Verapamil

verapamil

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Atriumfibrilleren (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

22-07-2018

Clusterhoofdpijn

Typische verhaal; huisarts dan specialist. Vast gestelde dat het CH was. Begon met medicijnen 1 dan 2 tabletten. Ik had 3 moeten nemen. Ben niet verder dan 2 Ik was een zombie geworden. Nauwelijks kon praten of bewegen. Gelukkig tegen die tijd ging de cluster voorbij. Dat was twee jaar geleden. Ik krijg regelmatig clusters met een week of zo pijn vrij. Ik neem niets meer.[lees meer...] Steun krijg je niet alleen het zelfde. Je bent te oud. Ik heb ook last van zware tinnitus. Niets aan te doen Twee manden geleden had een stroke. Twee dagen ziekenhuis. Je bent gewoon afgeschreven. Ik heb zelfmoord probeert duidelijk niet gelukt. Mijn vrouw heeft de meeste last.
15-02-2018

Clusterhoofdpijn

De bijwerkingen overstegen op een bepaald moment de positieve werking tegen CH. Verapamil doet bij mij wat het moet doen tegen CH echter tegen een te hoge prijs. Ik bereik meer met de combinatie zuurstof, sumatriptan, bediol, bedrocan en bedica. Cannabis zorgt voor verlichting van pijn voor, ten tijde en na een aanval. Cannabis zorgt er ook voor dat ik minder aanvallen heb[lees meer...] en helemaal geen hoofdpijn en migraine klachten meer heb. Verapamil is het gewoon niet en heeft bij mij meer kapot gemaakt dan dat het goed deed, helaas.
16-05-2017

Clusterhoofdpijn

Heb mijn twijfels of dit wel efficiënt is om aanvallen te verhinderen.
22-12-2015

Clusterhoofdpijn

Deze keer vanaf de lente last van clusterhoofdpijn, het werd per verstreken maand erger en nu na november ging het al iets beter. Nog maar 1 keer p/d een pijn aanval ( 1/2 tot 1 u ). Toch naar de specialist gegaan en ik kreeg dit keer Verapamil voorgeschreven, 3 x daags i tablet. Vanaf de eerste dag van inname zijn de pijn aanvallen weg gebleven. Ik moet wel veel water dr[lees meer...]inken, heb ook echt dorst en de ontlasting is vaster. Maar ik voel me prima en gelukkig al dagen van de aanvallen af.
15-10-2015

Clusterhoofdpijn

Het middel helpt wel tegen hoge bloeddruk en tegen schommelingen van de bloeddruk. Helpt niet echt tegen clusterhoofdpijn. De meest vervelende bijwerking is het vasthouden van vocht, vooral 's avonds last van dikke gezwollen enkels.
08-09-2015

Clusterhoofdpijn

na weer een verpeste vakantie door dat monster, de knoop maar eens doorgehakt en verwijsbrief huisarts gehaald voor LUMC in Leiden, veel goeie dingen over gehoord en gelezen. Na een gesprek met arts afgesproken om maar weer medicatie te proberen, de eerste verapamil moest gaan opbouwen eerst 1 per dag 3 dagen, dan 2 per dag 3 dagen, dan 3 per dag 3 dagen en dan 3keer 2 per[lees meer...] dag, zal ik op 240mg per keer uitkomen. Ik begonnen, 1 per dag ging redelijk, voelde me al wel anders, 2 per dag ik had het gevoel dat ik stoned was en niet meer op deze wereld! Gemaild, moest maar weer terug naar 1 per dag om mijn lichaam er meer aan te laten wennen, maar gevoel bleef. Heb zelf de knoop maar doorgehakt en ben er helemaal mee gestopt en voel me nu weer normaal! En al met al heeft het ook niet veel geholpen qua aanvallen, want die bleven gelijk, minimaal 5 per dag! Nu op naar de volgende medicatie om dit monster het zwijgen op te leggen!
07-08-2015

Clusterhoofdpijn

Ruim vijf jaar flinke aanvallen van clusterhoofdpijn gehad (ca. 3 per week). Het middel Verapamil 120 voorgeschreven gekregen. Het middel hielp niet. In overleg met de huisarts en specialist, besloten om de dosis te verhogen naar 240. deze keer hielp het middel binnen een paar weken. Nog ruim een paar maanden doorgeslikt en daarna gestopt. De clusterhoofdpijn bleef vervolg[lees meer...]ens weg en is niet meer terug gekomen. Ik ben nu, zonder medicijnen, clusterhoofdpijnvrij gedurende zo'n anderhalf jaar, GELUKKIG!
22-06-2013

Clusterhoofdpijn

Ik kon met Verapamil niet normaal functioneren, k was langzaam, alsof ik Valium gebruikte. Ook deed het niks aan mijn aanvallen.
04-05-2013

mag ik verapamil 2 keer 80 mg samen met enalaprilmaleaat 5 mg.samen gebruiken
24-12-2011

Clusterhoofdpijn

Ik heb een opbouw gekend tot 480 mg per dag en soms meer. Bij afbouw komen steeds de clusterhoofdpijnaanvallen terug. ( 1 a 2 x per 14 dagen). Ik maak me zorgen omdat ik zo langdurig gebruik, aan het werk blijf en erg vermoeid ben overdag. Weet iemand of er schadelijk effect kan optreden bij langdurig (jarenlang) gebruik van 480 mg of meer? Ik heb geen hartklachten.
27-07-2011

Clusterhoofdpijn

Sinds ik verapamil gebruik ben ik van de klachten af. Van 2 keer per dag een aanval van een half uur naar helemaal nooit meer. Super!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (515) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum