Ervaringen met Verapamil

verapamil

Hartritmestoornissen (62 meningen)
Clusterhoofdpijn (20 meningen)
Hoge bloeddruk (8 meningen)
Atriumfibrilleren (8 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

31-03-2018 | Man | 70
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gebruik ter vervanging van Sotalol , wat ook geen pretje was (Na open hart operatie) Mijn klacht is obstipatie , harde keutels en slechte stoelgang balans die soms wel hiaten heeft van 4 dagen geen ontlasting. Regelmatig hoofdpijn . Aangezien ik ook andere medicijnen gebruik is de oorzaak daarvan niet zeker, maar mogelijk ook door Verapamil.

15-02-2018 | Man | 38
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
De bijwerkingen overstegen op een bepaald moment de positieve werking tegen CH. Verapamil doet bij mij wat het moet doen tegen CH echter tegen een te hoge prijs. Ik bereik meer met de combinatie zuurstof, sumatriptan, bediol, bedrocan en bedica. Cannabis zorgt voor verlichting van pijn voor, ten tijde en na een aanval. Cannabis zorgt er ook voor dat ik minder aanvallen heb[lees meer...] en helemaal geen hoofdpijn en migraine klachten meer heb. Verapamil is het gewoon niet en heeft bij mij meer kapot gemaakt dan dat het goed deed, helaas.

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornis
Enige tijd nadat bij mij apneu was geconstateerd kreeg ik ook hartritmestoornis. Bij enige inspanning werd ik kortademig. Na eerst bètablokkers geprobeerd te hebben, wat niet werkte, Verapamil voorgeschreven. 1 tablet per dag gaf onvoldoende resultaat, 2 tabletten per dag wel. Ik fiets en tennis weer zonder de gevolgen van de hartritmestoornis te ondervinden, Prima z[lees meer...]o. In begin als bijwerking harde ontlasting gehad maar ook dat is nu onder controle.

06-10-2017 | Man | 52
Hypertensie
Op voorschrijven van mijn specialist ben ik begonnen met Verapamil, 120mg met vertraagde afgifte. Na ca twee weken begon ik onrustig te slapen, halverwege de nacht slaap/wakker perioden. Overdag moe, hoofdpijn (band om hoofd gevoel). Na inname merkte ik de ergste effecten, op een gegeven moment zelfs wat angstig. Ik ben er mee opgehouden, weer redelijk geslapen en ik voel [lees meer...]me weer fit. Bloeddruk is overigens niet gedaald.

17-09-2017 | Man | 58
Atriumfibrilleren
Ik slik aanvankelijk metoprolol, maar hier was ik erg moe van. Cardioloog gaf mij toen verapamil wat ik beter verdraag, moet wel goed op mijn ademhaling letten, dus goed en diep ademhalen vanuit je buik. ALcohol verdraag ik in het geen niet, dus geen biertje meer of iets dergelijks. Alleen als ik teveel spanning heb door mijn werk, komt de hartritme storing door de medic[lees meer...]atie heen. Heb in het afgelopen weekend besloten om mij te laten ableren. Cardioloog vond het een goed plan. Wellicht kan ik hierdoor van de medicijnen af komen. Ik heb wel ervaren dat je zelf stap en moet ondernemen en als een ander niet lekker gaat bespreken met je cardioloog. Mocht de ablatie niet afdoende zijn dan is goed te leven met dit medicijn. maar ik vraag mij wel af of de bijwerking op de lange termijn mbt de nieren er. Tevens vraag ik mij af de medicijnen op langere termijn voldoende zijn om mijn hart in bedwang te houden.

02-08-2017 | Man | 67
Boezemfibrilleren
voor de derde keer Flutter maar nu ook, sterker, met boezemfibrillatie. Daarvoor is de dosering van Verapamil (120mg) van 1 x per dag naar 2 x per dag verhoogd (daarnaast 1 x per dag Flecainide en Rivaroxaban). Wat ik eerst niet had is oorsuizen en verstopte oren. Omgevingsgeluid klinkt alsof je onder water bent. Dus geregeld mijn oren klaren om de druk in mijn oren bij te[lees meer...] stellen en mijn omgeving normaal te verstaan. voor het doel de boezemfibrillatie te reduceren prima medicijn van enkele, langdurige aanvallen per dag terug naar zo nu en dan per week.

16-05-2017 | Man | 42
Clusterhoofdpijn
Heb mijn twijfels of dit wel efficiënt is om aanvallen te verhinderen.

21-12-2016 | Man | 54
Atriumfibrilleren
Ondanks 240 mg en 2 x 80 mg snelwerkend nog een hartslag (onregelmatig) van 120 in rust. gekregen tegen boezemfibrileren, enige wat er gebeurt is dat de hartslag iets naar beneden gaat. let op in combinatie met pradaxa ivm dosering en een statine ivm spierpijn.

