Ervaringen met Hydrochloorthiazide

hydrochloorthiazide

hoesten

Hoge bloeddruk (179 meningen)
Oedeem (8 meningen)

Bojan Nikolik (25-07-2015)

27-12-2017 | Man | 71
Hoge bloeddruk
Goed resultaat v.w.b. gebruik maar 26 december 2017 acuut gestopt n.a.v. de publicatie dat het gebruik van hydrochloorthiazide een hoger risico van verbranding door de zon oplevert en (nog erger) een significant hoger risico op huidkanker oplevert. Ik wil vervanging van dit medicijn want dit slik ik echt niet meer.

18-05-2015 | Man | 72
Hoge bloeddruk
Sinds ruim een jaar gebruik ik dit medicijn tegen hoge bloeddruk, bijwerkingen, 's nachts regelmatig plassen (soms wel 6 keer per nacht) waardoor 's morgens vermoeidheid optreed, hoesten en een ontzettende droge mond. Ook overdag een vrij constante droge mond.

23-01-2014 | Man | 72
hydrochloorthiazide
Hoge bloeddruk
Er is bij mij een bijwerking die zeer POSITIEF is. Sinds ik HCT gebruik heb ik geen hoofdpijn/migraine meer. Ter controle ben ik wel eens een tijdje gestopt met HCT, waarna zowel de hoge bloeddruk als de hoofdpijn terugkwamen. Ook heb ik vrijwel geen last meer van allergie voor stof en pollen, maar dat is minder eenvoudig te controleren.

22-07-2019 | Man | 73
Hoge bloeddruk
Na een jaar of twee was mijn UV resistentie grotendeels afgenomen. Dit merk je niet tot de gevolgen zich openbaren. Heftige zonneallergie, Bassaal carcinomen en andere zon gerelateerde huid aandoeningen. Ik ben nu zes jaar geleden met Hydrochloorthiazide gestopt. De ellende die dit medicijn als bijwerking heeft valt niet te beschrijven. Ik loop nog steeds bij de dermat[lees meer...]oloog. Het is mij een raadsel dat huisartsen dit middel nog steeds voorschrijven als je weet dat de kans op dit soort huidkanker 99% is. Ook op de site van de Nederlandse vereniging van huisartsen worden de gevolgen gebagatelliseerd en wordt het middel aangeprezen als veilig medicijn. Ik vind dit SCHANDALIG ! Mijn op ervaring gebouwd advies: Laat het middel links liggen. Het middel is namelijk veel erger dan de kwaal. Dit is overigens onlangs op een medisch symposium in Denemarken officieel vast gesteld. Mensen gebruik het middel niet of stop ermee.

02-03-2016 | Man | 73

02-03-2018 | Vrouw | 74
Hoge bloeddruk
Na eerst Lisinopril te hebben geprobeerd (ernstige gewrichtsklachten), in overleg met de huisarts overgestapt op Hydrochloorthiazide Actavis. Controle na twee weken bleek goed uit te vallen. M'n bloeddruk is goed. Na ca. 3,5 week ontstonden echter jeukbultjes langs de haargrens. Na ca. 5 weken zat driekwart van m'ngezicht vol bultjes, met heel veel jeuk. In de afgelopen da[lees meer...]gen ontstond het ook bij de oogleden, neusbrug en halslijn. Ik ben accuut gestopt - en de zoektocht naar een medicijn zonder bijwerkingen (bestaat dat??) gaat opnieuw beginnen!!

08-09-2023 | Man | 76
Hoge bloeddruk
Inmiddels is het al jaren bekend dat het een ernstige bijwerking heeft, met name als promotor m.b.t. huidkanker/act.keratose. Middel moet m.i. van de markt omdat het verder ook weinig werkzaam is bij hypertensie.

08-08-2019 | Vrouw | 76

06-11-2015 | Vrouw | 76
Oedeem
dikke enkels

09-11-2013 | Man | 76
hydrochloorthiazide (12,5mg)
Helaas kon ik dit middel niet meer gebruiken omdat ik een tekort aan natrium kreeg (129). Ik viel twee maal op straat met mijn fiets en belandde in het ziekenhuis. Ik had geen kracht meer in mijn beide armen en ik kon mij zelf niet oprichten. Waarschijnlijk een te laag natriumwaarde. Huisarts adviseerde er mee te stoppen. Dus bloeddruk weer hoger. Helaas.

22-03-2020 | Vrouw | 77
Hoge bloeddruk
Heb al jaren Diovan 160mg wat goed te doen is, nu heeft de dokter mij 12,mg Hydrochloorthiazide voor geschreven wat ik inmiddels een jaar er bij slikt. Kreeg van de zomer een puist op de borst wat hevig prikt jeukende huid en tot heden nog niet over is. Slik nu 14 dagen niet Hydrochloorthiazide om te kijken of het minder word en genezen wil. De puist word geleidelijk bete[lees meer...]r en prikt minder. Nu is mijn vraag zijn er meer patienten die daar last van hebben. Ondanks geen gebruik van de plaspil wat toch al niets doet van meer plassen is de bloeddruk goed op peil. Hou het goed in de gaten om regelmatig te meten.

04-08-2015 | Vrouw | 79
Hoge bloeddruk
Al direct na gebruik zeer moe, niet vooruit te branden. Bovendien een zeer vervelend gevoel over het hele lichaam. Onrustig slapen. Gestopt met pil en probleem is over

27-07-2020 | Man | 82

05-07-2016 | Vrouw | 83
Hoge bloeddruk
Mijn moeder van 83 werd tgv zouttekort opgenomen in ziekenhuis. Kreeg een delier en heeft het na allerlei complicaties maar net gered. Nadat deze tablet gestopt werd knapte ze op. De chirurg heeft aangegeven dat ze dit middel NOOIT meer mag gebruiken! Is de combinatie oudere en dit middel voldoende bekend???

06-07-2021 | Vrouw | 85
Hoge bloeddruk
Voordat ik dit gelezen heb !Had ik juist een herhalings recept besteld. Omdat ik ontdekte dat mijn dikke haardos erg verminderd was,ben ik toch even gaan kijken of Hydrchloorthiazide de oorzaak kon zijn .Volgens mij wel dus ,mijn hoofdhuid is kurk droog veel schilvertjes.Ik was al begonnen met een halve in plaats van een hele tablet te nemen.Op het ogenblik valt mijn ha[lees meer...]ar minder uit, maar even afwachten ,ik wil niet kaal worden al ben ik op leeftijd . Ben juist altijd voorzichtig met chemische middelen.Neem altijd eerst de helft.Ik ga van het standpunt uit dat ieder lichaam anders is .Misschien heb ik aan een halve voldoende.Ben niet geletterd,maar kan gelukkig zelf ook nog denken .Hoop dat u hier wat aan heeft,voor anderen. veel succes .

16-05-2021 | Vrouw | 87
Hoge bloeddruk
Goed middel tegen hoge bloeddruk,maar waardeloos voor je huid