Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

09-09-2013 | Vrouw | 56
hydrochloorthiazide
Mijn bloeddruk gaat nu goed omlaag. Wat ik wel gek vind, is dat mijn hartslag telkens nogal verhoogd is. Zat rustig op de bank had een bloeddruk van 125/78 met een hartslag van 106! Lijkt me redelijk hoog :-( Is dit nu alleen in aanloop en gaat het na gewenning aan het middel over of blijft het zo?

01-09-2013 | Vrouw | 65
hydrochloorthiazide
Ik heb geen bijwerkingen dankzij dit middel. Sinds ik het gebruik zijn mijn dikke enkels wel bijna verdwenen. Of de hoge bloeddruk lager is geworden weet ik nog niet, dat zien we bij het volgende bezoek aan de huisarts.

24-06-2013 | Vrouw | 61
hydrochloorthiazide
In navolging van vorige review 29-04-13 het volgende. Sinds 26 april dit jaar ben ik gestopt met hydrochloorthiazide na 6 jaar gebruik. Sindsdien ben ik bij het eten een snufje Herbamare van natriumbeperkt kaliumzout gaan gebruiken, in combinatie met 1 kleine eetlepel magnesium vloeibaar per dag. E.a. geheel in overleg met mijn huisarts. De bloeddruk is significant omlaag [lees meer...]gegaan. Van waardes van 180/100 naar 120/80. Ik word gevolgd door mijn huisarts (zij vindt het zelf ook interresant) in combinatie met aanvullend bloedonderzoek (kalium/natriumgehalte). Ik kan sowieso vertellen dat ik mijzelf tegenwoordig in het geheel veel beter voel dan in de tijd van benodigde medicatie. Mede door een veranderende leefwijze en meer bewustwording t.a.v. mijn voedingsgedrag m.b.t. tot eigen gezondheid. Wellicht is bovenstaande mede een tip voor Hct gebruikers die vervelende ervaringen ondervinden van deze bloeddrukverlager (of ander merk). Eventueel eerst in overleg met uw eigen huisarts/specialist! Maar een aanrader is het zeker.

21-06-2013 | Vrouw | 58
hydrochloorthiazide
Slik 1 tablet per dag, 's-ochtends, sinds 5 à 6 jaar. Heb sedert 2 jaar last van netelroos, neem hiervoor levocetirizine, 1 tablet per dag. Lees uit principe nooit vooraf de bijsluiter van een medicijn. Heb nu wel de bijsluiter gelezen. En ja hoor, soms kan een reactie op dit medicijn netelroos zijn. Dus vanaf nu stop ik ermee, ben benieuwd of de netelroos verdwijnt. Mo[lees meer...]rgen neem ik contact op met de huisarts.

16-06-2013 | Vrouw | 54
hydrochloorthiazide
Bloeddruk ging niet genoeg omlaag met ander bloeddrukverlagend medicijn. Na 1 week deze erbij merkte ik aan de bloeddruk al verschil. (heb thuis een bloeddrukmeter).

15-06-2013 | Vrouw | 68
hydrochloorthiazide
ik slik sinds 4 dagen hydrochloorthiazide en ben zeer vermoeid ook veel last van buikkrampen en diaree ook lusteloosheid treed op ik ben niet vooruit te branden ik weet niet of ik hier wel mee door moet gaan, mischien moet ik nog wennen dus ik brobeer het nog een week en als het nog zo is stop ik er accuut mee!

28-05-2013 | Vrouw | 46
hydrochloorthiazide
Ik slik dit nu 4 weken en ben dag en nacht duizelig.Huisarts zegt niet stoppen met innemen.Binnenkort ga ik naar de internist. Hopelijk geeft hij andere pillen.Mijn bloeddruk is na 4 weken nog steeds niet gezakt. Vreselijk die duizeligheid.

29-04-2013 | Vrouw | 60
Hypertensie
Na jaren gebruik is bij mij het omslagpunt bereikt. Mijn bloeddruk was de laatste jaren geregeld 180/95. Ook met HCTh.(12,5 mg) Veel bloeddrukverlagers heb ik uitgeprobeerd maar de bijwerkingen.. pffff. Ik ben meer en meer gaan letten om vooral natriumbeperkt te eten en let hierbij altijd het natr-gehalte in produkten. Eet inmiddels veel (kalium in) fruit en beweeg heel ve[lees meer...]el (altijd al gedaan). Ik rook niet. Na 6 jaar gebruik is o.a. erge spierkramp er stilletjes ingeslopen met name in armen en benen en vooral klachten bij het (langdurig) zitten. Nooit lekker fit, duizelig- en hoofdpijnklachten. Veel plassen en onrustige nachten. Luchtwegklachten tot heel droge prikkelende neus slijmvliezen. Ik was er klaar mee. Maak deze week nog een afspraak met de huisarts om e.a. te overleggen en af te stemmen en of het op deze manier wel verantwoord is. Ik ga mij per dag beter voelen. Het bloed stroomt letterlijk weer door mijn lijf en het is net alsof mijn hoofd 'lostrekt'. Ik houd geen extra vocht vast en ben zelfs wat afgevallen. Ik voel me in het geheel ook rustiger. Kortom geen onprettig gevoel. Eerder een letterlijke verademing.