22-12-2015 | Man | 57
verapamil (80mg)
Clusterhoofdpijn
Deze keer vanaf de lente last van clusterhoofdpijn, het werd per verstreken maand erger en nu na november ging het al iets beter. Nog maar 1 keer p/d een pijn aanval ( 1/2 tot 1 u ). Toch naar de specialist gegaan en ik kreeg dit keer Verapamil voorgeschreven, 3 x daags i tablet. Vanaf de eerste dag van inname zijn de pijn aanvallen weg gebleven. Ik moet wel veel water dr[lees meer...]inken, heb ook echt dorst en de ontlasting is vaster. Maar ik voel me prima en gelukkig al dagen van de aanvallen af.

15-10-2015 | Man | 49
Clusterhoofdpijn
Het middel helpt wel tegen hoge bloeddruk en tegen schommelingen van de bloeddruk. Helpt niet echt tegen clusterhoofdpijn. De meest vervelende bijwerking is het vasthouden van vocht, vooral 's avonds last van dikke gezwollen enkels.

08-09-2015 | Man | 47
Clusterhoofdpijn
na weer een verpeste vakantie door dat monster, de knoop maar eens doorgehakt en verwijsbrief huisarts gehaald voor LUMC in Leiden, veel goeie dingen over gehoord en gelezen. Na een gesprek met arts afgesproken om maar weer medicatie te proberen, de eerste verapamil moest gaan opbouwen eerst 1 per dag 3 dagen, dan 2 per dag 3 dagen, dan 3 per dag 3 dagen en dan 3keer 2 per[lees meer...] dag, zal ik op 240mg per keer uitkomen. Ik begonnen, 1 per dag ging redelijk, voelde me al wel anders, 2 per dag ik had het gevoel dat ik stoned was en niet meer op deze wereld! Gemaild, moest maar weer terug naar 1 per dag om mijn lichaam er meer aan te laten wennen, maar gevoel bleef. Heb zelf de knoop maar doorgehakt en ben er helemaal mee gestopt en voel me nu weer normaal! En al met al heeft het ook niet veel geholpen qua aanvallen, want die bleven gelijk, minimaal 5 per dag! Nu op naar de volgende medicatie om dit monster het zwijgen op te leggen!

07-08-2015 | Man | 65
Clusterhoofdpijn
Ruim vijf jaar flinke aanvallen van clusterhoofdpijn gehad (ca. 3 per week). Het middel Verapamil 120 voorgeschreven gekregen. Het middel hielp niet. In overleg met de huisarts en specialist, besloten om de dosis te verhogen naar 240. deze keer hielp het middel binnen een paar weken. Nog ruim een paar maanden doorgeslikt en daarna gestopt. De clusterhoofdpijn bleef vervolg[lees meer...]ens weg en is niet meer terug gekomen. Ik ben nu, zonder medicijnen, clusterhoofdpijnvrij gedurende zo'n anderhalf jaar, GELUKKIG!

01-07-2015 | Man | 55
Hartritmestoornissen
Effectief en geen bijwerkingen. Het eige is sneller buiten adem, maar dat is logisch want dit middel verlaagd de hartslag.

20-05-2015 | Man | 77
Verhoogde hartslag
Had aanvallen van paroxysmale supraventriculaire tachycardie. Ondanks gebruik van Verapamil 120 mg nog een aantal keren voorgekomen. Heb nu in overleg met cardioloog dosering verhoogd. Echt vervelende bijwerkingen: obstipatie en sneller buiten adem bij inspanning.

26-02-2015 | Man | 63
Hartritmestoornissen
Heb sinds een jaar een ICD. Deze is al 2 keer afgegaan door boezemfibrilleren, wat bij mij gepaard met een hoge hartslag boven de 200. Heb naast de Metoprolol ret. 125 mg en de Lanoxin 0,25mg, de Verapamil 240 mg gekregen. Sinds ik dit middel gebruik, ben ik niet vooruit te branden. Net of ik overal in tegengehouden wordt. Een constante druk op buik en borst. Na altijd beh[lees meer...]oorlijk actief te zijn met klussen, wandelen, fietsen en tennis, ben ik nu bijna een zombie die alleen maar op de bank zit. Binnenkort weer afspraak bij cardioloog om dit te bespreken.

21-05-2014 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Heb in 2009 pacemaker moeten krijgen wegens hartritmestoornis (sinis arrest). Na controle door cardioloog een fietstest gedaan en daar kwam uit dat het hart fluttert bij een hoog ritme. Hiervoor Metoprolol gekregen wat na zo'n anderhalf jaar niet meer te continueren was wegens de bijwerkingen. Daarna Verapamil 120 Sandoz retard voorgeschreven gekregen. Dat ging beter. Na e[lees meer...]en jaar verhoogd naar 240 mg, maar toen werd het na enkele maanden Actavis retard. De bijwerking die toen de doorslag gaf was een verminderde glucose tolerantie die zich uitte door onverklaarbare hypo's en hypers. Toevallig lees ik de nieuwste bijsluiter op internet van Augustus 2013 en ja het is een van de bijwerkingen. Nooit eerder vermeld dus. Wat een narigheid het medicijn kan veroorzaken. Bij mij kwamen de volgende bijwerkingen opeenvolgend: gewrichtspijn, dorst, veel plassen, zwaarlijvigheid, vocht in de enkels en knieën, pijn in de armen, verhoogd hartritme en depressie. Nu weer gehalveerd naar 120 en het gaat beter maar ben zeer wantrouwig nu voor verdere medicatie.