verapamil

Clusterhoofdpijn (15 meningen)
Atriumfibrilleren (6 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

01-09-2020 | Vrouw | 75

15-07-2020 | Vrouw | 65
Hartslag blijft ondanks gebruik tussen 80 en 100 en veel maagklachten

13-07-2020 | Man | 69
Hartritmestoornis
Vanwege incidenteel boezemfibrilleren kreeg ik Verapamil 120mg 1 keer per dag voorgeschreven. In de infofolder van de ziekenhuisapotheek stond dat bijwerkingen als hoofdpijn en duizelig worden vooral in het begin kunnen voorkomen, maar dat de klachten meestal vanzelf weer over gaan. Na een maand inname had ik nog steeds flinke hoofdpijn, net of er een riem rondom je hoof[lees meer...]d zat die steeds harder werd aangetrokken. Bovendien had ik een erg pijnlijke anus gekregen vanwege de dikke en harde ontlasting die als bijwerking optrad. Ook merkte ik dat er een soort waas voor mijn ogen hing waardoor ik geen goed contact meer had met de buitenwereld. Tijdens rust had ik ook een erg trage hartslag. Na die eerste maand moest ik nog een maand wachten op de volgende afspraak bij de cardiologe, maar had geen zin meer om nog een maand hiermee door te gaan. Dus zelf besloten om i.p.v. 1 tablet per dag een halve in te nemen, om te kijken wat er dan zou gaan gebeuren. Op het tablet zit een gleuf waardoor het heel makkelijk is om deze gelijkmatig in tweeën te verdelen. Ik neem nu ong. 10 dagen een halve dosering en alle bijwerkingen zijn verdwenen, terwijl het medicijn naar mijn idee nog steeds zijn werk doet, maar zekerheid heb ik daar niet over. Als ik de cardiologe weer zie zal ik dat met haar bespreken. Ik voel me in ieder geval nog steeds rustig en heb weer een normale hartslag. Ik ga er maar van uit dat het farmaciebedrijf Sandoz de standaarddosering aan de ruime kant heeft gehouden, want er moet immers geld verdiend worden, en dat een wat lagere dosering niet meteen tot ongelukken leidt.

07-11-2019 | Vrouw | 39
Hartritmestoornis
Door overprikkelde hartcellen verapamil gekregen van cardioloog. 2 x per dag 120 mg. Goed onder controle te houden. Wou afbouwen maar hart reageerde gelijk weer, veel schokken voelen, kloppen in keel, minder energie, conditie, adem. Vervelend gevoel. Na bètablokkers geprobeerd te hebben heel blij nu met deze calciumblokkers. Ook ijzertabletten voor laag hb

10-04-2019 | Vrouw | 60
verapamil (80mg)
Hartritmestoornissen
Gebruik Verapamil 3x80mg per dag sinds een half jaar en ben er zeer tevreden over. Na diverse bètablokkers tevergeefs uitgeprobeerd te hebben gaf de huisarts, i.o.m. de cardioloog, deze calciumblokker. De eerste maanden was ik moe en leek alles trager te gaan, maar sliep goed (een van de voordelen in het begin). Kreeg 1x ook een allergische reactie in de vorm van netelro[lees meer...]os wegens combinatie Verapamil én alcohol, maar dat was na 5 dagen weg en is niet meer teruggekomen. Daarna kwamen de hartritmestoornissen alleen terug als ik 1 of 2 pilletjes achter elkaar vergat. Ben erg benieuwd of dit zo blijft.

