amlodipine

Syndroom van Raynaud (2 meningen)

17-07-2020 | Man | 71
amlodipine (10mg)
Mijn benen hielden erg veel vocht vast met het gevolg dat ik weinig urineerde. En de bloeddruk daalde maar een klein beetje.

13-07-2020 | Man | 77
amlodipine (10mg)
Duizeligheid, en zweverig, vermindering van energie,

05-07-2020 | Man | 60
amlodipine (10mg)
Op advies van de arts begonnen met 5 mg amlodipine icm. Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Bloeddruk was keurig gezakt naar. 150/155. 80/90. De arts was van mening dat de BD nog verder naar beneden zou moeten en heeft de dosis amlodipine verhoogd naar 10 mg. Nu,na 4a 5 maanden gebruik, sluipen er ongemerkt toch een aantal ongewenste bijwerkingen in. S’nachts Verschrikkelij[lees meer...]ke kramp in de kuiten, een uur na het innemen soms hartkloppingen, onbestendig gevoel en wazig zien. Als absolute dieptepunt ben ik gisteren met een ambulance afgevoerd naar de spoedeisende hulp. Daar konden ze uiteindelijk niets vinden van hartfalen of neurologische problemen dus weer naar huis gekomen. Vanmorgen na het innemen van de amlodipine onmiddelijk weer duizelig benauwd en hartkloppingen. Morgen afspraak met HA en dan maar eens bespreken of ik hier mee door moet gaan.

29-01-2020 | Man | 85
amlodipine (5mg)
Zwalken, spierpijn, veel plassen, wazigzien, krampen benen en armen, hierdoor gevallen, etc.

20-01-2020 | Man | 73
amlodipine (5mg)
De bloeddruk is in combinatie met plaspil goed gedaald

17-01-2020 | Man | 52
amlodipine (5mg)
Ik heb dit middel drie jaar trouw iedere dag geslikt. Eerst in de ochtend maar omdat ik er erg duizelig van werd ben ik het in de avond gaan slikken. Daardoor minder last van de duizelingen. Ik kreeg last van wazig beeld en voelde mij lange tijd gewoon niet lekker (onzeker, angstig etc) Het duurde echt een tijd voordat ik erachter kwam dat het met Amlodipine te maken had. [lees meer...]De afname van het libido gaf voor mij de doorslag om direct met het middel te stoppen. Dan maar een hoge bloeddruk, ik was het zat! Nu inmiddels overgestapt op Olmesartan en mijn bloeddruk is perfect, ik voel mij weer als vanouds en het libido is weer helemaal terug. Voor mij was Amlodipine een drama !

16-01-2020 | Man | 53
amlodipine (10mg)
Ik had eerst 5 mg Amlodipine per dag door extreem hoge bloeddruk van ongeveer 230/125. Intussen is dat na een maand gezakt naar ongeveer 160/95. Hoge bloeddruk komt door ernstige verveling op het werk, bore-out, indirect gerelateerd aan autisme.

13-01-2020 | Man | 62
Hypertensie

08-11-2019 | Man | 60
amlodipine (5mg)
Bloeddruk mooi omlaag na een paar weken, in tegenstelling tot andere middelen. Geen last van bijwerkingen. Gewoon blijven puzzelen met je cardioloog tot je de juiste mix vind. Heeft wel even geduurd, doorzetten

16-10-2019 | Man | 50
amlodipine (5mg)
Jaren last van migraine (soort van) 1-2 keer per week, overgeven; hoofdpijn... ; vastgesteld bloeddruk 189/120 ! Amlodipine gebruik = alle klachten weg !!! naar drie manden gestopt met slikken = klachten terug ! dus beter maar blijven innemen. Nu een jaar later gaat het me beter behalve dat er slaapapneu is vastgesteld. (denk zelf gevolg van vroeger steeds maar veel overg[lees meer...]even...)

26-09-2020 | Vrouw | 75
amlodipine (5mg)
niet prettig op gezwollen tandvlees en soms misselijk.

26-07-2020 | Vrouw | 67
amlodipine (5mg)
in het begin deed het medicijn weinig. Bloeddruk schommelde van 154/109 wat mij zeer duizelig en bibberig maakte. Nu, na een maand, niet erg veel effect en vooral de lamlendigheid breekt mij op. Ik ben anders zeer vitaal. Nu te moe om iets e doen.

03-06-2020 | Vrouw | 17

02-06-2020 | Vrouw | 67
Hypertensie
pas na ca. 4 maanden zijn de klachten begonnen, ik twijfel of ik deze medicatie nog langer zal slikken...naast Amlodipine slik ik ook 2xdgs 50 mg. Metoprolol...

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
wil graag wat meer over weten neuro-pathie met dit medicijn. veel pijn ik heb neuro-pathie me onder benen en voeten daar wil geen bloed doorlopen met dit medicijn word het veel erger.

18-05-2020 | Vrouw | 70
amlodipine (5mg)
heb veel last ik heb een erge neuro-pathie het bloed wil niet verder naar de onderbenen kuiten +voeten vreselijk veel last van.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (551) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (506) - Antibiotica - penicillines breedspectrum