Verapamil

verapamil

Hartritmestoornissen (52 meningen)
Clusterhoofdpijn (13 meningen)
Angina pectoris (1 mening)
Hypertensie door zwangerschap (0 meningen)

20-02-2019

10-10-2018

Atriumfibrilleren

de veraail is wel werzaam om de hartfrequentie teverlagen en de bloeddruk zakt ook een beetje maar de spierzwakte die ook op treed is heel vervelend . Levenisbewegenmaar zo kan ik niet plezierig meer physieke activititen ondernemen.
20-03-2018

Boezemfibrilleren

Verapamil hielp mij 4 jaar geleden niet meer, toen ablatie. Nu toch weer Verapamil, helpt goed, alleen die bijwerkingen...lastig!
17-09-2017

Atriumfibrilleren

Ik slik aanvankelijk metoprolol, maar hier was ik erg moe van. Cardioloog gaf mij toen verapamil wat ik beter verdraag, moet wel goed op mijn ademhaling letten, dus goed en diep ademhalen vanuit je buik. ALcohol verdraag ik in het geen niet, dus geen biertje meer of iets dergelijks. Alleen als ik teveel spanning heb door mijn werk, komt de hartritme storing door de medic[lees meer...]atie heen. Heb in het afgelopen weekend besloten om mij te laten ableren. Cardioloog vond het een goed plan. Wellicht kan ik hierdoor van de medicijnen af komen. Ik heb wel ervaren dat je zelf stap en moet ondernemen en als een ander niet lekker gaat bespreken met je cardioloog. Mocht de ablatie niet afdoende zijn dan is goed te leven met dit medicijn. maar ik vraag mij wel af of de bijwerking op de lange termijn mbt de nieren er. Tevens vraag ik mij af de medicijnen op langere termijn voldoende zijn om mijn hart in bedwang te houden.
02-08-2017

Boezemfibrilleren

voor de derde keer Flutter maar nu ook, sterker, met boezemfibrillatie. Daarvoor is de dosering van Verapamil (120mg) van 1 x per dag naar 2 x per dag verhoogd (daarnaast 1 x per dag Flecainide en Rivaroxaban). Wat ik eerst niet had is oorsuizen en verstopte oren. Omgevingsgeluid klinkt alsof je onder water bent. Dus geregeld mijn oren klaren om de druk in mijn oren bij te[lees meer...] stellen en mijn omgeving normaal te verstaan. voor het doel de boezemfibrillatie te reduceren prima medicijn van enkele, langdurige aanvallen per dag terug naar zo nu en dan per week.
21-12-2016

Atriumfibrilleren

Ondanks 240 mg en 2 x 80 mg snelwerkend nog een hartslag (onregelmatig) van 120 in rust. gekregen tegen boezemfibrileren, enige wat er gebeurt is dat de hartslag iets naar beneden gaat. let op in combinatie met pradaxa ivm dosering en een statine ivm spierpijn.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum