporten en lange wandelingen met de hond, durfde ik amper nog alleen naar buiten en was ik al blij met een wandeling van 5 minuten. Hartkloppingen, niet kun[lees meer...]nen slapen, extreem moe, enorm onwel gevoel, nooit meegemaakt dit. Na 6 dagen stop ik met dit middel en morgen (maandag) ga ik overleggen met de HA.

21-09-2021 | Vrouw | 72
amlodipine (5mg)
Ik heb Amlodipine 5mg naast Enalapril 20 mg, waar ik geen problemen mee heb anders dan in het begin iets duizelig aanvullend gekregen, toen ik een periode te hoge bloeddruk had door stress. Voelde mij direct heel ellendig. Met huisarts besloten 3 tot 4 weken te stoppen en daarna weer bloeddruk laten meten.

29-08-2021 | Man | 68
amlodipine (10mg)
Gebruik Enalapril 5 mg dit is naar twee gegaan bloeddruk was altijd met 1 Enalapril rond de 140 80 maar bloeddruk was het afgelopen jaar gaan stijgen tussen 150 en 160 dus Enalapril naar 10 mg dit gaf niet de nodige veranderingen dus kreeg ik Emlodipine 5 mg voor 6 weken ben de twee 5 mg Enalapril 'smorgens tussen 08.00 en 09.00 uur gaan slikken en 's.vondts de Emlodipi[lees meer...]ne 10 mg tot ik na 2 weken merkte vocht in scheenbenen . Heb dit aan plaats vervangende huisarts gemeld waardoor ik die zelfde dag nog een afspraak bij hem had de dag hierna bloed wezen prikken de resultaten waren goed en heb daarna contakt gehad met assistent huisarts om te melden dat ik zou stoppen en ben gestopt met Emlodipine assistent heeft toen met huisarts gesproken en belden later terug met de mededeling dat huisarts mij de volgende dag om 09.00 uur zou terug bellen. Die arts die zou terug bellen heeft niet gebeld maar een collega om 11.55 uur met hem de afspraak gemaakt dat mijn eigenlijke huisarts op 6 -9-2021. Mijn bloeddruk was 15974 zonder pillen en na innamen anderhalf uur later 165 74 dit 29-08-2021 . Is nu afwachten wat mijn eigenlijke Arts gaat doen of ik andere pillen ga krijgen.

24-07-2021 | Vrouw | 74
amlodipine (10mg)
De H.H heeft altijd bijwerkingen herkent, Deze bijwerkingen niet. Strakke enkels, hartkloppingen,dikke voeten,6mnd. wiebelende been,haaruitval.Spierpijn arm en been,Kon nek niet meer goed overeind houden.Manueel therapeut,hij leraar Han, voelde dat dit anders was.Podotherapeut zei"je voeten veranderen steeds.Dacht ouderdom. Maar deze bijwerkingen verdwenen weer. Nu voel ik[lees meer...] die spier af en toe even terugkomen.Totdat na 3 jaar ik plotseling de zenuwen van mijn benen niet meer goed kon sturen en fietsen was gevaarlijk.Gestopt afkick verschijnselen de zelfde als wanneer je het gebruikt.Ga nu 4 week in zonder.Drink bietensap Meloen. Zuiveringszout 6 halve theelepeltjes. Veel water.Maar ben er nog niet.Alle bijwerking bij mijn H.A. neer gelegd.Denk dat ik dit middel eerst 5mgr, daarna 10 zeker 6 jaar gebruikt.

19-04-2022 | Vrouw | 82
amlodipine (5mg)
opgezette voeten en enkels en nu extreem droge jeukerige huid voeten en benen en slecht lopen vanwege zwelling tenen

11-02-2022 | Vrouw | 65
amlodipine (5mg)
hoi, gebruik 3 soorten voor de bloeddruk, maar na inname smorgens van dit medicijn krijg ik na een tijdje een raar gevoel in mijn hoofd en soms ook last van mijn oren. rot gevoel

08-02-2022 | Vrouw | 19
amlodipine (10mg)
Werkt wel, maar door de vermoeidheid, heel veel vocht dat ik vast hield waardoor ik ontzettend pijn had, voornamelijk in de enkels, overgestapt

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (587) - Anticonceptie - eenfase