09-02-2019 | Man | 69
Hartritmestoornissen
Ik heb na mijn bypassoperatie in september 2014 last gekregen van hartritmestoornissen. Ben begonnen met Metoprolol 50 mg retard.Kreeg hierdoor een veel te lagen rust pols van rond de 42 slagen per minuut en bij inspanningen niet hoger dan rond de 110 slagen.Over gestapt op Sotalol 3x daags 40 mg.Veel bijwerkingen van dit medicijn gehad zoals misselijk, geen eetlust en v[lees meer...]aak een onstabiel gevoel.Kreeg later meer last van boezemfibrilleren die over gingen in flutter.Betablokkers gooit een rem op jou lichaam wat niet natuurlijk is.Ik kan slecht tegen betablokkers.Nu met goed keuring van de cardioloog,overgestapt op Verapamil 120 mg retard om uit te proberen.Ik gebruik dit medicijn wat geen (betablokker is maar een calsiumblokker),nu 6 weken.Wat een verschil zeg.De rem is er af.Mijn hart maakt in rust weer rond de 70 slagen per minuut.Bijna geen bijwerkingen.Alleen wat vaker plassen.Het geeft ook de zelfde bescherming tegen hartritmestoornissen als een betablokker.Maar wat een verschil dit medicijn,met die betablokkers.Maar niet te vroeg juichen ik gebruik het pas 6 weken. Voor mij tot nu toe een perfecte alternatief.In het begin moet je wel uitkijken met het doen van inspanningen.Het lichaam is nog niet gewend dat de rem er af is.Dus alles heel rustig aan opbouwen.

25-12-2018 | Man | 58
Hartritmestoornis
In het voorjaar opgenomen op eerste hulp in het ziekenhuis. Na vele onderzoeken is naar voren gekomen dat ik last heb van boezemfibrilleren. Alle betablockers, zowel in naam als in sterkte, hebben niet geholpen. Ook cardioversies, vijf stuks binnen een periode van 4 weken, heeft er slechts eentje geholpen. Althans, voor een korte periode van een maand had ik daar plezier[lees meer...] van. Nadien zijn de hartritmestoornissen weer terug gekomen. Een ablatie zou mijn regionaal ziekenhuis niet kunnen uitvoeren. Vandaar dat ik het verzoek heb neergelegd om mijn medisch dosier over te hevelen naar Groningen. Alles werd keurig overgedragen en daar kreeg ik alle informatie over een ablatie die over plm 2-3 maanden gaat plaatsvinden. Tot die tijd moet ik verapimil gebruiken. Dit medicijn bevalt stukken beter dan beta blockers. De eerste weken geen ritme stoornissen gehad, maar vanaf gisteren, na een korte inspanning, kwam de stoornis hevig terug. In zekere zin helpen deze medicijnen dus ook niet, ze zorgden er wel voor dat ik, na een tweede inname van verapimil, het hart wat rustiger ging kloppen. Echter, met een vinger aan de pols kon ik wel controleren dat de stoornis er nog zat. De specialist in Groningen vertelde me dat ik maximaal 4 tabletten van 120 mg per dag mag innemen, dus niet meer. En dat ik na anderhalf uur, na iedere inname, enig resultaat mag verwachten. Conclusie: tot dusver de beste medicijn, mits verantwoord in het juiste gebruik. Ik kom meer tot rust, maar het heeft in mijn geval geen genezende werking.

28-08-2018 | Vrouw | 64
Hartritmestoornis
Op voorschrift van de cardioloog gebruik ik sinds 6 weken verapanil 40mg 2x daag ivm bijna voortdurende overslagen. Eerst sutalol geprobeerd, maar daarvan zakte mijn hartslag naar 30 en hielp niet. De verapanil helpt prima, maar ik heb laatste dagen steeds meer een wat paniekerig, somber gevoel. Zelfde soort bijwerking, maar dan hevig, ooit gehad bij simvastatine, wat ik[lees meer...] nooit meer mag gebruiken. Vraag me af of er een gemeenschappelijk stofje zit in beide medicijnen? Herkent iemand dit?

06-06-2018 | Vrouw | 54
Hartritmestoornis
werkt goed bij mij, zeer veel minder aanvallen. geen bijwerkingen om van te spreken.