21-04-2013 | Vrouw | 56
Hypertensie
De eerste week geen effect op bloeddruk, maar wel op plassen. Hoef ineens niet meer 3x per nacht veel te plassen maar veel meer verdeeld over de dag. De tweede week ging mijn bloeddruk als een speer naar beneden. Inmiddels de derde week achter de rug: bloeddruk daalt wat langzamer maar is nu prima, 110/75.

17-04-2013 | Vrouw | 59
hydrochloorthiazide
Sinds een aantal jaren heb ik bij de eerste zonnestralen ernstige last van zonneallergie. Daarna moet ik heel langzaam en voorzichtig wennen aan de zon. En dan te bedenken dat ik altijd zeer snel bruin ben zonder me in te hoeven smeren. Ik denk dat het door de thiazide komt. Verder geen last van bijwerkingen, zelfs niet van opvallend meer plassen dan eerst.

11-04-2013 | Vrouw | 50
hydrochloorthiazide
het is een prima medicijn en doet wat het beloofd, nu slik ik het niet voor mijn bloeddruk 55-90 maar om te voorkomen dat ik een maagbloeding zou kunnen krijgen en ik hou snel vocht vast. twee maanden geleden lag ik in het ziekenhuis vanwege 6 gebroken ribben, een gescheurde schouderspier en een gaatje in mijn long. ze vergaten mij dit medicijn te geven. na 2 weken was i[lees meer...]k 13 kg. aangekomen. eerst had ik het niet door omdat ik op mijn rug lag en zwaar onder de medicijnen zat gelukkig is dit er nu weer af. de enige bijwerking is inderdaad dat rennen naar het toilet en hopen dat je op tijd bent.

04-04-2013 | Vrouw | 48
Hypertensie
Sinds een paar weken gestopt met dit medicijn omdat ik de bijwerkingen heel erg vond. Heel vele plassen, en heel vaak. Zoveel zelfs dat ik het regelmatig niet meer op kon houden en dus een verschoning nodig had. Dit vond ik heel erg. Zeker op het werk of als je een dag weg was. Verder ging de bloedruk er wel goed van naar beneden. Verder een bijwerking dat het kalium ge[lees meer...]halte vrij rap erg laag werd. Nu ben ik een paar weken gestopt. (ook om te kijken wat de boelddruk doet. In overleg met de arts). Als bijwerking op het stoppen kwam ik binnen 2 dagen 3,5 kg aan. Kreeg hartkloppingen, en was benauwd. Na overleg met de arts moest ik het even aanzien. Het zou binnen een week of 3 wel goed komen. Nu zijn we 4 weken verder en nog steeds zitten de kilos eraan. Het benauwde is wel minder. Is hier meer van belend? Kan er nl. op internet helemaal niets over vinden.

11-03-2013 | Vrouw | 59
hydrochloorthiazide
Ik kreeg plaspillen, vanwege dikke enkels. Mijn bloeddruk is niet gemeten. Wel heb ik ooit een ernstige beschadiging aan mijn bloedvaten in het linkerbeen opgelopen, door een trombose in de buik.Zodoende houd ik kennelijk teveel vocht vast. Ik ben sinds het gebruik bang om flauw te vallen bij inspanning, voel me raar in mijn hoofd en heb oprispingen, zodra ik wat suiker n[lees meer...]uttig zakt het gevoel van flauwvallen weg, druk op mijn hoofd blijft en mijn conditie is laag.

15-01-2013 | Vrouw | 75
Hypertensie
Duizelig, uiterst sloom, kramp benen, veel op migraine lijkende hoofdpijn, ook eetlust is weg. Bloeddruk keurig maar de bijwerkingen beïnvloeden de kwaliteit van mijn leven negatief. Ik stop ermee

06-11-2012 | Vrouw | 57
hydrochloorthiazide
Na gebruik van een tablet. Na drie dagen effect. Uit het niet, instabiel ter been of je inderdaad dronken bent, de nacht eroop volgend veel plassen.bloeddruk laag. Bovendruk onder de 100, watten in het hoofd. Ga het niet meer gebruiken.

28-10-2012 | Vrouw | 71
hydrochloorthiazide

Thyrax Duotab (871) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (597) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (558) - Antibiotica - penicillines breedspectrum