Oedeem (6 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

23-01-2014 | Man | 72
hydrochloorthiazide
Er is bij mij een bijwerking die zeer POSITIEF is. Sinds ik HCT gebruik heb ik geen hoofdpijn/migraine meer. Ter controle ben ik wel eens een tijdje gestopt met HCT, waarna zowel de hoge bloeddruk als de hoofdpijn terugkwamen. Ook heb ik vrijwel geen last meer van allergie voor stof en pollen, maar dat is minder eenvoudig te controleren.

09-11-2013 | Man | 76
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Helaas kon ik dit middel niet meer gebruiken omdat ik een tekort aan natrium kreeg (129). Ik viel twee maal op straat met mijn fiets en belandde in het ziekenhuis. Ik had geen kracht meer in mijn beide armen en ik kon mij zelf niet oprichten. Waarschijnlijk een te laag natriumwaarde. Huisarts adviseerde er mee te stoppen. Dus bloeddruk weer hoger. Helaas.

23-10-2013 | Man | 66
Hypertensie
Niets over op te merken, het werkt kennelijk.

11-09-2013 | Man | 39
hydrochloorthiazide
IVM een Hartinfarct een paar jaar geleden heb ik diverse medicatie gekregen waaronder ook hydrochloortiazide. Op een gegeven moment mocht ik stoppen met een aantal medicijnen maar door wederom een verhoogde bloeddruk ben ik inmiddels weer gestart met de hydrochloortiazide. Enige echte nadeel van dit middel vind ik dat je veelvuldig moet plassen. Bij mij is het dan ook [lees meer...]dat als ik moet ik ook echt moet!

09-09-2013 | Man | 51
Hypertensie
Makkelijk, 25ng/d werkt naar behoren en vrij direct omdat de drang tot urineren gaat toenemen dus niet voor een lange belangrijke vergadering of net voor het slapengaan. Afdrukken van weefsel zoals sokken etc. verdwijnen en op de huid drukken met de vinger laat geen kuiltje meer achter. Wel vaak een droge mond (voor cariësgevoelige personen kan dit problemen geven) en er k[lees meer...]an een mineralen onbalans worden opgewekt, bijvoorbeeld hypokaliëmie, trillen, zweetaanvallen. dus goed en volledige voeding... Lekker spoelen met water, fles kraanwater binnen handbereik ! Licht gewichtsverles, hoeft niet ongunstig te zijn. Meet actief de tensiewaarden en ben onder controle, bijvoorbeeld af en toe een 24uursmeting. Goed en beproefd middel. Gebruik simultaan met simvastatine 40mg/d (FHH, familiaire heterozygote hypercholesteremie)

22-06-2013 | Man | 65

09-06-2013 | Man | 26
Hypertensie
Gestart vanwege een te hoge bloeddruk met 12.5 mg tabletten. na enige tijd steeds last van "mieren" in het gezicht. Na veel gezoek en overleg met de huisarts besloten om te stoppen en over te stappen op amlodipine.

05-06-2013 | Man | 70
hydrochloorthiazide
in april vorig jaar bleek mijn bloeddruk te hoog. Na 2 weken medicijngebruik was hij weer normaal. Toch kreeg ik in November een TIA, daarvan heb ik geen restverschijnselen. Van de bloeddrukverlager heb ik geen last en ik merk ook niet dat ik meer moet plassen. niks mis mee dus voor mij

04-06-2013 | Man | 35
hydrochloorthiazide (25mg)
Test

03-06-2013 | Man | 67
Hypertensie
Gebnruikte sedert een aantal jaren de combinatie Hydrochloorthiazide12.5 Enalaprilmaleaat20. Sind januari dit jaar (wintersport zon) heb ik een extreme gevoeligheid voor zon. Altijd een prima uv resistentie gehad. Ben inmiddels 2 maanden gestopt met hydrochloorthiazide maar ben nog steeds zeer zongevoelig. Vreemd genoeg alleen in mijn gezicht en in mindere mate op de boven[lees meer...]kant van mijn handen. Hopelijk keert de "oude" situatie snel terug. Ik was al minder enthousiast over de werking van dit medicijn en begin er nooit meer aan. Nu alleen op Enalaprilmaleaat 20 Bloedruk prima.

04-03-2013 | Man | 64
Hypertensie
Na enkele jaren kreeg ik last van jichtaanvallen en toenemende stijfheid in gewrichten van/in arm en mn. heup, knie, enkel en voet; vooral in de ochtend, traplopen ging daarom steeds moeilijker. Na stoppen met HClthiazide verdwenen deze klachten snel. Ook de jichtaanvallen verdwenen volledig. Raar, dat artsen bij onderzoek naar jicht en atrose etc. weinig of niet naar dit[lees meer...] middel leken te kijken. Eventuele stapeling (jarenlang gebruik) van HClthiazide en de concurrentie ervan met de urinezuuruitscheiding lijkt me provocerend voor jicht. Daar zou toch heel gericht door orthopeden en huisartsen op gescreend moeten worden lijkt me. Niet het blind voorschrijven van allopurinol oid, maar het vervangen van HClthiazide door een ander middel lijkt me dan eerder geindiceerd, als dat dan nog nodig mocht zijn.

26-02-2013 | Man | 70
hydrochloorthiazide
In april 2012 was mijn bloeddruk te hoog en kreeg in Hydrochloortiazide. Mijn bloeddruk is na ca een week gezakt naar normale waarden en sindsdien slik ik 1 zo'n pilletje per dag. ik heb geen last van bijwerkingen, ook meer plassen na inname terwijl het toch vochtafdrijvend is

17-02-2013 | Man | 55
hydrochloorthiazide
Ik kreeg hydrochloorthiazide voorgeschreven van mijn huisarts i.v.m. te hoge bloeddruk. Binnen enkele maanden kreeg ik jicht aan mijn voet. Zeer pijnlijk. Daarna nog een keer in mijn voet en toen een paar maal in mijn elleboog. Werd door vrienden erop gewezen (door eigen ervaring) dat het komt van dit medicijn. In overleg met de huisarts ander medicijn (Lisinopril) gekrege[lees meer...]n en de klachten verdwenen helemaal en de bloeddruk is perfect (120/80)

07-01-2013 | Man | 65
Ziekte van Bechterew
hydrochlort gebruik ik al enige jaren ,sinds kort ben ik aan mijn voet geopereerd en heb ik mijn hydrochlort gestopt vanwege entense jeuk. Jeuk aan benen en hoofdhuid en soms aan mijn scrotum.Na 2 weken weer begonnen en jeuk komt weer langzaam terug. Ga nu mijn huisarts raadplegen om hiervoor andere medicijn te krijgen

11-12-2012 | Man | 69
hydrochloorthiazide
opeens bd van 199. Ben een oude man vlgs huisarts. Middel brengt bd terug tot 145 wat goed zou zijn. Heb deze winter last van koude handen en voeten. Ben laatst bij het spinnen duizelig geworden maar dat kan ook iets tijdelijks zijn. Plas tot 3x in de nacht. Zie geen echte reden ermee te stoppen. Bètablockers eerder gebruikt, maar gestopt omdat ik daardoor mezelf niet meer[lees meer...] was.

06-12-2012 | Man | 72
Hypertensie
Na 3 weken nog steeds een bloeddruk van 190/100. Ga nu over op 25mg.op advies van de arts tot januari 2013.