31-03-2018 | Man | 70
Hartritmestoornis
Voorgeschreven gebruik ter vervanging van Sotalol , wat ook geen pretje was (Na open hart operatie) Mijn klacht is obstipatie , harde keutels en slechte stoelgang balans die soms wel hiaten heeft van 4 dagen geen ontlasting. Regelmatig hoofdpijn . Aangezien ik ook andere medicijnen gebruik is de oorzaak daarvan niet zeker, maar mogelijk ook door Verapamil.

24-11-2017 | Man | 63
Hartritmestoornis
Enige tijd nadat bij mij apneu was geconstateerd kreeg ik ook hartritmestoornis. Bij enige inspanning werd ik kortademig. Na eerst bètablokkers geprobeerd te hebben, wat niet werkte, Verapamil voorgeschreven. 1 tablet per dag gaf onvoldoende resultaat, 2 tabletten per dag wel. Ik fiets en tennis weer zonder de gevolgen van de hartritmestoornis te ondervinden, Prima z[lees meer...]o. In begin als bijwerking harde ontlasting gehad maar ook dat is nu onder controle.

14-10-2017 | Vrouw | 25
Hartritmestoornissen
Ik had de eerste 2 weken weinig last van de bijwerkingen, alleen een beetje moe en angstig maar dat was niet zo raar als je hoort dat je geopereerd moet worden aan je hart leek mij. Uiteindelijk na die 2 weken begon mijn lichaam steeds meer kwalen en klachten te ontwikkelen, voelde me zo slecht dat ik niet eens meer normaal mijn afwas kon doen om maar wat te noemen. Dan wa[lees meer...]s ik al versleten. Bleek dus totaal niet tegen dit medicijn te kunnen en heb nu metoprolol gekregen om te kijken of dat beter geaccepteerd word door mijn lichaam.

10-08-2017 | Vrouw | 50
Hartritmestoornis
Ik slik verapamil 40mg 2xper dag tegen hartritmestoornis. Nou werkt bij mij niet, heb nu iedere dag druk op mijn mijn borst en kortademigheid. Ben een beetje op onderzoek uitgegaan, en heb ondekt dat het kruid meidoorn heel goed voor het zal zijn, dus ook hartritmistoornis, ik zou zeggen zoek het op, ben vandaag ermee begonnen, ben benieuwd.

06-07-2017 | Vrouw | 55
verapamil (240mg)
Hartritmestoornissen
Na zeer diverse ritmestoornissen die hormonaal blijken te zijn (overgang) en me maanden echt beroerd voelen eerst metoprolol gehad wat niet voldoende werkte nu sinds 6 weken verapamil 240mg 1x pd. Werkt goed, maar soms bij 2-5 uur na inname zwaar gevoel op borst en brok in keel. Ook er moe gevoel dan. Blijkt ook v maag te kunnen zijn. Bijwerking. Af en toe hartbonken bij [lees meer...]wakker worden maar dat wordt ook steeds minder. 'S avonds komt soms ritmeverstoring er doorheen maar dat is zo weer over. Ga me steeds beter er bij voelen.

07-11-2016 | Vrouw | 19
Hartritmestoornissen
Ik heb hartritmestoornis (versneld hartslag). Problemen met het hart zit in mijn familie. Ik word al vanaf dat ik 18 ben ieder half jaar gecontroleerd. Nu hebben ze dit dus ontdekt. Na enige tijd kreeg ik medicijnen 'verapamil'. Ik kreeg er ontzettend veel bijwerkingen van. Hoofdpijn, Duizeligheid, Gevoel van flauwvallen, het voelde alsof je stoned of gedronken had, geen e[lees meer...]etlust, Slap voelen, diarree, of juist niet kunnen poepen. De cardioloog gaf mij dan ook het advies om er mee te stoppen, maar voor mijn hartritmestoornis hielp dit super goed. Mijn hartslag was rustig en had stuk minder last. Nu krijg ik in december een Katheterisatie/ablatie en hoop dat ze mijn hartritmestoornis kunnen weghalen.

12-01-2016 | Vrouw | 65
Hartritmestoornis
Verapamil met Flecainide leverde geen verbetering op in de hartritmestoornis

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum